deel 7

426 14 0
                                    

POV Raoul
[15:00]
De jongens zijn allemaal weer thuis, behalve Koen. Hij is met een vriendje mee gegaan en die moeder had mij even gebeld of dat goed was. "Papa mag ik zo nog even een video gaan maken?" Vraagt Matthy. "Ja hoor, wat ga je doen dan?" "ehm ik denk Fall Guys" "Is goed hoor" Zeg ik en hij loopt naar zijn kamer. Robbie zit tv te kijken en ik loop even naar Milo om te kijken hoe het daar gaat. Als ik zijn kamer in loop zie ik hem slapen. Ik geef hem nog een kus op zijn voorhoofd en loop dan weer naar beneden. "Papa zullen we een film kijken?" Vraagt Robbie die nu als enige nog over is. "Ehmmm ja dat kan wel" Antwoord ik. Ik loop even naar de keuken om wat chips te pakken. Daarna loop ik weer naar de bank en ga naast Rob zitten.

"En wat wil je kijken?" Vraag ik en ik zie hem nadenken maar zegt dan snel "sjakie en de chocoladefabriek" ik lach en zoek de film op op Netflix. De film staat niet meer op Netflix dus ga ik naar HBO plus Als ik hem heb gevonden zit Robbie onder een dekentje en klik ik de film aan.

[17:11]

De film is afgelopen en net iets later hoor ik de bel. Dat zal Koen wel zijn. Ik loop naar de deur en zoals ik al dacht is het Koen. Hij heeft zijn fiets al in de schuur gezet en loopt langs mij naar binnen. "Hallo Koen ook leuk jou weer te zien" "Hoi papa" Zegt hij boos. "Wat is er gebeurt? Heb je ruzie gehad?" Vraag ik en hij haalt zijn schouders op. Ik ga op de bank zitten en zeg dat hij op mijn schoot moet gaan zitten wat hij ook doet. "Rob kun je even naar je kamer gaan dan kan ik even met Koen praten." Vraag ik en hij knikt waarna hij wegloopt. "Wat is er gebeurt vertel het eens" Zeg ik waarna hij in tranen uitbarst. "Eerst even rustig worden vriend" en ik aai over zijn rug heen waardoor hij al wat rustiger wordt.

Als hij helemaal rustig is begint hij te vertellen. "We waren op de PlayStation en toen wilde ik naar buiten gaan samen met Senn (het kind waar hij bij was) en hij wilde dat niet maar ik wel en toen ging die mij schoppen." "En wat deed jij toen?" "Ik zei stop maar dat deed die niet" "En toen?" "Toen ging ik naar huis" "Het komt vast wel weer goed toch?" vraag ik en hij haalt zijn schouders op. "Zal ik zo nog even zijn moeder bellen dan?" Hij schud hevig zijn hoofd. Dan komt Milo opeens beneden. "Hey Miel hoe gaat het" Vraag ik aan hem "Prima" Zeg hij.

Ik word opeens snel gebeld door Lieke en neem op. "Hey Liek" "Heyy" "zou je het leuk vinden als ik bij jullie kom eten of heb je geen tijd" Vraagt lieke "ehm ligt een beetje aan Milo, hij voelde zich vanmiddag niet zo lekker, maar ik zal het even vragen" "is goed" Ik haal de telefoon van mijn oor af en kijk Milo aan. "Voel jij je goed genoeg dat lieke hier kan blijven" Vraag ik hem snel hij knikt. Ik breng de telefoon naar mijn oor toe en zeg dat het kan. "Blijf je ook slapen?" Vraag ik. "Ja hoor leuk, is het goed als June mee gaat?" "ja geen probleem!" Na nog even gepraat te hebben hangen we op. Matthy en Robbie zijn ondertussen weer in de woonkamer op de bank gaan zitten.

"Jongens wie wil mij helpen met eten maken?" Vraag ik waar alle jongens enthousiast op reageren dat ze het willen. Ik lach en  we lopen met zn allen naar de keuken. We gaan wraps maken. "Oke Matthy, Robbie en Koen pakken jullie allemaal maar even een plank" ze pakken allemaal en plank en leggen die op tafel. "Pak ook maar kleine tomaatjes, een komkommer en de krop sla" Ze pakken dit ook en ik pak 3 scherpen mesjes. "Jongens ik heb hier 3 hele scherpe mesjes jullie mogen dat wat op tafel ligt gaan snijden. Doe maar heel de komkommer, dn bij de sla en tomaatjes haal ik er even wat van af" Ik geef ze de mesjes en loop naar de tafel. Ik haal ssn paar blaadjes van de sla af en doe de rest weer terug in het zakje. Bij de tomaatjes haal ik er een paar uit het doosje en daarna zet ik de sla snel de tomaten weer in de koelkast. "Ga dat maar sneiden" zeg ik en ze beginnen meteen.

"Papa wat gaan wij dan doen" Vraagt Milo "wij gaan de kip bakken" Zeg ik. Hij loopt naar de koelkast pakt een krukje en pakt de kip. Ik heb een kom gepakt en wat kruiden. "Heb je je handen al gewassen?" Ik vraag het alleen aan hem omdat ik het de rest al heb zien doen. Maar hij knikt. "Oke dan gaan we nu eerst alle kip in de kom doen. We doen het samen in de bak en we doen er daarna nog van allerlei soorten kruiden overheen. Dan doe ik het in de pan waar al boter in zat. " Milo pak jij maar vast borden en zet ze maar op tafel. Koen, Rob en Matthy hebben al het groente in bakjes gedaan en ook op tafel gezet. "Wie kan er een bord pakken en daar de wraps op leggen?" "ik!" Roept Matthy en hij doet het. Hij pakt 1 pak want daar zitten er 12 in. We zijn met zn zevenen maar June eet dit zeker niet want zei is 5 maanden dus dat is al 6 dan kan iedereen er dus 2 nemen maar dat kunnen de jongens toch niet op dus we zien wel.

  -980 woorden- 
6 januari 2023

papa RoelieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu