Hoofdstuk 15

295 6 0
                                    

Ik opende mijn ogen en zag wit. Witte muren. Wit plafond. Naast me stond een infuus waar die met een naald in mijn hand verdween.Waar de fuck ben ik. Is de operatie klaar?Ik keek naast me en zag Rob en raoul zitten. ' hey, hoe is het met je?' Vroeg raoul. ' Mwahh beetje alsof ik door een bus ben overreden' zei ik. ' oja Milo en ezzie hebben een tas voor je gemaakt met al je spullen' zei Rob. Ezra, zou hij me nog wel willen nu? Ik heb natuurlijk straks een litteken op men enkel, dan ben ik natuurlijk nog lelijker. Op dat moment kwam vikki binnen. ' goed nieuws! De operatie is gelukt! We hebben een ijzeren spalk aan je bot gemaakt zodat je enkel ook in het gips minder druk heeft. We willen je wel hier houden maar dat wist je al en we gaan vanavond gipsen' zei ze. Ik kreeg een glas met water en een pijnstiller die ik innam. Vikkie liep weer weg. ' laat dat litteken eens zien' zei Rob enthousiast. Ik haalde de deken van men enkel en zag een groot rood litteken van minstens 10 centimeter. Ik schrok er zelf een beetje van. ' mooi gehecht' zei raoul. Ineens zwaaide de deur open. Koen, Matthy, Milo en ezra kwamen naar binnen. Snel deed ik mijn been onder de deken. ' hoe is het?' Vroeg Milo. ' alsof ik door een bus ben overreden maar verder gaat het prima' zei ik. ' wat hebben ze gedaan dan?' Vroeg ezra. ' ze hebben een ijzeren spalk aan haar bot geschroefd die naast het gips nog extra steun geeft en volgensmij blijft die spalk ook ga het gips in der enkel' zei Raoul. ' mogen we het litteken zien' vroeg Koen. Ik zuchtte en haalde de deken men been af. Allemaal bogen ze erover heen. ' cool' zei ezra.Tegen etenstijd gingen de jongens maccie halen voor me. Ezra bleef bij mij. ' je bent echt een stoer wijfie, wist je dat' zei hij. Ik moest lachen. ' maar nu kunnen we morgen niet naar Walibi' zei ik. ' maak je geen zorgen om Walibi, we gaan wel een andere keer met zen 2' zei ezra. De deur vloog open en de jongens kwamen binnen met maccie. Ik kreeg een Mac kroket en friet. Ook een grote cola. Met zen alle aten we de Mac op. Daarna gingen de jongens naar huis. Ezra gaf me nog een kus en verdween ook. Daar zat ik dan. Zometeen gingen ze men gips leggen. Ik heb al veel pijnstillers op maar omdat het litteken eerst een beetje moest drogen konden ze niet meteen gipsen. Vikki kwam binnen met een karretje vol gipsspullen. ' klaar voor?' Vroeg ze. Ik knikte. Binnen no time lag het gips om mijn been. Ik mocht zelfs een kleur kiezen! Ik koos voor baby roze. ' het gips zit erop. Rust maar goed uit en dan mag je binnenkort naar huis' zei vikki. ' oké bedankt' zei ik en vikki liep de kamer uit. Ik pakte mijn telefoon en appte ezra.
ezzie
U: HeyyEzra: hey lieffie, hoe ging t gipsen?
U: ja wel prima, pijn maar de pijnstillers helpen goed.Ezra: k vind t echt sneu voor jeU: hoeft niet, k overleef het welEzra: hopelijk wel jaU: k vind alleen dat litteken echt kutEzra: hoezo, tis echt een super cool dingU: vind jij, ik vind t echt oer lelijkEzra: Ahww, maar weten je ouders het al?U: nee, ga ze denk zo appenEzra: is goed lieffie, ga goed slapen en dan mag je hopelijk binnenkort naar huisU: doe ik! Truste
Ezra: Truste

Ik besloot meteen mijn ouders te appen
Mam
U: hey, ik moet wat vertellenMam: hey lieverd, vertelU: UhmU: ik lig in het ziekenhuisMam: Wat! Hoezo?! Wat is er aan de hand?!U: rustig maarMam: niks rustig! Wat is er gebeur!U: Uhm ja vanmiddag gingen we zwemmen en ik noemde Milo spektietjes,Mam: hoezo spektietjesU: omdat hij die heeftU: nou goed, Milo tilde me dus op en liep naar het zwembad waar we een hele discussie hadden of Koen ginger is of niet. En uit het niks gooide Milo me in het water alleen mijn enkel en voet raakte vol de kant.Mam: maar wat is er nu?!U: het is gebroken en ze moesten vanmiddag een operatie doen om een ijzeren spalk aan men enkel te maken en nu hebben ze er gips omheen gedaan maar ik moet nog even blijven.Mam: Milo Milo Milo toch! Altijd!U: mam! Het is oké! Doe normaal!Mam: nee! Je broer heeft je enkel gebroken!U: mam, het was een ongelukje! T kan gebeuren!
Ik legde mijn telefoon weg. Ik neem het Milo echt niet kwalijk, weetje ongelukjes gebeuren. Ik deed alle lampen uit, nam nog een pijnstiller en viel al snel in slaap.Ik werd wakker van mijn deur die open ging. Er kwam een verpleegster met een karretje waar ontbijt op lag. ' hallo Amber! Wat zou je willen?' Vroeg ze. ' Uhm, doe maar vanille yoghurt met Granola en appelsap alsjeblieft' zei ik. Ik klapte het tafeltje uit en de verpleegster zette men eten op tafel. Met YouTube op de achtergrond at ik alles op.

Het is nu een paar dagen later. Ik lig nog steeds in het ziekenhuis. Vikki wou me nog even houden om te checken of het wel goed ging enz. Pijn heb ik wel, veel pijn. Maar gelukkig helpen de pijnstillers wel. Iedere dag kwam er iemand langs. Ezra is geweest de dag dat de jongens naar Walibi gingen. Vandaag mocht ik naar huis! Vikki had vanmorgen men infuus weg gehaald en me veel pijnstillers gegeven die ik mee naar huis mocht nemen. Ook had ik gister al een paar krukken gehad. Koen en Matthy hadden stickers mee genomen dus heb ik gister men krukken helemaal vol geplakt met stickers en ze zijn echt cool geworden. Vanmorgen kreeg ik ook een rolstoel, omdat ze het geopereerd hadden en mijn been omhoog moest blijven. Anders had ik gewoon alleen krukken gehad. De rolstoel was best leuk! Hij had baby roze handvaten en voetsteuntjes, net als men gips! Zometeen zouden Milo en raoul me komen ophalen. En ja hoor de deur zwaaide open en milo en Raoul stapten binnen. Vikki had me al uitgelegd wat ik moest doen dus dat was ook al geregeld. ' Heyy jongens' zei ik. ' Hey, hoe is t?' Vroeg Milo. ' prima, pijnstillers helpen maar k wil hier weg' zei ik. ' dan gaan we je maar gouw hier weg halen' zei raoul. Ik pakte mijn krukken die naast het bed stonden en hinkelde naar de rolstoel. Ik moest zoveel mogelijk in de rolstoel of zitten/liggen. ' gave krukken' zei raoul. ' ja hè! Zelf gedaan! Matt en Koen hadden stickers mee' zei ik. We haakten de krukken in de rolstoel en Milo rolde me het ziekenhuis uit terwijl raoul men tas vast had. Ik hinkelde met men krukken milos auto in terwijl de jongens men rolstoel in de auto zette. Na even rijden kwamen we bij cdh. Milo haalde de rolstoel uit de auto en raoul deed de deur open. Ik plofte in de rolstoel en Milo reed me naar binnen. Binnen zaten Matthy, Rob, Koen en ezra op de bank. ' Heyy sletje! Ben je der weer!' Zei Koen. ' zeker!' Zei ik. Milo reed de rolstoel naast de bank en ging zelf zitten. Raoul haalde de pijnstillers uit de tas en ging ook zitten. Ezra gaf me wat drinken. ' wat zijn jullie toch allemaal lief voor me' zei ik. ' bro je hebt net een paar dagen geleden een operatie gehad' zei Matthy. We moesten allemaal lachen. ' oja Milo, mam is helemaal pist op jou' zei ik. ' i know, ze had me al gebeld' zei Milo. ' ja ze begon helemaal te schreeuwen' zei Rob. Ik lachte ' ze werd ook al helemaal panisch toen ik der appte' zei ik. ' maar wat gaan we nog doen' vroeg Raoul. ' ja I don't know want ja, ik kan niks' zei ik. ' we kunnen wel samen een ijsje halen? Dan kunnen jullie opnemen' zei ezra. ' ik vind het goed' zei ik. De jongens vonden het ook goed. Ezra stond op en pakte de handvaten van de rolstoel al. ' hey hey hey, ik kan ook zelf rijden hoor' zei ik. ' neehee ik ga jou duwen' zei ezra. Hij pakte mijn telefoon, gaf die aan mij en rolde mij weg.


Heyy sletjes! sorry voor ineens super veel hoofdstukken maar ik had al een tijdje niks gepost en ik had alles van hoofdstuk 7 tot en met 15 al klaar staan op mijn telefoon dus kon ik ze zo online gooien. maar ja dus sorry voor de gekke spam ineens! :)


school tripWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu