deel 10

418 10 6
                                    

POV Matthy

Als ze klaar is help ik haar uit bad en breng ik haar naar bed. Als ik dat heb gedaan loop ik naar de woonkamer waar Frank samen met Koen, Milo en Rob op de bank zit. "Hey Matt, wat is dat in de tuin?" Vraagt Frank. "Papa had het idee om een soort 'huis' in de tuin te bouwen waar we konden gamen, waar papa en ik videos kunnen maken en waar Rob kan drummen." Vertel ik. "Vet toch" antwoord hij en ik knik. 

Het is ondertussen half 10 en Frank brengt Milo, Rob en Koen naar bed. Als hij na een kwartier weer naar beneden komt gaan we een spelletje spelen. "Hoelaat zijn papa en Lieke morgen weer terug?" Vraag ik. "Ik heb eigenlijk geen idee Matt, maar zullen we anders morgen ochtend naar de action gaan voor dingen voor in het huisje?" Zegt hij en ik knik antwoordend op zijn vraag. "En heb je al een beetje zin in volgend schooljaar of vind je het nog een beetje spannend?" "Beetje spannend denk ik" "En wat vind je spannend dan?" Ik heb geen idee wat ik spannend of eng vind, dus haal maar gewoon mijn schouders op.

Na een tijdje nog meer spelletjes te hebben gespeeld moet ik van Frank ook naar bed. Ik zeg dat hij niet mee hoeft te lopen en ga dan naar mn kamer. Dan maak ik mij klaar om te douchen en ga daarna in bed liggen. Ik stuur nog even een good night snap en ga dan slapen.

Als ik de volgende ochtend wakker word kijk ik naar de tijd op mn telefoon. Half 8. Ik besluit ff door TikTok te scrollen totdat er word geklopt op mijn deur. "Ja?" Zeg ik als teken dat de persoon achter de deur binnen mag komen. "Hey Matthy kom je ontbijten?" Vraagt Frank die mijn kamer binnen stapt. "Ja ik kom bijna" Antwoord ik en hij loopt weg. Ik stap uit bed en pak wat kleding uit de kast en trek het aan. Als ik ben omgekleed loop ik naar beneden waar iedereen al aan tafel zit. Er staan allemaal broodjes enzo op tafel, wel lekker. Ik ga naast Robbie op de bank zitten en dan gaan we allemaal eten. "We gaan zo naar de action, dat had papa nog gevraagd" Verteld Frank en de rest knikt. 

Als iedereen klaar is met eten trekken we allemaal schoenen en een jas aan. Ik help June met dr schoenen en dan gaan we weg. 

POV Frank

Ik help iedereen de bus in en rij dan naar de winkel. Ik parkeer de auto en we lopen met de hele 'bende' naar binnen. Raoul had mij een lijstje opgestuurd dus zoek ik deze weer even op. (Als je iets van dit lijstje wilt ofzo moetje op die site gwn invullen in de zoekbalk prc hoe ik het hier heb geschreven) Action: Klimop kunsthaag, Xtronic kabelbinder, voorraadpot met bamboe deksel...........

Oké mensen ik wil even iets aanpassen, Matthy is opeens 16 jaar. Hij gaat dus na de zomervakantie naar 4 VWO. En ik weet dat het dan raar is wat hierboven allemaal staat enzo maar anders moet ik heel het boek opnieuw gaan schrijven. De rest is wel gewoon dezelfde leeftijd als ze al waren. 

POV Raoul

Ik bel Frank op want dan gaan we zo gelijk ff naar de IKEA want het leek mij wel leuk voor Matthy dat we een slaap kamer in het 'tuinhuis' maken. Dan kunnen we van Matt zijn kamer bijvoorbeeld iets van een opslag hok maken ofzo. Ik pak mijn telefoon en bel Frank. Het duurt wel heel lang voordat hij opneemt dus hang ik op en besluit Matthy te bellen. Hij neemt wel gelijk op. "Hoi pap" Zegt hij. "Hoi Matt, zeg maar tegen Frank dat wij  jou zo komen ophalen en dat we dan naar de IKEA gaan. Dan moet Frank nog wel ff op je broertjes en zusje letten" "Hoezo moet ik mee naar de IKEA?!" Antwoord hij geïrriteerd. "Ik dacht dat jij het wel leuk zou vinden als we in het huis in de tuin jouw nieuwe slaapkamer gaan maken maar dan niet denk ik" Zeg ik. "Jawel, jawel" "Nou dan, Zeg het maar tegen Frank. Over een uurtje halen we je op" "Oké dat is goed, ohja mag ik vanavond naar Veerle (Ze hebben relatie)?" "Ehmm ja kan wel, blijf je daar ook slapen?" "Ja denk het wel" "Oké dat is  goed" We ronden het gesprek af en dan hang ik op. "Kom schat, dan gaan we aankleden" Zeg ik tegen Lieke. "Nog heel even?" Zegt ze met een schattig stemmetje. "Nou vooruit dan maar" Zeg ik lachend.

Als we nog even hebben geknuffeld gaan we uit bed, kleden we om en rijden naar huis toe. Als we binnen stappen komt June al op ons afgerend. Lieke tilt haar op en ze praten een beetje. "Matthy kom je?" Roep ik door de gang heen. "Ja ik kom!" Roept hij vanaf boven. Na een tijdje komt hij naar beneden. We lopen nog even naar de huiskamer waar ik Frank bedank dat hij nog even wilt blijven en de andere jongens gedag zeg. 

We hebben sinds kort een Tesla Model X. Deze heeft 7 zit plekken dus we kunnen er allemaal in! Ik wilde eerst met die auto gaan maar bedacht me toen dat dat helemaal niet handig is met de dingen die we miss gaan kopen. Matthy krijgt zoizo een nieuw bed, 2 persoons dit keer. Hij slaapt namelijk nu nog steeds in een 1 persoons bed. Daarom slaapt hij met Veerle denk ik nooit thuis. Maar waar het op neer komt, we gaan dus met de bus waar we 3 plekken voorin hebben.


-949 woorden-

21 april 2023

Laatste dag van de Toetsweek!

In volgende deel zeg ik wel wat ik allemaal heb gehaald.

Tot volgende maand!

papa RoelieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu