الحكايه التاسعه عشر

6.7K 91 3
                                    

#غنوه_الداغر
#حكايات_mevo
البارت التاسع عشر
استيقظت غنوه فلم تجده لتغتاظ فذهبت الي ملابسها التي اشترتها ولبست ملابسها كان فستانا قصيرا ذو قصات تتماوج علي الجسد وكان من اللون الفيروزي بياقه عاليه وبدون اكمام ورفعت شعرها وتركت بعض الخصلات كانت رائعه جميله لتتشجع وتذهب الي عملها لتدخل علي قسم السكرتاريه وتجلس بهدوء ليمر الوقت وتاتي سالي وتدخل الي داغر بحجه بعض التصميمات لتجلس غنوه تاكل روحها طب ايه اعمل ايه انا مش سكرتيرته اخش عليه ليه.. انا سكرتيره الزفت سامي عيل رخم.. هموت كده ليستدعيها سامي لتذهب اليه ليلاحظ تغيرها ليبتسم ويهتف.. ايه الحلاوه دي يا غنوه لتقطب جبينها ليهتف دانتي اتبدلتي خالص بقيتي مزه.
لتهتف.. من فضلك يا مستر سامي ما بحبش الكلام ده..
ليهتف هو حد مابيحبش يتقاله انه قمر يا بنتي بقه.. عموما ماشي يا ستي بس مش هكبت روحي.. تعالي معايا هندخل لداغر وايدي شويه حاجات لتنسعد هيا وتذهب وراءه ليدخلا ليلاحظ داغر تغيرها وتلمع عيناه من جمالها ويشعر بالغيره ولكن نظرات سامي لها اغضبته.. ليدخل سامي ويهتف اقعدي جنبي يا غنوه وايدي كل حاجه والله يا داغر غنوه بقت حاجه تانيه من ساعه ماجت مش عارف الشويه اللي خدتهم اجازه كنت لايص.
ليهتف داغر بسماجه.. معلش بقه البيت وظروفه.. ليبدا في النقاش وما ان انتهو قامت غنوه لتنصرف ليهتف.. غنوه عايزك.. لتستدير اليه ويرحل سامي.. ليقترب منها ويمسك يدها الراجل ده بيبصلك كده ليه..
لتقطب جبينها.. نعم بيبصلي يعني ايه.
ليهتف بحنق.. غنوه انت انهارده كتير لبسك ده والزفت ده راشق عينه فيكي.
لتهتف بلا مبالاه.. امممم عشان كده مالصبح عمال يقلي انت حلوه انهارده ومزه.. لتستدير فرحه بجد يا داغر. وتنظر لروحها انا حلوه ومزه..
ليشتعل داغر.. ويقترب ويمسك يدها ويشدها نعم ياختي هيا مين اللي حلو ومزه انت اتخبلتي..
لتنظر اليه بقهر وتظن انه يسخر منها لتدفع يده.. ايه مالك انت مش عاجبك انت حر انا ماطلبتش منك مديح ولا كلمه خليك في اللي يعجبك ودفعته وذهبت مسرعه لتحس انها ستنهار لتندفع خارج الشركه وقلبها سيقف.. لتجد احد المقاعد لتجلس عليه.. بتعيطي ليه عادي خلاص لتحس بقهر ايه شكلي وحش مالي مانا حلوه اهوه ولابسه وعامله ودا يقلي اتجننتي مزه ايه طبعا مالهانم كانت لسه عنده وقعد يشوف المزز صح ما هي حلوه.. بس مايقليش كده يحترم نفسه ماعندوش زوق والله لاسود عيشته.. طب يا داغر ماشي وقامت تعود الي مكتبها..
عند داغر وقف مصدوما من غضبها.. هيا اتجننت اه انا متحوز مجنونه اقسم بالله ايه دماغها الزباله ده الزفت راشق عينه فيها ويقلها مزه وزفت ودي تقلي مش عاجبك وانا والع طب اروح اهبد راسها في الحيط.. تعمل ايه طيب تعبت بقه.. ماكنش يوم زفت طين الدنيا علي سنينك..
جلست غنوه تاكل روحها لتدخل لسامي وتهتف مستر سامي اجيبلك تتغدي في البريك.
لتلمع عيناه.. ليهب.. لا ايه رايك ننزل ناكل تحت احسن.. لتبتسم له ليذهب فورا وياخذها ويذهبا الي الكافتيريا . هنا خرج داغر يبحث عنها فلم يجدها ليخبروه انها في الكافيتريا لينزل يبحث عنها..
كان سامي عيناه تاكلها وهيا تشعر بالارتباك ليقول.. ايوه كده نفسي تتفتح واكل بمزاج.. ليهتف دانا هاكل اكل.. الاكل بقي هنا سخن مولع عايز يتقرقش..
ليحس بيد علي كتفه يشده الي الاعلي هو مين يا روح امك اللي سخن مولع.
ليهتف سامي بخوف داغر بيه..
ليخبطه داغر بوكسا ويهتف.. ماشوفش وش امك هنا تاتي بدل ما رقدك في المستشفي..
ليقوم سامي وينصرف مسرعا ليستدير اليها وغضبه ياكله لتنكمش من منظره ليهتف بالراحه كده عشان كفايه فضيحه واحده عالبيت عشان انا هعمل نصيبه.. لتفتح فمها تعترض ليقترب منها ليمسك يدها ويشدها ويخرج بها الي الخارج ويدفعها الي العربه لتنكمش ويصعد لعربته وينطلق بها.. ليمر الوقت لتهتف ايه فيه ايه اتجننت انت بتضرب سامي ليه مالك بيه كنا قاعدين مروقين طبيت علينا.
ليتوقف بعربته مره واحده لتندفع للامام ليخبط علي مقود السياره بعنف.. لتخاف ليصرخ انت عايزاني اعمل مصيبه صح مش هتهمدي الا اما ارشق بيكي في اتوبيس.. كنت ايه ياختي مروقه والزباله بيقلك سخن ومولع الولعه كلتك.. البيه عايز يقرقش قرقشه حنش انت ايه غبيه مابتحسيش معاقه.
لتهتف..... ايه بيتكلم عالاكل زعلان ليه انت.
ليمسك يدها يعتصرها ويشدها اليه طب مانا ممكن اتكلم عالاكل دلوقتي وامد ايدي كمان وامز فيه هيبقي وضعك ايه هتسيبيني اقرقش زي البيه والا هتهبي وابور يخلص عليا.
لتصرخ.... تاني وابور وزفت تاني ماتبطل بقه
ليهتف انت دماغك دي عايزه تنكسر..مش معني اني بحايل وادادي واطبطب وادلع تركبي وتدلدلي انا جوزك وفيه حدود مهما غلطت فيه حدود ماتتخطيهاش ومش هقبلها.. فاهمه اعقلي بقه انا علي اخري. غنوه انا بحذرك مش قابل تجاوزك ده وهتصرف بطريقه ماتعجبكيش فاتلمي احسنلك وطيحتك دي توقفيها مش معني اني ساكت تسوقي فيها.
لتهتف مالك بيا انا في حالي الله ماتخليك في حالك وترجع سامي هشتغل مع مين انا.
ليغضب.. تاني سامي وزفت مش مرجع حد ولو شفته هشقه نصين وتحترمي نفسك بقه انت متجوزه راجل مش قرطاس
لتصرخ... والست السحليه داخله خارجه مانت متجوز واحده مش قرطاس.
ليهتف والله انا بدور علي اللي ليا اللي مابيدورش ماينطقش واستدار وقاد العربه سريعا حتي وصل للبيت ليهتف انزلي
لتنظر اليه بغضب.. اه تحكم وخلاص.
ليهتف بقلك من سكات انزلي عشان ماتغاباش عليكي.
لتخبطه علي صدره.. مين ده والله اموتك.
ليهتف انت مش راضيه تهمدي انا بقه هخرجك بمزاجك ليشدها اليه وينهال عليها  وهيا تخبطه ليزداد ه حتي راحت معه في نعومه حانيه ليبعدها . ليمسك يدها يعتصرها بقوه لتصرخ. .. من هنا ورايح تلمي نفسك وصوتك العالي وطيحتك تتلم انا جبت اخري عشان ممكن اهبدك خبطه اكسر دماغك. لتنظر اليه بغضب ليصرخ ماسمعش نفسك فاهمه.. لتشيح بوجهها ليمسك وجهها ليهتف بقوه.. فاهمه تردي من سكات انا جوزك مش قرطاس وان كت عايزه تقلبيني عفريت ابقي علي صوتك وطيحي تاني وامشي علي مزاجك.. انطقي اخرك ايه..
لتخفض عينها من سكات ليهتف خلاص انت مش عايزه تترجعي ليهجم عليها ينهال مره اخري يقبلها بقوه حتي هلكا معا ليبتعد اخيرا ها لسه.. عايز اسمع..
لتهمس بخجل عايز تسمع ايه..
ليهتف اسمع ان حبيبي هيهدي ويبقي مؤدب وصوته مايعلاش. لتهز راسها بخجل ليرفع وجهها ليهمس لا سمعيني مش هتخرجي الا اما اسمع.. لتتنهد وتهتف خلاص بقه هعمل الله..
ليهتف مستمتعا هتعملي ايه عرفيني.
لتقول.. هبقي مؤدبه..
ليقول وايه كمان..
لتهتف ومش هعلي صوتي.. ليهتف.. طب انزلي بقه عشان مانتفضحش انت مابتستريش في حته وانا ماعتش هسكتلك .. ايه هتنزلي والا اكمل ونهيص ونتفضح.. لتدفعه وتنصرف.. ليظل راكنا ويهتف بغلب.. دا مرار والله مرار واستدار ليعود الي شركته

غنوة الداغر.. ميفو السلطان حيث تعيش القصص. اكتشف الآن