1 Augustus
POV Raoul
Als we weer thuis zijn aangekomen stappen Rob en Milo al uit de auto en lopen naar de voordeur. Ik maak Matthy en Koen ook wakker en ze lopen moe naar de voordeur. Ik loop ook naar de deur en open hem. Robbie en Milo lopen naar de woonkamer en ik roep ze terug. "Maar ik ben nog niet moe" Zeuren Milo en Robbie. "Als jullie 2 even op de bank gaan zitten, leg ik Matthy en Koen alvast op bed leggen en kom ik daarna naar jullie toe" Zeg ik en ze gaan op de bank zitten. Koen en Matthy lopen naar hun kamer. Eerst loop ik naar Koen toe om nog even een verhaaltje voor te lezen en daarna loop ik naar Matthy. "Papa waarom maakt iedereen altijd ruzie met mij?" Vraagt hij. "Ik denk omdat jij al veel ouder bent dan hun en dat ze een beetje jaloers op jou zijn" Zeg ik. "Maar als zij mij slaan doet dat heel veel pijn" "Dat weet ik jongen maar later ben jij sterker dan hun dat weet ik zeker" "Oké" Zegt hij. Ik zeg hem nog welterusten en loop dan weer naar de woonkamer waar de jongens op de bank zitten. "Jongens het is al best wel laat maar jullie zijn nog klaar wakker dus zullen we een spelletje doen dan?" "Jaaaaa" Roepen ze enthousiast. "Wat willen jullie spelen?" "Mens Erger Je Niet" Zegt Milo. "Wil jij dat ook Rob?" Vraag ik en hij knikt.
Na het spelletje is het al half 11. Ze moeten nu dus echt gaan slapen. Ik breng ze naar bed en ga daarna zelf ook naar bed. Ik scrol nog wat op mijn telefoon en om 11 uur ga ik ook slapen.
2 Augustus
Om 7:00 komt Koen mijn kamer binnen en kijken we samen tv op mijn bed. Rond 7:30 komt ook Matthy binnen en kijkt hij mee. "Matthy ga jij eerst douchen of ik?" "Ik" Roept Matthy en hij gaat douchen. "Ga jij maar vast omkleden" Zeg ik tegen Koen. "Oké" Antwoord hij. "Moet ik helpen?" "Nee hoor" Zegt hij. "Trek maar gelijk je zwembroek aan" Zeg ik, hij knikt en loopt dan naar zijn kamer. Als Matthy klaar is met douchen ga ik. Als ik klaar ben loop ik naar de kamer van Robbie. Ik loop naar binnen en maak hem wakker. "Moet ik helpen maat aankleden of ga je dat zelf doen?" "Zelf doen" Zegt hij. "Doe maar gelijk je zwembroek aan" Zeg ik en dan loop ik door naar Milo en help hem zijn kleding aan doen. Zo moeten Rob, Milo en Koen naar zwemles.
Als we hebben ontbeten en ik de tassen heb ingepakt gaan we. Als we er zijn zeg ik tegen Matthy dat hij even aan de tafel moet gaan zitten zodat ik met Milo mee kan lopen. Robbie en Koen lopen naar dezelfde kleedkamer en ik loop met Milo ook een kleedkamer in. In de kleedkamer zitten allemaal anderen jongetjes even oud als Milo. Hun ouder helpen ze met omkleden. Ik help Milo met zijn tas ophangen en zn shirt uit doen zodat hij alleen nog in een zwembroek staat. Na een tijdje komt de badmeester binnen en lopen Milo en alle anderen jongens met hem mee met hem mee. Dan loop ik weer terug naar de 'kantine' ofzo geen idee hoe dat heet. Daar zit Matthy aan een tafel en ga ik erbij zitten. "Wil je wat lekkers?" Vraag ik na een tijdje en hij knikt. Ik geef hem een briefje van €5. "Doe mij maar een zakje bolognaise chips" Zeg ik en hij loop naar de bar en besteld 2 zakjes chips. Als hij heeft betaald komt hij met het wisselgeld terug en geeft hij dat aan mij. "Heb je al een cadeautje voor Milo?" Vraag ik en hij schud zijn hoofd. "Zullen we dan nu even naar de winkel gaan?" Vraag ik. "Oké" Zegt hij. We hebben nog iets minder dan 50 minuten dus dat moet lukken, er zit hier tegenover namelijk een speelgoed winkel. We lopen naar de winkel en hij is een beetje aan het rond kijken. "Papa ik moet ook nog voor Lieke een cadeautje kopen" Zegt hij. Lieke is een vriendinnetje van Matthy en woont naast ons. Ze werd 28 Juli 9 jaar. (So naar mijn buurmeisje/beste vriendin dit gaat een beetje over haar ze werd alleen geen 9 haha) "En wat wil je geven dan?" Vraag ik. "Een mistery-box" Antwoord hij enthousiast. Eerst waren wij op vakantie en nu zij dus kon Matthy nog geen cadeautje kopen. "Zullen we eerst een cadeautje voor Milo kopen? Want Lieke is pas de 17e thuis" Zeg ik en hij knikt. Hij pakt een doosje Lego en zegt dat hij die wil geven. "Dat is goed, zullen we gaan betalen dan" Zeg ik en hij vind het goed.

Als we hebben afgerekend lopen we weer terug naar het zwembad. Het cadeautje is al ingepakt door de kassa medewerker. Koen en Robbie hadden al een tijdje terug met mij een cadeautje gekocht. Na een tijdje is het alweer tijd en loop ik weer naar de kleedkamer waar Milo zat en blijft Matthy weer aan de tafel zitten. Als Milo binnen komt help ik hem met omkleden en lopen we terug naar Matthy waar Koen en Rob ook al staan. Matthy en ik hadden het pakje net al in de achterbak gelegd. We lopen weer naar de auto en iedereen gaat op zijn plek zitten. Ik moet echt een groteren auto kopen want dat kan niet lang meer goed gaan. Onderweg hebben we een gesprek en dan zijn we al weer thuis. Rob en Koen gaan eerst douchen. Rob beneden en Koen boven. Als Koen klaar is gaat Milo douchen. "Koen heb je al je oor gesprayd?" Vraag ik. "Oh nee" Zeg hij en hij rent naar zijn kamer om de stray te halen. Als hij terug komt geeft hij de spray aan mij en doe ik het op zijn oor. "En nu moet je draaien aan je oorbel" Zeg ik en hij draait er aan.
18:30
"Milo kom we gaan naar bed" Zeg ik en hij stribbelde gelijk tegen maar uiteindelijk lukt het me toch lukt het mee toch en neem ik hem mee naar zijn kamer. "Ga nou maar snel slapen dan is het sneller morgen en ben je jarig" Zeg ik. Als ik hem op bed heb gelegd loop ik weer naar beneden. "Jongens ik ga hier in de keuken een video opnemen dus zachtjes doen oké?" "Mag ik meedoen?" Vraag Matthy enthousiast. "Alleen als je het zeker weet" Zeg ik en hij knikt blij. "Nou vooruit dan" Zeg ik en Matthy komt naar de keuken toe gerend. "Wat gaan we doen" Vraag hij nu nog blijer. "Koken met Roelie" Zeg ik. "Jaaaa" Roept hij blij. Ik begin met opnemen en na een tijdje zijn we klaar en hebben we dit gemaakt.

19:30
"Rob Koen naar bed" Zeg ik en ze lopen naar hun kamer. Ze waren alle 2 ook een beetje moe. Robbie en Koen hoef ik niet meer op bed te leggen ze kleden zelf helemaal om en gaan dan slapen. "Zo Matthyas wat wil je doen?" "Mag ik een YouTube kanaal?" Vraagt hij. "Ehm ja dat kan wel, loop je dan even mee naar mijn opname kamer?" "Ja" Zegt hij enthousiast. We lopen naar mijn opname kamer en ik ga op mijn bureaustoel zitten en Matthyas komt op mijn schoot zitten. Ik open mijn computer en maak een nieuw account aan op YouTube. "Meneer wat is uw naam?" Vraag ik aan hem waarna hij zachtjes lacht. "Matthyas" Zegt hij zacht. "Zal ik Matthy invullen meneer?" Vraag ik en hij knikt lachend. Ik vul mijn e-mail nog even in en laat Matthy nog een foto van zichzelf kiezen als profiel foto. Als we klaar zijn vraagt hij of we een video kunnen maken en ik vind het prima. Hij vraagt of ik de video wil beginnen dus doe ik dat. "Hallo mensen, welkom bij deze video en zoals jullie misschien al hadden gezien is dit niet mijn kanaal maar die van Matthy. Stel je maar voor Matt" Zeg ik enthousiast. "Ehm ik ben Matthy en ik ben 8 jaar" "Matt probeer eens niet zo verlegen te doen het komt allemaal goed oké" Zeg ik tegen hem. Ik had hem verteld dat ik hem zou helpen met editen dus dit kan ik er uit knippen. "Ik ben Matthy en ik ben 8 jaar" Zegt hij nu een stuk vrolijker.
-1419 woorden-
24 Augustus 2022
JE LEEST
papa Roelie
General FictionWat nou als Raoul (28) echt de vader van Koen (6), Milo (4), Matthy (8) en Rob(6) was? Raoul is een alleenstaande vader en doet YouTube waar zijn kinderen niet in voor komen.