Huriyeden
Bugün evleniyorum. Berdel olucak dedi babam bende tamam dedim. Ama şimdi o kadar korkuyorum ki bilmediğim bir evde tek başıma ne yapıcam ben. Evimize kuaför yolladılar gelinliğimi giydim bekliyordum ama neyi bende bilmiyorum. Tek bildiğim şu an içimdeki bu korku evleneceğim adam taner beni her gördüğünde neden sinirli sinirli bakıyordu hiçbir şey anlamıyorum. Ama içimde kötü his vardı o evde mutlu olamayacaktım.ben kendi evimde mutluydum. Babam işe giderdi bende tüm gün kendimle baş başa mutlu olmayı öğrenmiştim. Ama o konak çok büyük ve kalabalıktı. Ben o konağı nasıl temizlicem.bu evi bir saate temizlerdim. O insanlar ya beni sevmezse ne yapıcaktım. Kapı çaldı.gitme vaktim yaklaşıyordu. Babam yanıma geldi.-kızım benim biriciğim
-babaaa
Artık daha fazla tutamadığım gözyaşlarım istemsizce dökülmeye başladılar. Babam şefkatle sarıldı bana. Huzur bulduğum bu kollardan ayrılıyordum.
-kızım akıtma yaşlarını kurban olduğum.
-babam
Dedim daha da ağlamaya başladım.
-baba ben çok korkuyorum.
-korkma kızım ben senin hep yanındayım gözümün nuru.
-baba o insanları tanımıyorum ki ben
-tanırsın kızım o insanlar senin ailen olacak.
-baba benim tek ailem sensin ben başka bir aile istemiyorum.
-kızım töre verdi kararını elimden bir şey gelmiyor.
-baba seni çok seviyorum
-bende seni çok seviyorum gül kokulu emanetim benim.
Babamın son kez elini öptüm. Kırmızı kuşağımü babam bağladı. Elevda anılarım merhaba ağa gelini huriye
Şahin konağı
Taner'in en mutsuz günüydü bugün. Evleniyordu. Hiç evlenmeyu düşünmemişti ama şimdi yanindaki kızla evlenmişti. İmam nikahı kıyıldı resmi nikahı da çocuk doğduktan sonra olacaktı. Yanındaki sümüklüyke evlendiğine hâlâ inanamıyordu. Davul zurna seslerinden iyice kafası ağrımıştı. Artık bitsede bu curcuna odasına gitse. Ayşe hanım gelinini aldı odaya götürdü. Huriye'nin artık elleri tir tir titriyordu.ayşe hanım erkenden odaya gelinini getirip konuşmak istemişti.gelinine bir kez daha baktı. Maşallah gelini çok güzeldi. çok mutluydu yaşlı kadın tek ümidi gelininin oğlunu mutlu mesut etmesiydi.kadın da biliyordu zor olacaktı ama mutlu olacaklardı.bugün bir şey olmayacağını hissediyordu kadın ama geliniyle de konuşmalıydı.
-gelinim tekrardan hoşgelmişsen evine
-hoşbuldum ana dedi kız sesi bile titremeye başlamıştı.
-kızım bu gece tanerle siz birlikte olucaksınız dedi
-ana zaten sabahta akşama kadar birlikte değilmiydik dedi
Ayşe hanım yine gülüyordu. Gerçekten kızın saflığı ona iyi geliyordu. Kendinj görüyordu. O da evlendiğinde öyleydi ne olacağından haberi yoktu. Tarlada çalışan bir köy kızıydı daha çocuk yaşta gelin olmuştu.hey gidi günlrr diye düşündü yaşlı kadın.kendini görüyordu gelininde. Kadın nasıl anlatacağını düşünüyordu sonra vazgeçti zamanla su akar yolunu bulur diye düşündü. Sadece biraz tüyo vermeliydi kıza sonrası zaten kendiliğinden olurdu.
Odaya koltuk almamıştı yaşlı kurt aynı yastığa baş koymaları gerekliydi.birbirlerine alışmaları için.
-kızım artık burası senin evin bizde senin aileniz.sen de benim bir evladım oldun.bir derdin olduğunda ilk bana gel tamam mı
Huriye başıyla onayladı yaşlı kadını-evliliğiniz de hep sabırlı davran. Oğlum sinirli berdelle evlendiği için sen ona güzel kalbinle yaklaş içindeki öfkeyi sevginle bitir güzel gelinim. Sana kötü davranıp bağırıp çağırsa bile ondan uzaklaşma o elbet seni sevecektir. Ne kadar güzel ve masumsun elbet bir gün seni sevecektir. Sende kendini kocana sevdirmek için elinden geleni yapıcaksın dedi.
Huriye duyduklarından sonra biraz daha korktu. Bu evde zor günler onu bekliyordu. Bu kadın kendini sevdir diyordu da nasıl sevdiricekti kendini.kafası allak bullak olmuştu.
-ana ben korkuyorum.ya beni sevmezse dedi.
Sanki içindeki tüm dertleri dökmüş gibi rahatladı genç kız.
-kızım korkma sen kendin ol gün gelir o da sever seni dedi.Ayşe hanım gideli bir saat olmuştu taner hâlâ gelmemişti.genç kız gelinliğin içinde iyice bunalmıştı hava çok sıcaktı. Gelinliğin iplerini çözemiyordu bir türlü.
Tanerden.
Artık curcuna bitti. Odaya bir sinir girdim kesin uyudu diyordum ki uyumamış huriye. Beni beklemesi beni daha da sinirlendirdi. Onu karım yapacağımı düşünmesi beni güldürdü.asla o benim hiçbir şeyim olmayacaktı sadece bu eve hizmetçi olacaktı. Yüzüne bile bakmadan banyoya girdim bir duş alıp çıktım. Kafasını eğmiş hala oturuyordu.
-kalk yataktan dedim kalktı hemen. Ben yatağa uzandım hala başımda duruyordu.
-git başımdan uyuyacam.
dedim.
Hala başımdan gitmemişti.
Yazardan
Yataktan kalkıp kızı yatağa itti genc adam huriye ne olduğunu anlamadı . Adamın nefesi yüzüne vuruyordu.
-sen benim karım olmayacaksın hiçbir zaman. senin bu evde tek görevin eve hizmet etmek.
ben bu adamdan çocuk yaparım mis gibi ağa konağında yaşarım hayallerini aklından bile geçirme.sen bu evde bir değerin bile olmayacak.
Sen sadece bir çöpsün zamanı gelince atılacaksın.şimdi gözümün önünden kaybol gözüme görünme
dedi.Huriye bu sözlerden sonra gözyaşlarını tutamıyordu. Hemen kendini banyoya attı. Bu geceni hemen bitmesi tek duasıydı.
Taner sabah erkenden kendini konaktan dışarı attı. Yüzünü bile görmek istemiyordu o kızın.Arkadaşlar merhaba.bölüm kısa oldu ama canım yazmak pek istemiyor.çok yorgunum. Bu bölümü canım arkadaşıma ithaf ediyorum.
Huriye ve taner evlendi. Bakalım neler olacak.Huriyenin Gelinliği (hayali)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AŞK'I MARDİN
ChickLitsadece iki gün gezme hayali ile gideceğimiz Mardin evim olmuştu. İki kız sadece kafa dağıtmak için gitmişlerdi Mardin'e ama hayat onlara neler gösterecek bakalım okuyup görebilirsiniz. Berdele kurban edilen Taner ve Huriye hayat onlara ne getirece...