الحكايه السابعه عشر

7.6K 105 3
                                    

#غنوه
#حكايات_mevo
البارت السابع عشر
كانت غنوه تجلس في احضان داغر لتسمع خبطا علي الباب لتبتعد لتنصعق عندما تدخل فتاتان من الشركه كانت فتاه من قسم السكرتاريه وسالي من قسم الهندسه ليدخلا لتقطب جبينها فعلاقتها بسالي معدومه لتدخل الفتاتان وليسلما علي غنوه وقد احضرا وردا وبعض الهدايا لتبتسم غنوه مرغمه ليظلا يتكلمان لفتره لتبتعد تلك السالي وتترك الفتاه مع غنوه تكلمها لتهتف سعيده عرفنا متاخر انك مدام داغر يا غنوه وانبسطنا قوي..
لتهتف غنوه محرجه.. كت بس مش قايله عشان ابقي عادي ما ابقاش مفضله واشتغل بمجهودي.. بس خلاص داغر قال للكل.. ليظلا يثرثرا لتذهب سالي لتجلس بجوار داغر وتبدا في الكلام معه بصوت منخفض ولاحظت غنوه حركاتها لتشتعل كانت سالي تتدلل علي داغر لتحس بنار في جوفها لتظل تاكل نفسها ولا تسمع من تلك التي تقف بجوارها.. لتتحرك من مكانها لتتاوه وتتصنع الوجع ليهب داغر اليها مقتربا منها ويقول ايه فيه ايه مالك..
لتقول بتوجع.. تعبانه بطني بتوجعني.. ليقترب منها ويحتضنها ليهتف طب اجيبلك الدكتور..
لتهتف مش عارفه.. اعدلني كده اما اشوف..كانت تتصنع الوجع وتركن عليه وهو محتضنا اياها لتهمس عايزه ارتاح مشيهم..
ليقول.. عيوني حاضر.. ليستدير.. طب معلش يا جماعه بس غنوه تعبانه استاذنكو..
لتهم الفتاتان بالانصراف لتهتف سالي ماشي يا داغر بيه نشوفك بقه في الشغل.. بقالك كتير ما جيتش والشغل مضلم.. لتربت علي يده وتهتف مستنينك كل ذلك وغنوه تحس انها ستقتلها.. لينصرفا.. ليستدير ويكمل احتضانها لتهب وتبعده وتقول خلاص خلاص ماعتش تعبانه.. يلا من هنا..
ليبهت من غضبها.. انت مجنونه صح اكيد فيه عرق هبل مش كتي تعبانه وعايزه ترتاحي حد يهب كده.
لتهتف بعنف.. اه طبعا مالبيه مابيتهبش فيه مش كده البيه بيتملس علي ايده وبيستنوه في الشغل رَوح امشي للسحليه بتاعتك انا مالي بيك وسيبني اهب والا اولع..
لينظر اليها بغلب.. انا ماعتش عارف اتعامل معاكي بجد انت حاجه صعبه......🌿استغفرالله العظيم🌿.......
لتاخذ مخدتها وتحدفها به وتهتف ماتتعاملش يلا غور في داهيه..
لينظر اليها غاضبا ويقترب منها لتنكمش فقد تهورت وزادت من تصرفاتها ليمسكها من يدها بقوه لتصرخ.. لا لسانك يتلم عشان ممكن اقطعهولك فاهمه اتلمي انا صابر وساكت.. احسنلك انا غضبي زفت ماتطلعيش زرابيني..
لتهتف وانا مالي بيك وروح بقه مابخافش انا..
ليرفع جبينه.. متاكده انك مابتخافيش.. ليقترب منها لتهتف.. ايه ايه بتقرب ليه انا تعبانه والله اموتك من الضرب.. هتضربني..
ليهتف بمكر دانا هرقعك علقه تجيب اجلك.. لترتعش ليقترب.. لتمسك يده خلاص خلاص بطل بقه ده احنا في المستشفي هتضربني والله اخاصمك..
ليتنهد بغلب مانت مخصماني هتفرق يعني.. ليقترب اكتر لتندفع وتحتضنه وتهتف خلاص والنبي بطل مش هعرف اوقفك انا مش بصحتي..
ليخبطها علي راسها.. طب لسانك المبرد ده اعمل فيه ايه..
لتهتف ماتعملش خلاص بقه ماتبقاش غلس.
ليبعدها لا انت مش راضيه تجيبيها لبر.. ليشدها اليه ويلتهم شفتيها ليخلع قلبها من هول مشاعره التي انفجرت وزادت وزادت وهيا تحاول ان تصمد امامه ليبتعد اخيرا ويشدها اليه ليقول.. بطلي حرق فيا عشان انا ماعتش قادر كفايه مرار لحد كده.. ليسمعا خبط علي الباب لتهمس بخجل.. الباب..
ليتنهد.. ايوه ايه يعني مايدخل شاقطك انا..🌿سبحان الله وبحمده 🌿 ميفو ميفو...
ليدخل جمال ومريم تبدو سعيده لتهتف.. ايوه انا جيت عمتو الحربايه جت يا بشر.. كانت غنوه تتململ في احضان داغر ليقوم ويتركها لتقترب مريم.. مالك يا بت محمريه كده فيه ايه شكه فيكي.
لترتبك غنوه.. هاه مفيش مافيش..
لتهتف.. طب ياختي بقله ادبك ارحمي الواد هيفرفر في ايدك.
لتهتف غنوه.. ماتحترمي نفسك بقه..
لتقول مريم.. طب عايزاكي اعمل ايه اطفش جوز الغربان دول ازاي..
لتتنهد غنوه وتهتف.. داغر..
ليهب اليها ويقول.. نعم حبيبي فيه ايه..
لتهتف مريم. هيييح طيب اما اسكت......ميفو ميفو ❤️
ليخبطها داغر.. اتلمي..
لتهتف غنوه ممكن تجبلنا حاجه نشربها.🌿 سبحان الله العظيم 🌿
. ليقطب جبينه ايه بتوزعينا.. لترتبك ليضحك طب يا قلبي هاخد الطور ده ونلف لفتين ونيجي..
ليذهب لجمال.. ليقول جمال.
ليهتف جمال.. نعم يا روميو ماتعتق البت تعبانه.
ليخبطه داغر.. بس يا بوز الفقر انا شققت بقيت لوح خشب منك لله وانت متمرمغ في العسل..
ليهتف جمال... هو اللي يتجوز اختك يشوف عسل عيله فقر يلا يا اخويا اما نشوف اختك من الصبح مش علي بعضها بتدبرلي حاجه عارف.. ليخرجا لتقترب مريم من غنوه وتهتف.. غنوه انا خايفه.
لتهتف.. ليه انت بتخافي دانت جبروت..
لتقول... لا ما هو اصل انا والزفت جمال بنتخانق بقالنا فتره عايزه اخلف والبيه مش عايز ال ايه عايز يتدلع انا مالي انا عايزه نونو.
لتهتف غنوه... طب كلميه حبيبتي كلميه براحه..
لتقول مريم.. غلبت وغلب حماري وخلاص بقه ماعبرتوش.
لتهتف غنوه... يعني ايه..
لتقول.. انا حامل وميته رعب من البيه.. نفسي في نونو هموت علي بيبي ودا لوح طور مابيحسش..
لتهتف غنوه طب ليه كده حد بيجبر حد عالخلفه يا مريم لازم كنت تقنعيه..
لتبهت مريم.. ايه اجبره.. هو ممكن ياخدها اني جبرته ويزعل لا يا غنوه انا مش بجبره والله بس انا نفسي في نونو اعمل ايه..
لتتنهد غنوه.. طب خديه بالراحه.. اعملي قاعده حلوه وسهريه وابسطيه وبعدين ارشقي الخبر في وشه هيضايق شويه وخلاص..
لتهتف مريم فكرك كده.. طب خلاص ربنا يستر انا مرعوبه دانا بحبه والله وعايزه منه بيبي صغنون ربنا يهديه.
بداو الاستعداد للرحيل ليعود داغر وياخذ غنوه وتحمل مريم البيبي وقد سمي فارس ليعود الجميع ليظل فتره يتسامرون لتشعر غنوه بالتعب لياخذها داغر ويصعد بها لتستريح..

غنوة الداغر.. ميفو السلطان حيث تعيش القصص. اكتشف الآن