#غنوة_الداغر
#حكايات_mevo
البارت السادس عشر..
دخل داغر وجمال الفيلا وكانت كل من مريم َوغنوه ووالده داغر يجلسان يتسامران وناديه تحمل ملك بين يديها ليدخلا ويذهب داغر ليقبل غنوه ويجلس بجوارها وجمال يقف بعيدا ومريم تنظر اليه بغضب.. ليهتف داغر.. واقف بعيد ليه يا بومه مالك..
ليقطب جمال ويهتف... اه مانت رايق وفايق وقاعد في المكتب مروق بين الخضره والوجه الحسن..
لتقطب غنوه جبينها.. ليكمل الله يسهلو واحد رايق مش انا نكد في نكد..
لتقف مريم وتهتف... والنكد من مين يا سي جمال.
ليهتف هو انا جبت سيرتك انا بقر علي اخوكي اللي مروقين عليه في المكتب شوفي غنوه عقله ازاي لا بتحاسبه ولا ليها دعوه بيه انما انا لو برص بصيتله بتعض..
ليهتف داغر في سره... الله يخربيتك البت بتتشنج جنبي منك لله هرشق في الحيطه.
لتهتف مريم.. انت اللي عينك زايغه ابيه مش زيك..
لينفجر جمال في الضحك.. اه واضح.. الا سالي كانت عامله اكل ايه يا داغر..
لتشد غنوه جسدها بعنف بعيد عنه لتتاوه ليهتف مسرعا ايه مالك..
لتنهره انت مالك حد اشتكالك..
لينظر لجمال بغضب ليهتف.... جمال لم الليله وشَف مراتك
ليهتف جمال ماشي يا عم مانت واكل وشارب ومتكيف احنا بقه ماحدش معبرنا والا ايه ليغمز له..
لتقوم غنوه وتهتف انا راحه الجنينه وتركتهم وخرجت مشتعله ليغمز جمال لداغر ويخاف اي خدمه باصي بقه..
ليخبطه بالمخده... اباصي ايه عبوشكلك.. ليقوم ويهتف مريم مفيش بيات بره بيتك فاهمه مش كل شويه انت ليكي بيت..
لتهتف ايه يا ابيه مش ده بيتي..
ليهتف ايوه بيتك بس هتباتي هتباتي مع جوزك انا مابحبش الحال المايل.
ليهتف جمال.... قلها اللي عقلها عقل عيالي.
لتضع يدها في خصرها.... لا والله يا سي جمال.
ليهتف داغر.... لا انتو حالتكو صعبه انا ماشي.. ليتركهم ويذهب يبحث عن غنوه..
كانت غنوه تقف في الحديقه مشتعله.. طلع بيسحسح يا زفته يام كرش خلاص بقي فايق للسحالي وانت قاعده تطخني وخلاص بقيت كوره كرنبه.. اه وسي جمال عمال يفضحه ماهو مفضوح زيه.. اه قاعد رايق ومتروق عليه.. ماشي يا داغر السحليه بتطفحك وانت سيادتك قاعد مبسوط اه هتزعل ليه مش معاك واحده بتعض.. سيباك علي هواك.. لتظل تاكل نفسها.. طب اعمل ايه اسبله يسبسب البيه.. اتاريه بيقف يحفلط في نفسه ماشي.. بس لا والله ما هسكتلك.. انت واحد عندك عيال اتلم.. طب اعضه ازاي اقول ايه متغاظه.. اروح اجيب ست زفته من شعرها.. كانت تقف تفرك في يدها ولم تحس بذلك الذي اتي واحتضنها من الخلف وهيا تتشنج وتاكل ضوافرها ليهمس جنب اذنيها.. بتاكلي روحك ليه يا قلب داغر..
لتشهق وتقفز ليحتضنها بقوه ليهتف.. براحه فيه ايه..
لتستدير وتدفعه... انت مالك الله هو ايه انت خدت عليا اوي.
ليهتف....يا بنتي بقه انا عملت حاجه المبرد شغال ليه والله ماعملت..
لتهتف بغضب.. مبرد اه طبعا مش عاجبك المبرد طبعا سيادتك مبسوذط ومروق ايه اللي هيجيبك يقعدك مع المبرد لتستدير وتذهب ليحتضنها ويشدها.. ممكن تهدي انت عامله كده ليه..
لتهتف ايه عامله ايه بعض في روحي بشد في شعري مالك بيا انا حره..
ليتنهد طب ممكن اعرف انت زعلانه ليه.. لتنظر اليه بغضب لم تعرف ماذا تقول كانت تحترق لتهتف مفيش انا جايه بكره الشغل انت فاهم.
ليقطب حبينه ليه يا قلبي انت تعبانه..
لتهتف مالكش فيه وبلا يا قلبي يا فشتي.. واوعي بقه اما اغور من هنا دا حاجه تحرق الدم ودفعته وذهبت.. ليقف مذهولا.. الله يخربيتك يا جمال البت بتاكل روحها طب اعمل ايه.. ليتنهد ويذهب ورائها ليجد مريم وجمال قد اعدو التسالي وجهزو الفيلم.. لتجلس مريم ويذهب اليها جمال ويحتضنها لتهتف.. جاي تلزق في العيله ليه يا سي جمال..
ليهتف.. بطلي بقه خلينا نسهر سهره حلوه.. وحشتيني..
أنت تقرأ
غنوة الداغر.. ميفو السلطان
Romansaفتاه جامحه ذو عاهه تؤلمها.. تزوجها عنوه وهيا كارهه له ظنا انه السبب في مقتل صديقتها لتغير فكرتها ويخفق قلبها له ليطعنها في قلبها لتعود مره اخري تلك الجامحه وتخرجه من حياتها ليعافر ويصبر حتي يعيدها اليه مره اخري