Hoofdstuk 21

191 7 0
                                    

vandaag is het zo ver. We gaan ezras opa uitstrooien. ezra was al vroeg wakker. ik wist dat want ik voelde hem uit bed gaan. ik snap het ook wel. het is natuurlijk ook niet zomaar iets. ik sliep nog wel even door. het was ook pas 05.30. Na ongeveer nog 2 uurtjes te hebben geslapen ging ik toch maar uit bed. ik deed een lichtblauwe baggy spijkerbroek aan met een cropped wijde gestreept shirt. ik deed mijn make-up en haar en liep naar beneden. ezra zat daar alleen in het hoekje van de bank. ik zag dat zijn ogen een beetje vochtig waren. ik liep naar hem toe en ging op zijn schoot zitten. ik veegde met mijn duimen voorzichtig zijn tranen weg. hij sloeg zijn armen om me heen en begroef zijn hoofd in mijn nek. ik wreef over zijn hoofd. ' het komt wel goed schatje' zei ik. ik voelde ezra knikken. 
' goedemorgen!' hoorde ik koen achter ons roepen. ' hey koentje' zei ik. ' ga anders nog even proberen te slapen schatje. ik maak je wel optijd wakker' zei ik toen ik ezra hoorde geeuwen. ezra knikte. ik stapte van ezras schoot af en ezra liep naar boven. ' wat is er met hem aan de hand?' vroeg koen die bij mij op de bank ging zitten. ' ja hij heeft heel slecht geslapen vannacht vanwege zijn opa, snap je? dus hij was nog best moe' zei ik. ' ja logisch toch? tis niet zomaar iets' zei koen.  ook rob kwam binnen. hij liep meteen naar het koffiezetapparaat. ' wil je voor mij ook koffie maken rob?' vroeg ik. ' sinds wanneer drink jij koffie?' vroeg rob. ' sinds ik daar zin in heb' zei ik. ' uh ja tuurlijk. moet je der wat in?' vroeg hij. ' nee hoor' zei ik. ' zeker? tis heel sterk he zonder iets erin' zei koen.  ' 100 procent zeker' zei ik. ik kreeg mijn koffie van rob en nam een slok. dus niet sterk.  ' goedemorgen josties' zei milo die de woonkamer ingelopen kwam. ' wist jij dat amber koffie drinkt?' vroeg rob. ' nee?' zei milo vragend. ' maar dat maakt toch niet uit. ik ben 15. ik kan daar wel tegen' zei ik. ' nee is niet erg maar niet te veel oke' zei hij.  ook raoul en matthy kwamen binnen. raoul liep naar de keuken voor ontbijt te maken en matthy kwam bij ons op de bank zitten. ' hoe is het met ezzie?' vroeg hij schor. ' moe, hij heeft heel slecht geslapen dus k heb hem weer terug naar bed gestuurd' zei ik. 'oh ja goed zo. ja ik hoorde een paar keer iemand naar beneden komen dus ik wist dat dat ezzie was' zei hij. ' en hoe is het met jou?' vroeg ik. ' mwah ja prima denk' zei hij.  raoul gaf ons allemaal een broodje. ik vouwde hem open en keek wat erop zat. pindakaas en hagelslag. facking lekker. rond een uur of 11 besloot ik ezra maar wakker te gaan maken. we moesten namelijk om 13.00 weg en hij moest nog eten.  ik liep de slaapkamer in en ik zag ezra nog slapen. voorzichtig ging ik bij hem op bed zitten. ' ezzie? wakker worden. we gaan eten' zei ik terwijl ik over zijn haren aaide. ezra rekte zich uit. ' kom je zo schatje?' vroeg ik. ezra knikte. ik gaf hem snel een kusje en liep de kamer uit. ' ezra komt zo' zei ik tegen de jongens toen ik beneden kwam. en ja hoor 5 minuten later kwam ezra aangelopen. hij kwam bij ons aan tafel zitten terwijl raoul een grote schaal tosti's op tafel zette.  met zen alle aten we alle tosties op.  ' jongens komen jullie? we moeten nu wel echt gaan' zei matthy die zijn jas aan trok. ezra en ik pakte ook onze jassen. gewoon onze normale jassen. we hoefde ook niks zwarts aan volgens judith ( hun moeder ).  met zen 3e liepen we naar matthy' s auto.  matthy zat voorin en ezra en ik samen achterin. op naar de lek. 

school tripWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu