^Hierboven is het huis uit de tuin^
POV Raoul
We stappen in de bus en ik rij naar de IKEA. Als we daar aankomen zet ik de auto in de parkeergarage en lopen we met zn drieën de trap op naar de winkel. Als we in de winkel zijn lopen we gelijk naar het bedden gedeelte waar we al meteen een paar mooie bedden zien.
Time skip
Het is een weekje later en het hele huis in de tuin is af. Ik heb met Matthy al een paar dingen afgesproken. Hij eet gewoon binnen, middag en avond eten. Ontbijt moet hij zelf weten. Als zijn broertjes ook daar binnen zijn om te gamen of weet ik veel wat laat hij dat toe. Hun mogen alleen niet in Matt zijn kamer komen zonder te kloppen.
Vandaag is de eerste avond dat Matthy in zijn nieuwe kamer gaat slapen. Hij heeft er heel veel zin in zegt hij zelf. Ik heb net Milo en June op bed gelegd en Koen en Rob stuur ik zo ook naar boven toe. We zitten nu nog met zn vijven op de bank te kijken naar een voetbal wedstrijd Feyenoord-PSV. Robbie zit Matthy en Koen een beetje te treiteren omdat PSV na 80 minuten nog steeds met 0-2 voor staat. Maar in de normale speeltijd en de extra tijd kom Feyenoord nog gelijk te staan met 2-2. Nu zit Matt Rob weer een beetje te naaien dat hij niet zo stoer moest doen. "Matthyas stoppen nu" zeg ik. "Wat hoezo?! Hij deed dat net toch ook" "Matt hij is zes jaar jonger dan jij" "Jezus man" roept hij en hij loopt door de tuin naar zijn kamer toe. "Nou jongens gaan jullie ook naar bed?" ze knikken allebei en gaan naar hun kamer toe. Ik besluit om Matthy maar even met rust te laten om extra gezeik te voorkomen en zet een film op op de tv. Lieke gaat tegen mij aanliggen en zo kijken we samen de film. Na een tijdje merk ik dat ze in slaap is gevallen en zet ik de tv weer uit. Ik maak haar zachtjes wakker en dan lopen we samen naar boven om te gaan slapen.
POV Matthy
Ik zit op mijn kamer en bedenk me dat ik nog een video moet opnemen. Het is nu half 11 dus dan kan ik daarna ook nog even editten. Ik zet maak alles klaar en zet dan de camera aan. Ik maak een FIFA video. Als ik na een tijdje klaar ben is het half 1 en zet ik de bestanden over om te beginnen met editten. Als ik klaar ben met editten is het 4 uur en ga ik douchen. Na het douchen trek ik een boxer aan, leg mijn telefoon aan de oplader en ga slapen.
Als ik wakker word kijk ik naar de tijd op mijn telefoon en zie dat het half 1 is. Dan bedenk ik met dat ik met Veerle had afgesproken en dat ze er over een half uurtje al is. Ik kleed me snel aan doe deo en een luchtje op en loop naar de keuken. Ik smeer een broodje met hagelslag en eet deze snel op. Dan loop ik weer terug naar mijn kast en trek een basic outfit aan. Dan klopt er iemand aan op het raam en zie dat het Veerle is. Ik open de deur en geef haar een knuffel. "Hey schat, hoe wist je dat ik hier was?" "Je vader zei dat je hier was" Ik maak een oh gebaar met mijn mond en vraag dan of ze wat wilt drinken. "Heb je thee?" "Ja tuurlijk" antwoord ik met een klein lachje. Ze gaat op de bank zitten en ik maak thee. Als de thee klaar is loop ik ook naar de bank en ga naast haar zitten. "Film kijken?" vraagt ze dan en ik knik en neem haar in mijn armen nadat ik de tv heb aangezet. Ik gaaf haar een kusje op dr haar en we kijken samen naar en film.
Als de film al een tijdje bezig is hoor ik weer geklop op de deur. Ik kijk naar de deur en zie Lieke met June in Haaften armen staan. Ik sein dat ze naar binnen mogen komen en dat doen ze. "Hey Liek, wat is er?" "Hey, June wilde graag naar jou toe" "Oh dat mag wel hoor" Zeg ik en Lieke zet June neer die naar ons toe rent. Ik til haar bij me op schoot en Lieke gaat weer weg. "Matthy mag ik bij jou slapen vanavond?" Vraagt June aan mij. "Nee schat vanavond kan niet. Veerle blijft hier slapen." "Oh oke, Veerle spelletje met mij spelen?" "Ja hoor schat, mag Matthy ook mee doen?" Vraagt Veerle waar June blij op knikt. "Memorie?" Vraagt June. "Jahoor. Ga jij het binnen pakken?" Vraag ik "Veerle mee?" Vraagt ze en Veerle knikt. Ze lopen samen naar het huis toe om het te pakken. Veerle is zo cute met kinderen. Dat zou ik ook later met haar willen. Niet nu hoor. Nog lang niet, maar wel ooit. Gewoon een kindje met Veerle lijkt met echt fantastische.
-862 woorden-
9 augustus 2023
JE LEEST
papa Roelie
General FictionWat nou als Raoul (28) echt de vader van Koen (6), Milo (4), Matthy (8) en Rob(6) was? Raoul is een alleenstaande vader en doet YouTube waar zijn kinderen niet in voor komen.