Hoofdstuk 6

329 11 0
                                    

de volgende ochtend werden we om 8.30 wakker. zo laat zou meneer van gurp het ontbijt voor de deur leggen. ook gingen we vandaag met de hele klas naar de markt die in het dorp is. hiervoor moesten om 10.00 verzamelen aangezien we te voet gingen. we stapten uit bed en ik deed mijn haar even in een messy bun. zoë kamde haar haar nog door en we liepen naar buiten waar inderdaad een zak met broodjes vonden. ook ezra en ties kwamen hun kamer uit en namen het bestek mee naar buiten. zoë ging het broodbeleg pakken. ik haalde het brood uit de zak. ik zag 2 stokbroden, 8 croissantjes en 8 chocolade croissantjes. het enige nadeel was dat dit ook voor het middageten was dus moesten we rustig aan doen. ' dus zullen we gewoon nu de helft opeten en straks de andere helft' vroeg ties. ' ja das wel het beste idee' zei ik. we aten de helft van het eten op en de rest bewaarde we.  we ruimde alles op en gingen ons aankleden. ik deed mijn haar in een staart en deed een leuk outfitje aan

we pakte het geld wat we nog over hadden en liepen naar het verzamel punt

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

we pakte het geld wat we nog over hadden en liepen naar het verzamel punt. 


POV EZRA
we liepen naar het verzamelpunt waar de helft van de klas al stond. nikki en isa zagen er moe uit. wat niet zo gek was want ze hadden in de tent geslapen. we liepen naar het dorp waar tantoe veel kraampjes stonden. ' oke jullie mogen zelf rondlopen maar we willen hier over 2 uur weer afspreken dus dan ben je hier' zei vermijd. iedereen liep weg. ' we moeten nog wel dingen voor in het huisje halen' zei zoë. ' ja klopt' zei ik. ' maar zullen we eerst rondlopen dan kijken we wel wat we tegenkomen' zei amber. ' ja is goed maar ik weet hier de weg niet dus verdwaal ik sowieso dus misschien is het wel handig om samen te blijven' zei ties. ' ja das wel slim ja' zei ik. we liepen de markt in en bij het eerste de beste kraampje moest zoë even kijken. ' buckethats! welke zou ik nemen' zei ze terwijl ze verschillende begon te passen. ' die paarse is leuk' zei amber. ' ja inderdaad' zei ties. ze kocht de paarse en we liepen door tot we bij een kraampje met zonnebrillen kwamen. amber hield een zonnebril omhoog. ' is deze leuk?' vroeg ze. ' ja die is echt leuk' zei ik. 

ze kocht hem en we liepen door

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

ze kocht hem en we liepen door. onderweg kocht ik nog wat fifa punten en ook nog een pet net als ties. we kochten ook nog wat groenten, fruit en worstjes voor in het huisje. ' we hebben nog een kwartier en we hebben de hele markt al gehad. wat gaan we nu doen' vroeg amber. ' we kunnen ijs halen' zei ik. ' jaa' zei amber. we liepen naar een ijswinkel en bestelden een ijsje. amber had lavendel net als ik. ties had citroen en zoë had bubblegum. terwijl we het ijsje aten liepen we terug naar de verzamelplek. nikki kwam meteen naar ons toegelopen en fluisterde iets in amber der oor. ik zag haar gezichtsuitdrukking meteen veranderen. ik trok haar tegen me aan. ' niet naar luisteren' zei ik. ik knikte zachtjes. 


nikki kwam naar me toegelopen. ' zou je dat wel doen? dat ijsje.  zoveel suiker en je bent al dik genoeg' fluisterde ze. ezra drukte me tegen zich aan. ' niet naar luisteren' zei hij. ik knikte. we liepen terug naar de camping en ondertussen gooide ik men ijsje weg. we kwamen in het huisje en iedereen ging zijn zwemkleding aan doen. ik ook. ik deed er een jurk overheen. ' zullen we naar het zwembad' vroeg ties. ' ja is goed!' zei zoë. ' gaan jullie maar. ik ruim even de spullen op hiero' zei ik. ' zeker? moet ik niet helpen' vroeg ezra. ' nee ga maar. t lukt wel alleen' zei ik. ze liepen weg en ik ging even de spullen opruimen. dat was echt zo gepiept maar ik wou helemaal niet naar het zwembad. dan zou iedereen zien hoe dik ik ben. ik voelde tranen achter mijn ogen prikken. voor ik het wist rolde ze al over mijn wangen. ik ging op bed zitten en trok mijn knieën naar boven en legde mijn hoofd erin. zo bleef ik even zitten. stemmen die door mijn hoofd spookten bleven dingen zeggen zoals: ' hahah zie der nou zitten! dikzak' ' varkentje' ' je bent echt te dik' ' ezra vind je nooit leuk. hij doet zo aardig uit medelijden' ' je kunt er beter niet meer zijn' ' maak een einde aan je leven' 'pak een mes! steek jezelf neer'. ik gilde. tranen vloeide over mijn wangen. ik gilde opnieuw. in de hoop de stemmen te stoppen. het hielp niet. ze bleven roepen. steeds erger. ik gilde steeds harder. ineens zwaaide de deur van de slaapkamer open. ik keek omhoog en zag ezra daar staan. ik zag dat hij schrok. ' wat is er?' vroeg hij terwijl hij bij me op bed kwam zitten. ' b-b-ben ik d-d-dik' vroeg ik zacht. ' nee joh! hoe kom je daar aan' vroeg hij. ik legde hem alles uit. van de stemmen. hij aaide over mijn rug. ' nou kom alsjeblieft mee zwemmen. het is echt saai zonder je. en als die kut stemmen nog eens terug komen kom je  naar mij oke? ik help je er doorheen' zei hij. ik knikte en samen liepen we naar het zwembad. 

school tripWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu