hoi, ik ben amber. 15 jaar en zit in 3 Havo. ik zit op voetbal en heb daar veel vriendinnen. op school is dat helaas wel anders. op school heb ik weinig vrienden omdat iedereen me raar en apart vind. het helpt dan ook niet echt dat de populaire kinderen uit de klas steeds grapjes over me maken. en met grapjes bedoel ik pest grapjes. want ja, ik word gepest op school. gelukkig staat mijn beste vriendin zoë altijd voor me klaar. ik zie haar alleen bijna nooit want ja. we zitten samen op voetbal maar ze zit op een andere school. ik heb een oudere zus genaamd milou. milou is 17 en we kunnen het goed met elkaar vinden. als er iets is kan ik altijd bij haar terecht. de band met mijn ouders is ook goed. gelukkig.
' AMBER! SCHIET OP JE MOET NAAR SCHOOL ANDERS KOM JE TE LAAT' riep mijn moeder vanaf beneden. ' KOM ERAAN' riep ik terug. ik maakte snel mijn mascara af en liep met mijn tas naar beneden. ' zo zin in school' vroeg mijn vader. ' nee totaal niet' zei ik. ' hoe komt het' vroeg men vader. ' gewoon school' zei ik. ' ma-' begon mijn moeder. milou kapte haar af ' school is gewoon kut. ik snap je' ik gaf haar een knikje als bedankje. snel at ik men ontbijt op, pakte ik mijn oortjes en liep ik naar mijn fiets. ' ik ben weg!' riep ik. ' veel plezier lieverd' zei mijn moeder. ik zette mijn afspeellijst op en reed weg. ik reed de fietsenstalling in en zag nikki en haar groepje al staan. nikki is het populairste meisje uit de klas. knap en prachtig lichaam. alle kinderen uit mijn klas hangen bijna aan haar. als een soort slaafjes. ' kijk kijk, daar is ze hoor, ons varkentje' zei nikki. iedereen begon te lachen. ik besloot haar te negeren. ik zette mijn fiets op slot en liep langs haar naar de deur. ' ga je me nou negeren. ahww ze is bang. ons varkentje is bang' zei ze. iedereen lachte maar ik liep door. bij mijn kluisje keek ik op magister en zag ik dat ik alleen mentor uur had. had ik dus mooi al die boeken voor niks meegesleept. ik wou mijn kluisje dichtdoen toen nikki aan kwam. ' moet jij niet eens afvallen. het lijkt wel of je steeds aankomt' zei isa, een van nikki' slaafjes. ' laat me met rust. ga andere mensen irriteren met je kut slaafjes' zei ik en ik liep weg. naar het lokaal. toen ik aankwam zag ik mijn mentor mevrouw pijnen al zitten. ze is ook mijn frans docent en ze is super chill. ' bonjour amber, wat ben je weer lekker vroeg' zei ze vrolijk. ' ja beter 5 minuten te vroeg dan 5 minuten te laat he' zei ik en ik ging op mijn plek zitten. vooraan voor het bureau van mevrouw pijnen. ik zit wel alleen. maar ik ben toch altijd alleen dus ben het wel gewend. ' waarom hebben we eigenlijk alleen mentor les?' vroeg ik. ' dat ga ik zo allemaal uitleggen' zei mevrouw pijnen. de bel ging en langzaam stroomde de klas vol. ' dus misschien hebben jullie al gezien dat jullie maar 1 les hebben vandaag' begon mevrouw pijnen. ' dat ga ik zo uitleggen maar eerst wil ik jullie voorstellen aan 2 nieuwe leerlingen.' zei ze en er kwamen 2 kinderen binnen. een blonde jongen en zoë!!!! ik keek haar met grote ogen aan en ze kon bijna haar lach inhouden. ' nou stellen jullie je eigen maar eens even voor' zei mevrouw pijnen. de blonde jongen wou beginnen met praten toen nikki ineens door de klas riep. ' OMG! JIJ BENT EZRA! HET BROERTJE VAN MATTHY' de glimlach van ezra verdween meteen. ' nou ja ik ben dus ezra. ja het broertje van matthy en ik zit op voetbal' zei hij met een zucht. hij keek even de klas rond bleef hangen bij mij. wat niet heel moeilijk was aangezien ik vooraan zit. ik gaf hem een kleine glimlach en hij lachte terug. ' nou ik ben zoë. ik zit op voetbal en ben de beste vriendin van amber' zei ze. ' dus varkentje heeft wel vrienden' zei isa. ' waag het om nu nog eens zo tegen haar te praten' zei zoë. ' of wat' zei isa. ' dames zo is het genoeg. zoë ga maar naast amber zitten en ezra jij kan naast... nikki' zei pijnen. zoë kwam naast me zitten en ezra ging naast nikki zitten die duidelijk aan het flirten was. de hele tijd met haar wimpers knipperen en haar haar om haar vinger draaien. ' nou ik ga jullie iets heel leuks vertellen.... we gaan met onze klas op vakantie!' zei pijnen blij. de hele klas joelde. ' gaan we eindelijk samen op vakantie' zei zoë tegen me. ' waar gaan we naartoe' vroeg wout. ' we gaan naar een camping! in het zuiden van Frankrijk' zei pijnen terwijl ze plaatjes van de camping liet zien.
' we gaan hier dus 2 weken naar toe met zen alle. ik heb allemaal groepjes gemaakt want jullie gaan met 4 personen in een huisje en dat is je huishouden. we vertrekken trouwens morgen dus jullie krijgen zo een brief mee met wat je mee moet nemen.' begon pijnen. het enige wat ik dacht was: niet bij nikki niet bij nikki. ' nou goed. eerst de huishoudens' zei pijnen. ze begon met de groepjes opnoemen en ik welke caravan ze zitten. ' en de volgende die in huisje 10 zitten zijn: amber, ties, zoë en ezra' ik zuchtte van opluchting. ties was best oke, mijn beste vriendin en ezra die er ook heel aardig uitzag. mijn dag kon niet meer stuk. ' dus is er al een keer iemand geweest op deze camping eigenlijk' vroeg pijnen. ik stak mijn vinger op.' natuurlijk is het amber. haar ouders kunnen geen hotel betalen' zei nikki. ik zag dat ezra iets tegen haar zei waardoor ze rood werd. ' hoeveel keer ben je hier al geweest' vroeg pijnen. ' dit word mijn 14e keer'zei ik. ' nou wat leuk! dan weet je vast de weg. dat is handig. nou jongens en meisjes ik zie jullie morgen. morgen om 18.00 hier op school met al je spullen. tot morgen' zei pijnen en iedereen liep de klas uit.
JE LEEST
school trip
RandomHallootjes, dit boek gaat over een meisje genaamd amber. op school gaat het prima behalve dat ze niet zo veel vrienden heeft. ze is namelijk een beetje het buitenbeentje van de klas. iedereen vind haar raar en apart. haar beste vriendin zit op een a...