hoofdstuk 9

280 9 0
                                    

POV MATTHYVandaag is ezzie jarig! Ik Jesse en Yair waren gister avond weg gereden omdat er graag bij ezzie zijn verjaardag wouden zijn. Onze ouders konden helaas niet mee vanwege werk. Ik heb met de boys geregeld dat ik even 3 dagen vrij ben. ' hoe hou ezzie reageren!' Zei yair. ' ik denk verrast' zei Jesse. ' ja denk t ook. Maar we zijn er bijna nog n kwartier' zei ikNa een kwartiertje kwamen we aan bij de camping waar als het goed is ezra en zijn klas zijn. ' kijk daar! Das de mentor van ezra' zei yair ineens. Hij wees naar een vrouw rond de 40 met donkerbruin warrig haar en een bloemetjes jurk. ' bro hoe weet jij dat' vroeg Jesse. ' yair is gekke stalker' zei ik. ' nee mongool! Pap en mam hadden toen ezzie naar die school ging een videogesprek met haar' zei yair. Ik parkeerde de auto we stapten uit. ' OMG MATTHY' ' HIJ IS ZO KNAP' ' MOGEN WE EEN FOTO' ik zuchtte en we liepen door. ' Uhm mevrouw? Bent u de mentor van ezra?' Vroeg Jesse. ' ja dat ben ik' zei ze. ' nou wij zijn ezra zijn broers en we zijn hier voor zijn verjaardag. Dus in welk huisje zit hij?' Vroeg ik. ' nummer 10. Hier gelijk om de hoek' zei ze. We liepen met zijn 3e naar het huisje. ' zullen we cadeautjes doen?' Hoorde ik een meisje zeggen. We stonden nu om de hoek. ' wat doen we?' Vroeg yair. ' gewoon naar binnen lopen. En volg mij ja?' Zei ik. We liepen het paatje op. ' kijk jongens hier is ook iemand jarig! Grappig toch dat het op dezelfde datum is als ezzie' zei ik. ' ja inderdaad' zei yair. Alle 4 de kinderen aan de tafel hadden ons gezien. 'Matt, Jesse, yair? Wat doen jullie hier' vroeg ezra. ' wij wouden je verjaardag niet missen maatje' zei ik. We liepen het platje op. Alle drie gaven we ezzie een knuffel. ' gefeliciteerd ezzie' zei Jesse. ' ga je ons nog voorstellen aan je vrienden of niet' zei yair. ' oja. Jongens dit zijn Jesse, yair en Matthy. Mijn broers' zei ezra. ' en dit zijn Ties Zoë en Amber' zei hij terwijl hij ze af ging. ' mooi meisje wel' fluisterde ik in ezzies oor en hij gaf me een beuk. We gingen aan tafel zitten bij de rest.


Ezra zijn broers gingen zitten aan tafel. ' nu echt cadeautjes doen?' Vroeg Zoë. ' ja. Doen we' zei ezra. Matthy gaf ezra een doosje. Ezra opende het doosje en haalde er een sleutel uit. Een scooter sleutel. ' WoW thanks' zei ezra. ' geen probleem. Dit is van ons alle 3 en pap en mam' zei volgensmij Jesse. ' thanks jongens echt waar maar waar zijn pap en mam?' Vroeg ezra. ' die konden het niet redden vanwege werk maar het spijt ze heel erg maatje' zei yair. ' t maakt niet uit' zei ezra. Toen was Ties aan de beurt. Hij gaf ezra een Feijenoord trainingspak. Zoë gaf hem 20 Macdonalds bonnen. Toen was ik. Ik gaf ezzie mijn cadeau. Hij scheurde de verpakking open. ' WoW wat Cool! Die had ik nog niet' zei ezra. Hij haalde fifa 23 uit de verpakking. ' we hebben nog 1 verrassing' zei ik. Ik liep naar de keuken en pakte de taart. ' wajow ezzie! Wat een griep mooie taart! Zouden de boys niet doen voor me' zei Matthy. ' zelf gemaakt' zei Zoë. Jesse en Yair waren aan het lachen. Met zen alle aten we de taart op. ' dus wat wil de jarige jop nu gaan doen?' Vroeg Jesse. ' we kunnen gaan zwemmen' stelde ezra voor. ' ja dat kan wij hebben allemaal zwemkleding bij' zei yair. We gingen ons allemaal omkleden. Ik deed een oversized shirt over mijn bikini heen. Ergens vind ik het zwaar kut dat we gingen zwemmen. Met ezra, Zoë en Ties ging het wel maar met ezra zijn broers erbij vond ik het niet Chill. Met zen alle liepen we naar het zwembad. De jongens sprongen meteen het water in. Zoë en ik gingen eerst naar de bedjes. Zoë legde der spullen weg en stond al weer op. ' kom! Gaan we zwemmen' zei ze blij. ' ik ik kom zo ja?' Vroeg ik. Zoë knikte en liep weg. Na een paar minuten kwam ezra naar me toe. ' kom je zwemmen? Tis saai zonder je' zei hij. ' Nahh ik denk dat ik hier blijf' zei ik. ' kom op. Je hoeft echt niet onzeker te zijn. Ik vind je prachtig en de rest ook. Geloof me' zei ezra. ' maar wat als j-' ezra kapte me af. ' die vinden je niet lelijk. Weet je wat Matt zei toen hij je zag?' Ik schudde mijn hoofd. ' mooi meisje. Dus kom mee. Tis saai zonder je' ik deed mijn shirt uit en liep met ezra mee naar het zwembad waar iedereen aan het stoeien was.

POV MATTHYheel de middag hebben we gezwommen. Het was echt heel leuk. Ook vind ik het leuk om ezzie verliefd te zien. Hij is zo vrolijk, zo zichzelf. Ik hoop echt dat het wederzijds is want ze zijn echt cute samen. Ook als ik hoor hoe ezzie over haar praat. Ze hebben al zoveel leuke dingen gedaan samen. Gevoetbald, gezwommen, film gekeken, fifa gespeeld. En ik zie aan ezzie dat hij om haar geeft, hoe hij haar even ging halen toen ze niet wou zwemmen, en gewoon heel lief zijn.Na het zwemmen gingen yair, Jesse en ik weer naar huis. ' jongens het was leuk jullie ontmoet te hebben' zei ik. ' wederzijds' zei Amber. Ik namEzzie nog even appart. ' wat is er?' Vroeg hij. ' ga der voor maatje. Je maakt haar blij. Zij maakt jou blij. Ga der voor en laat me weten hoe het gaat ja?' ' doe ik Matt' ik gaf hem nog een knuffel en we reden weg.

school tripWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu