#غنوه
#حكايات_mevo
البارت العاشره
دخلت غنوه لتجد بعض الشنط لتنصدم اكثر عندما َوجدت داغر يخرج من غرفه الملابس مبتسما..
لتهتف.. انت بتعمل ايه..
لم ينظر اليها ليستدير لغرفه الملابس يرتب ملابسه لتبهت ليهتف انت شايفه ايه بلعب.
لتغضب وتقترب منه.. انت بقلك بطل كلامك ده بتعمل ايه بهدومك دي.
ليهتف ايه برتبهم مع ان المفروض مراتي ترتبهم بس مش مهم.
لتنظر بغضب.. مرات ايه وهدوم ايه انت بتعمل ايه في اوضتي.
ليهتف وهو يقترب لا اوضتنا مش اوضتك.
لتصرخ.. انت مجنون هو بمزاجك.
ليضحَك... اه بمزاجي امال بمزاجك.
لتقترب منه بقلك ايه احنا ماتفقناش علي كده انت عقلك خف
ليترك ما في يده ويقترب منها ويبتسم ويهتف.. انت اللي ماتفقتيش انا بقه بعد ليله امبارح ماليش مكان الا هنا راشق فيك يا مز انت يا طري انت فاكراني هعتقك بعد ليله امبارح
لتصرخ لا بقلك ايه ليله انبارح كانت غلطه وتحترم نفسك انا مش هسكتلك.
ليقترب و يشدها.. غلطه ازاي دا كانت ليله ولا في الخيال دا الصح كله تقليقلي غلطه.. ليشدد عليها انت عايزاني بلاش تاكلي نفسك كده.
لتصرخ مين دي بطل هعوزك ليه اتجننت.
ليبتسم لا ماتجننتيش بس راجل ومراته. وعايزك واوي كمان وحسيتي بيا وانا كمان حسيت بيكي والهبل اللي في دماغك راح وانا جوزك ايه اللي يمنعنا نبقي مع بعض.
لتبهت من كلامه لتهتف... اللي يمنعنا انك لا بتحبني ولا بحبك.
ليبتسم.. مستعجله ليه ما كله جاي وجودنا مع بعض واحساسك بيا هيجيب كل ده انا مش مستعجل.
لتهتف... وانا مش عايزه.
ليضحك.. لا مش بمزاجك انا قررت يبقي خلاص وكيفي نفسك انا عايزك ومن ليله انبارح وعيت لده ومش هتكسف عايز مراتي وعايزك اوي كمان ليله امبارح ما تتنسيش وانت ماتتسابيش انا واعي لنفسي وبعترف اهوه جسمك امبارح جنني وهبلني ووداني في حته تانيه ماحسيتهاش مع حد غيرك يبقي ابقي عبيط لو سببيتك اساسا ومش هسيبك لنفسك وهتليني مانا مش قليل وغمز لها هنلين العسليات.لتهتف بانفعال.. بطل طريقتك دي مفيش حاجه عافيه.. ليرمي ما في يده ويتجه اليه ويمسكها ويشدها اليه ليهتف ونظراته تحرقها ليه هو انا كت جبتك امبارح عافيه يا مزتي.. لترتبك وتشيح بوجهها ليهمس بالقرب منها بتحمري ليه عشان عارفه ان فيه غلايه شغاله وانت بتحاربيها بس انا مش هسيبك خلاص ليلتك علمت عليا زي ما مطوتك علمت علي صدري..
لتتململ وتهتف بطل انت بتقل ادبك اوعي عيب.
ليشدد عليها... هو فيه احلي منها والله دانا ههيص واعيش بس اتقلي دانت هتتعبي بين ايديا نصيحه سيبي نفسك بطلي الوابور الحرق ده انت جواكي نار تولع وانا عايزها وعايزها اوي.. ليرفع وجهها عيونك دي بتشعللني وتاخد القلب لينهال عليها وهيا تبعده ليركنها علي الحائط ينهل من جمالها وجسدها يأن وهيا تحاول ان تتجلد ليغوص ه لتحس ان قلبها سيخرح من ضلوعها لتحس نفسها انسابت بين يديه ليحس بها ليتروي بنعومه ويسر وصدره ينهج بشدده من تصاعد رغبته ليبعدها بهدوء كانت فرسه رائعه ليهمس شفتي يا غنوتي مفيش حاجه غصب ازاي.. كلو برضا القمر بين ايدايا سايح وولع فيا لتعود هيا الي رشدها وتدفعه بغضب
غاضبه وتخرج وترزع الباب ليضحك عليها ونزلت هيا للاسفل غاضبه وجهها تحمر.. وظلت جالسه صامته تفكر في كلامه..انت يا بت مالك بقيتي سهله كده يخربيتك انت ماحستيش في لحظه دا هتقفيله ازاي ايه هو انهبل ايه اللي عايزني ايه قله ادبه دي يا نهاره اسود مش هيسيبني ازاي دا من امبارح وانا مش علي بعضي وبفكر فيه هو بيعمل ايه.. اه ما امبارح كتي ساحه ونايحه وهبلتيه وكان مجنون امبارح وقليل الادب استحلاها اكيد مش مراته اروح فين انا خايفه.. لتصمت قليلا.. طب وفيها ايه يا غنوه جوزك وقمر وراجل يدوخ مافيهاش حاجه سيبي نفسك ماتخافيش انت مراته وبنته في قلبك عيشي وافرحي هو مايتعيبش وانت ماشفتيش حنيه في حياتك وخايفه حد يقربلك يوجعك بس هو اهوه بيحن عليكي وعايزك ليه لا اتشجعي وسيبي مشاعرك.. بس خايفه اتوجع يا رب اعمل ايه.. هو حد جميل وطيب وحنين صحيح الاول كنت كرهاه بس لما عرفت انه اد ايه راعي نسمه خلاص مابكرهوش بالعكس كبر في نظري انه ماسبهاش.
لتتنهد لتاتي ناديه وتجلس بحوارها مالك يا حبيبتي لتاخذ منها ملك وتحتضنها بحب وتداعبها وتهمس مفيش يا طنط انا كويسه..
لتبتسم ناديه ايه داغر مزعلك اقطملك رقبته.
ليهتف من خلفها انا اقدر يا امي برضه ليقترب منها ويلتصق بها ويقبلها ويجلس يداعب ابنته.
لتضحك ناديه هو انا هسكتلك دا حبيبتي.
ليداعب يدي زوجته ويهتف مش لوحدك يا امي.. كانت مشتعله من لمساته ليهَس ماتحمريش كده هيقولو بتحرش بيكي..
لتبتعد وتهتف هقوم انادي مريم عشان الاكل واعطته ملك وصعدت محرجه وهو يضحك لتذهب لمريم وتناديها وتنزلا ليدخل عليهم جمال لتقطب مريم جبينها ليذهبا جميعا للسفره لتهتف ناديه متجمعين في الفرح يا حبايبي..
ليتنهد جمال قريب يا طنط هنفرح ونهيص.
لتنظر اليه بغضب لتتهور وتهتف اه امال ابقي فكرني يا ابيه اكرم عايز يقابلك..
ليقطب داغر حبينه ماله عايز ايه..
لتنظر لجمال.. يعني بيلمح وكده زي ما جمال قال نفرح وكده.
ليهب جمال نعم ياختي هو مين اللي هيجي يقبله ماتحترمي نفسك والا عشان سكتلك.
لتهتف ناديه فيه ايه انتو قلبتو علي بعض ليه تاني..
لتهتف مريم والله انا حره اختار اللي عايزاه وقامت.
ليهب ويمسكها والله لو ماتعدلتي لاكون معرفك انت اضبطي بقه انا قرفت.
لتهب غنوه من فضلك ماتكلمهاش كده عيب اوي. تفهمها انما ايدك ماتتمدش.
لينفعل جمال وانت مالك اصلا ماتحفظي مقامك انت ايه دخلك بينا تكونيش فاكره نفسك هتحكمي هنا.. لتبهت من كلامه كان غاضب.
ليهتف داغر.. جمال انت اتجننت..
لتهتف هيا انا اسفه عندك حق وتركتهم واخذت ملك. صعدت مسرعه.
لتصرخ مريم انت قليل الذوق وقليل الادب وابعد عني واخبط راسك في الحبط وتركتهم وصعدت لغنوه.
لتهتف ناديه كده يا جمال بيابني ده كلام يتقال وقامت لتذهب لغنوه.
كان داغر غاضبا ليحس جمال بخطأه ليقترب من داغر ويهتف انا اسف ماحسيتش بنفسي وما كان من داغر الا ان قام ورزعه بونيه قويه ليبهت جمال ليهتف.. مراتي خط احمر ومش معني انك صحبي. اخويا تتجاوز غنوه مراتي وست البيت ده وده بيتها وانت تحترم ده وليها تقول وتتكلم فاهم..
ليهتف جمال انا اسف يا داغر والله اتعصبت اتجننت كنت هموت اختك جت في مراتك.
ليجلس داغر يا اخي منك لله زمان دماغها دلوقتي بتغلي والكلام رشق وهتطلعه عليا اروح فين بس.
ليهتف جمال.. معلش اتعصبت اسف والله.
ليهتف داغر.. طب غور انا اطلع اشوف هتنطحني انا عارف.
ليبتسم جمال.. ايه خفت عليها يا واد دانت ورمتلي وشي ليك في النحنحه يا واد.
لينظر اليه داغر.. مش عارف مش عايزها تزعل عايز افرحها انا عايزها يا جمال مراتي معايا مبسوطه.
ليهتف جمال.. ايه طبيت يا واد.
ليهتف ماعرفش بس اقلك مبسوط لما بقت مراتي بحد.
أنت تقرأ
غنوة الداغر.. ميفو السلطان
Romanceفتاه جامحه ذو عاهه تؤلمها.. تزوجها عنوه وهيا كارهه له ظنا انه السبب في مقتل صديقتها لتغير فكرتها ويخفق قلبها له ليطعنها في قلبها لتعود مره اخري تلك الجامحه وتخرجه من حياتها ليعافر ويصبر حتي يعيدها اليه مره اخري