Hoofdstuk 5

301 10 0
                                    

 ' ik ga mee doen he met die bingo' zei zoë. ' ja same' zei ik. ' ik ook, zullen we anders eerst wat drinken halen ofzo' zei ezra. ' doen we' zei ik. met zen alle liepen we naar het speelkasteel waar een bar op het binnenplein stond.

 wat wel chill is is dat we van de camping gewoon gratis het camping eten en drinken mogen halen omdat de school veel heeft betaald ofzo. ' wat willen we?' vroeg ties. ' uhm doe maar colaatje maar ik loop wel mee' zei ezra. ' doe mij maar een orangina' zei zoë. ' en jij?' vroeg ties. ' aardbeien ranja' zei ik. ' van alles wat ze hebben hier kies je aardbeien ranja!' zei ezra. ' ja die is tantoe lekker' zei ik. ' prima wat jij wil' zei ties en hij en ezra liepen naar de bar. een paar minuten later kwamen ze terug met het drinken. ik kreeg mijn drinken en zoë ook. ' waar is die bingo eigenlijk' vroeg zoë. ' boven op de berg' zei ik. ' leuk dan kun je in het donker door de bossen lopen' zei zoë. ' hou je bek ik ga niet door de bossen lopen in het donker. ik ga überhaupt niet in het donker lopen' zei ik. ' hoezo niet' vroeg ties. ' ja ze is bang in het donker' zei zoë. ' precies die' zei ik. ' maar ik  ben er bij ' zei ezra. ' ja ezra beschermt je wel' zei zoë. ' ja precies' zei ezra. ik zuchtte en nam een slok van mijn ranja. ' prima' zei ik. we dronken ons drinken op en liepen naar boven waar de bingo was. het was nog niet echt donker dus bang was ik nog niet. we kwamen aan op de berg waar een heel groot podium stond met allemaal tafels met prijzen. ook stond er een kraampje waar je de bingokaarten kon halen. ' gewoon 4 toch?' vroeg ezra. ' ja, nou amber doe je ding' zei zoë die me naar voren duwde. 'combien de cartes de bingo voulez-vous' vroeg de vrouw. ( hoeveel bingo kaarten wilt u). ' quatre, s'il vous plaît' zei ik. ( vier, alstublieft).  ik kreeg 4 kaarten en stiften. 'bien s'il vous plait. Amuse-toi bien et bonne chance. j'espère que vous en gagnerez.' zei de vrouw.  (nou alsjeblieft. veel plezier en succes. hopelijk win je wat). ' merci' zei ik en we liepen naar een tafeltje waar we gingen zitten. ' willen jullie nog wat drinken voor tijdens de bingo' vroeg ties. ' ja doe maar colaatje' zei zoë. ' ranjaatje ' zei ik. ' nou doe mij ook maar een ranja dan' zei ezra. ' oke top' zei ties en hij liep weg. ' toch ranja?' vroeg ik. ' ja jij zegt dat ze zoo lekker zijn. dan moet ik het ook maar eens proberen' zei ezra. ' ja maar tis echt lekker' zei ik. ' ja maar amber heeft een goeie smaak. in alles' zei zoë. toen kwam ties terug gelopen. hij gaf ons allemaal ons drinken.  ties kwam weer aan tafel zitten en langzaam liep alles vol. er kwam een man het podium op en begon vanalles uit te leggen in het engels. hij legde de regels uit en ook wat je kon winnen. je kon bijvoorbeeld een bordspel winnen, of als je je kaart helemaal vol had kon je een polaroid winnen. we begonnen met de bingo al snel hoefde ezra nog maar 1 vakje voor een rij. ' omg ez nog 1' zei ik. er werd weer een nieuw nummer genoemd en iemand anders had bingo. ' kutzoooooiii' riep ezra. ik keek op zijn papiertje en zag dat hij ook een rij had. ' ahww dis wel sneu' zei ik. ' ja en ik kon gewoon een beamer winnen' zei ezra. ik gaf hem een knuffel. ' couple goals' riep zoë. we gingen doorspelen en ik moest nog 1 nummer voor een hele kaart. ' 42' ' ja bingo' zei ik. ' come forwards' zei de man. ik liep naar voren en die man ging de kaart checken. ' its a good bingo. congratulations with your polaroid' zei de man. ik kreeg de polaroid en liep het podium af. de bingo was afgelopen. ' zullen we gaan' vroeg ties. ' ja is goed maar wel alsjeblieft een lamp erbij please' zei ik. zoë pakte haar telefoon en zette haar flashlight aan. ezra deed hetzelfde. we liepen weg bij de bingo. ties en zoë liepen vooruit en ik en ezra liepen erachteraan. hij pakte mijn hand vast. ik keek hem aan en hij mij ook. ik zag dat hij moest blozen waardoor ik ook moest blozen. hand in hand liepen we naar het huisje. langs de weg stonden groepjes jongens van ik denk 17 jaar. we liepen voorbij en ik hoorde ze fluiten. ezra duidelijk ook want hij kneep zachtjes in men hand. ook kwamen we mevrouw pijnen tegen. ' en hebben jullie wat gewonnen?' vroeg ze. ' ja amber een polaroid en ezra bijna iets' zei zoë. ' ja echt bijna. ik was te laat met roepen anders had ik een beamer gewonnen' zei ezra. ' oh nou das jammer. maar nog veel plezier en over een uur graag het licht uit in jullie huisje' zei mevrouw pijnen. ' ja doen we' zei ik en we liepen door. in het huisje dronken we nog wat drinken. toen alles op was besloten we naar bed te gaan. ' nou truste' zei ties. ' ja truste' zei ezra. ' truste' zei zoë.' ja slaapze' zei ik en we liepen allemaal onze kamers in. 

school tripWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu