' hey lieverd! En ....' Zei ze. ' oh ja mam. Dit is ezra. Men vriendje' zei ik. ' oké leuk! Ik ben Danielle moeder van Amber' zei ze. ' leuk om u te ontmoeten' zei ezra. ' zeg alsjeblieft je' zei mijn moeder. Ezra moest lachen en we liepen naar binnen. Binnen zat mijn vader op de bank. Ook hij stelde zich voor aan ezra. ' Uhm ja. Wel. Je vader en ik moeten weg' zei mijn moeder. ' naar Australië, voor een half jaar. Veel mensen en dieren daar hebben onze hulp nodig' vulde mijn vader aan. Oja mijn ouders zijn dierenartsen. 'WAT AUSTRALIË DAT IS DE ANDERE KANT VAN DE WERELD!' Riep ik terwijl ik van de bank opstond. Ezra trok me terug. ' ja het spijt ons lieverd maar het moet. We hebben trouwens ook geregeld dat je ergens kan slapen' zei mijn moeder. ' hoezo Milou is toch thuis' zei ik. ' Milou is ook niet thuis. Milou gaat met vrienden weg. Het hele half jaar' zei mijn vader. ' waar moet ik dan blijven' vroeg ik. Ezra aaide over mijn rug. ' uhm we hebben misschien iets achter gehouden voor je...' zei mijn vader. ' je hebt ook een broer' zei mijn moeder. ' WAT' zei ik. ' het spijt ons' zei mijn vader. ' maar hoe heb ik hem nog nooit gezien' zei ik. ' je vader en ik hebben hem naar een internaat gestuurd en daarna is hij met vrienden gaan wonen' zei mijn moeder. Op dat moment ging de bel. ' dat zou hem wel zijn' zei mijn moeder. Ze stond op en liep naar de deur. ' hoi mam' hoorde ik een stem zeggen die mij heel bekent voor kwam. Ezra en ik keken elkaar aan. ' hoe heet Milo met zen achternaam?' Vroeg ik. ' ter reegen... net als jij' zei ezra. En zoals we al dachten kwam Milo de kamer in gelopen. ' AMBER?' Zei hij verbaast. ' ja Milo. Toevallig' zei ik. ' jullie kennen elkaar?' Vroeg mijn vader. ' ja hij woont met mijn broer in huis' zei ezra. ' hoe toevallig' zei mijn moeder. Milo ik en ezra liepen naar boven. Mijn laatste spullen inpakken. ' nu je het zegt lijken jullie best wel op elkaar' zei ezra. ' alleen heb ik wel haar en hij niet' zei ik. Ik kreeg een stomp. Toen alles was ingepakt liepen er naar beneden en namen we afscheid van mijn ouders. Milo zette de koffers in de auto. ' jullie rijden met de scooter toch' vroeg hij. Ik knikte. Milo reed weg en wij ook. Bij CDH stond Milo al te wachten. ' al je andere koffers zijn al binnen' zei hij. ' Jo milo! Is je zusje lekker?' Riep Koen. ' hou je griep bek' riep milo terug. We liepen door naar de woonkamer. ' Heyy josties! Waar is je zusje milo?' Vroeg Rob. Milo pakte mijn schouders en trok zich naar zich toe. ' hier' zei hij. ' wacht dit kan ik niet volgen. Amber is je zusje? Je zag haar net en je herkende haar niet?' zei Rob. ' ik had haar. Nog nooit ontmoet lul' zei Milo. ' hoe leuk Milo! Nu heb je Matthy als schoonbroer' zei raoul. ' Matt? Mag ik hier ook blijven slapen? Dan is ze niet zo alleen' vroeg ezra. ' van mij wel. Maar vraag even aan pap en mam' zei hij. Ezra ging bellen en Milo en ik gingen op de bank zitten. ' het mag!' riep ezra blij toen hij terug kwam. Hij kwam tussen mij en Matthy in zitten. ' kijk nou! De hele familie op een rij' zei Koen. ' hou je bek dicht' zeiden Milo en Matthy. Al mijn en ezras spullen werden naar de logeerkamer gebracht waar een groot 2 persoonsbed stond. ' dat word samen slapen! Maar niet neuken want we horen alles' zei Rob. ' Rob niet doen! Ze zijn 15 en 17' riep Matthy. ' ja inderdaad ' riep Milo. ' overprotective broers' zei ik. Ezra moest lachen en ging op bed liggen. Ik sprong ook op bed en ging tussen zijn benen liggen. Hij deed mijn haar omhoog en begon eraan de frunniken. ' wat ben je nou aan t doen?' Vroeg ik. ' vlechten' ' en dat kan jij' ' ja let jij maar eens op' 10 minuten later vroeg hij om een stiekje. Ik pakte het stiekje die om mijn pols zat en gaf hem aan ezra. ' en klaar ' zei hij. Ik liep naar de spiegel en bekeek mezelf. ' niet slecht' zei ik. Ik ging weer tussen ezras benen liggen. De deur zwaaide open en raoul kwam binnen gelopen. ' we hebben beneden opnames en als jullie willen kunnen jullie helpen want het is een eetwedstrijd' zei hij. ' ik vind het prima om te helpen hoor' zei ik. ' ja ik ook' zei ezra. We liepen achter raoul mee naar beneden. De jongens gingen aan tafel zitten. ' productiesletje mogen wij de 1e ronde' zei Koen tegen mij. ' mijn zusje is geen productiesletje!' Zei milo. ' inderdaad ' zei ezra achter me. Ik pakte de schalen en zette ze op tafel. Zo maakten de jongens de video. ' ik ga even douche ja?' Zei ik. ' is goed. Ik laat wel even zien waar die is' zei Milo. Hij liep naar boven en ik volgde hem. Bij de badkamer stopte hij. Uit het niets gaf hij me een knuffel. ' k ben echt blij dat ik je heb ontmoet kleintje' zei hij. ' ik ook Milo. Ik ook' zei ik. Toen we klaar waren met knuffelen liep ik de badkamer in. Ik waste mijn haren en daarna mijn lijf. Ik liep de douche uit en zag dat er geen handdoeken meer waren. ' EZ? KUN JE EVEN KOMEN' riep ik. Een paar minuten later zag ik de deur op een kiertje gaan. Ezra kwam binnenlopen met zijn hand voor zijn ogen. ' ik heb geen handdoeken' zei ik. ' wacht hier ja? Ga ik ze even halen' zei ezra en hij liep weg. Hij kwam terug met handdoeken en zijn hand voor zijn ogen. ' thanks ez. Je bent een schat' zei ik. ' geen probleem. Ik ben beneden als je me zoekt' zei hij en hij liep weg. Ik droogde me af en deed een joggingsbroek met topje aan. Ik liep naar beneden Matthy en ezra huilden allerbei. De rest was stil. ' wat is er aan de hand?' Vroeg ik terwijl ik naast ezra ging zitten. ' ezra en ik moeten twee maanden weg.... Naar Amerika' zei Matthy. ' hoezo?' Vroeg Ik. ' onze opa... ligt op sterven... en hij wil zen laatste maanden met ons doorbrengen in Amerika want daar woont hij' zei ezra. Ik had ondertussen ook de tranen over mijn wangen rollen. ' wanneer moeten jullie weg?' Vroeg ik. ' over 1 uur' zei Matthy zacht. ' we gaan jullie missen jongens' zei robbie. ' ja maar ga nu maar inpakken' zei Milo. Matthy liep weg. Ezra ook, ik liep achter hem aan. Na een en half uur was hij klaar. ' ik ga je echt missen ez' zei ik. ' ik jou ook. Heel veel' zei hij. Hij ging op bed liggen en ik ook. We knuffelden, lang. Omdat we wisten dat dit de laatste zou zijn in 2 maanden. Ik dacht na. Hoe kon ik in die korte tijd al zo veel van hem houden. Ik wist dat ik die 2 maanden moeilijk ging vinden. Zoë verteld het me zo vaak. Zoë ziet haar vriendin ook niet vaak, omdat ze ver uit elkaar wonen. Ezra gaf me allemaal kusjes op mijn hoofd. Langzaam hoorde ik de deur open gaan. ' ezzie? Sorry maar jullie gaan' zei Koen. ' oké ik kom' zei ezra. We stonden op. ' lieffie niet huilen. K ben over 2 maanden weer terug en dan gaan we allemaal leuke dingen doen' zei ezra die men tranen weg veegde. Ik knikte. Samen liepen we naar beneden met de koffers. Matthy was alle jongens al gedag aan het zeggen. Ezra gaf alle jongens nog een knuffel en Matthy kwam naar mij en gaf me een knuffel. Toen kwam ezra weer naar mij. We gaven elkaar nog 1 goede knuffel. ' ik hou van je en dat zal altijd zo blijven' fluisterde hij. ' ik ook van jou' fluisterde ik terug. We lieten los van de knuffel en Matthy en ezra stapten de auto in. Ze reden het erf af en Milo pakte me vast. ' we gaan er gewoon 2 leuke maanden van maken met zen 5e' zei hij. We liepen weer naar binnen. We gingen op de bank zitten en Milo trok me tegen zich aan. ' zal char leuk vinden dit' zei Koen. ' bro het is me zusje' zei milo. ' char?' Vroeg ik vragend. ' men vriendin' zei Milo.
JE LEEST
school trip
RandomHallootjes, dit boek gaat over een meisje genaamd amber. op school gaat het prima behalve dat ze niet zo veel vrienden heeft. ze is namelijk een beetje het buitenbeentje van de klas. iedereen vind haar raar en apart. haar beste vriendin zit op een a...