deel 6

477 15 0
                                    

POV Raoul

"Oké, zou ik Matthy even mogen spreken?" Vraag ik. "Ja tuurlijk" Zegt ze en ze geeft dr telefoon aan Matthy. "Hoi papa" Zegt hij verdrietig. "Hey jongen, zorgt Lieke een beetje goed voor je?" "Ja" Zegt hij zachtjes. "Nou dat is mooi, wil je nog even met Rob praten?" "Ja!" Zegt hij enthousiast. Ik roep Rob en hij komt naar me toe gerend. Ik geef e telefoon aan hem en hij en Matthyas voeren een heel gesprek totdat Matthyas word opgehaald uit de wachtkamer. "Doei!" Roept Robbie nog snel door de telefoon en hangt daarna op.

02:00

4 augustus

De jongens liggen net te slapen, Robbie had erg tegengestribbeld omdat hij perse wilde wachten op Matthy maar uiteindelijk heb ik hem in 'bed' gekregen. Lieke heeft me een berichtje gestuurd dat ze weer naar huis toe komen en ze even langs de Mac zijn geweest. Ook vertelde ze dat Matthy in slaap is gevallen in de auto. Een half uur later komen ze binnen. Lieke draagt Matthy omdat hij nog slaapt. "Z'n krukken liggen in mijn auto" Zegt ze waarop ik knik. Ik pak Matthy van haar over en leg hem op een bank. "Bedankt dat je ff met hem naar het ziekenhuis wilde gaan" Ze antwoord dat het geen probleem was en wij gaan ook slapen.

10:00

Iedereen is ondertussen wakker behalve Matthy. De andere jongens hebben zich net allemaal omgekleed. "Boaz, mijn moeder komt June zo hierheen brengen want mijn ouders moeten allebei werken" Zegt Lieke. "Oké" Zegt hij. Ik heb echt geen idee wie June is dus besluit ik het even te vragen. "June is mijn dochter ze is net een maandje" Antwoord ze met een glimlach op dr gezicht. Ik kijk Boaz raar aan. Hij zei toch dat ze single was? "De vader is ongeveer een weekje na de bevalling overleden aan een auto ongeluk" verteld ze met tranen in dr ogen. Ik loop naar dr toe en geef haar een knuffel.

Iets later gaat de buiten deur open en komt er een wat oudere vrouw naar binnen met een klein meisje in een maxicosi (hoe tf schrijf je dat). Lieke loopt er heen en omhelst de vrouw. Dan pakt ze het meisje uit de maxicosi en loopt er mee naar mij toe. Lieke bedankt haar moeder en zegt gedag. De vrouw loopt weg en Matthy word langzaam wakker.

10 augustus

11:00

POV Raoul

Vandaag heeft Milo zijn kinderfeestje. Hij heeft er heel veel zin in. Ik ben heel veel gaan appen met Lieke en we hebben al een date gehad. Ik breng zomenteen de andere jongens naar haar toe.

Als ik de jongens heb weggebracht en alleen thuis ben met Milo gaat de bel en laat ik Milo zijn vrienden binnen. Ze leggen allemaal hun cadeautje op de tafel en gaan dan naar de voortuin. Alleen Joost moet nog komen en dan zijn we compleet. Ik zie de jongen van de dijk of lopen en de andere jongens rennen er op af. Ik ren snel naar buiten want ik weet dat dat niet goed gaat. Ik til Joost op en loop met hem naar binnen. Ik zet hem op mijn schoot en veeg z'n tranen weg. Dan komt Milo binnen en zegt zachtjes sorry tegen de jongen op mijn schoot. "Jongens we gaan er gewoon een leuke dag van maken en je moet je niks aantrekken van die jongens. Miel is blij dat je er bent" zeg ik en ik zet de jongen weer neer. Ze rennen samen naar buiten en gaan dan spelen. Na een tijdje doe ik alle cadeautje in een tas zodat we die daar kunnen uitpakken. We gaan naar de ballenbak. Milo mocht 5 kinderen uitnodigen want anders past het niet in de auto.

Ik heb pas een nieuwe auto gekocht. Een Tesla Model X. Ik heb voor 7 zitplaatsen gekozen want stel ik krijg een relatie kan er nog iemand in de auto bij. En zolang dat niet zo is hoeven de jongens niet bij elkaar op schoot te gaan zitten.

Ik roep de jongens en ze stappen allemaal in. Milo en Joost zitten helemaal achterin. Ze zitten allemaal op een kinderstoeltje. Ik rij naar de ballenbak en als we daar zijn rennen ze naar binnen. Bij de balie betaal ik dan lopen we naar een tafel toe, doen alle jongens hun schoenen uit en rennen ze weg. Ik bestel een kan siroop en er komen soms wat jongens drinken halen.

Mega time skip naar 1 december. Dit zijn de leeftijden: Milo 5, Matthy nog steeds 8, Rob nog steeds 6, Koen ook nogsteeds 6 en Raoul is 33 geworden in de tussentijd. Raoul heeft een relatie met Lieke maar ze wonen niet bij elkaar.

POV Raoul
Het is 7 uur sochtends en ik loop naar beneden in mn badjas. Matthy, Robbie en Koen zitten al op de bank met ontbijt. Ik denk dat Matthy dat voor ze heeft gemaakt. Milo ligt nog in bed maar die komt zo ook wel naar beneden. "Matthy heb jij ontbijt voor hun gemaakt" Vraag ik en hij knikt. "Goed gedaan jongen" Ik loop naar de keuken en ga brood voor school maken. Dat duurt altijd best lang omdat ik het moet maken voor 4 kinderen. "Wat willen jullie op brood naar school?" vraag ik. "Ik wil chocopasta" Zegt Koen en de andere 2 zeggen dat ze dat ook willen. Voor Milo maak ik een boterham met hagelslag want dat heeft hij altijd. Ik pak voor iedereen nog een koekje en vul hun drink flessen met siroop.

Dan is Milo om half 8 nog niet beneden en besluit ik hem wakker te gaan maken. Ik loop naar zijn kamer en ga naar binnen. Als ik op zijn bed zit schud ik hem zachtjes wakker. Hij word wakker maar zit helemaal te hijgen. "Wat is er vriend?" Vraag ik en hij begint te huilen. Ik neem hem in mijn armen en voel aan zijn voorhoofd, heel warm. Ik meld hem wel ziek vandaag. "Ga nog maar even slapen jongen ik kom je zo wel halen" En leg hem weer in bed. Ik loop naar beneden en de jongens zitten nog in hun pyjama's op de bank. "Hey jongens over 20 minuten moeten jullie weg. Hup aankleden" Ze zuchte maar lopen dan toch naar hun kamer om aan te kleden. Na een kwartiertje zijn ze allemaal weer beneden en pakken ze hun jas. "Papa waar is Milo?" Vraagt Koen. "Hij is ziek dus ik blijf thuis oké. Matthy let je een beetje op ze? En vanmiddag ook weer wachten op ze voordat je naar huis toe komt" Ze knikken alle en  lopen naar de schuur om  hun fietsen te pakken, daarna fietsen ze weg naar school. Ze gaan altijd om 8 uur weg zodat ze nog kunnen voetballen op het plein.

Als ik weer binnen sta hoor ik Milo huilen. Ik loop naar boven en ga zijn kamer in. Hij heeft heel zijn bed onder gekotst. Ik til hem uit bed en breng hem beneden naar de bank. "Sorry papa" Zegt hij huilend. "Geeft niks jongen, ga maar weer slapen. Ik pak even een emmer als je moet spugen moet je het daar in doen ja." Zeg ik en hij knikt zacht. Hij gaat liggen op de bank en ik leg een dekentje over hem heen. Dan loop ik naar de keuken voor een emmer en zit die vervolgens naast hem neer. Ik vind het echt heel sneu voor hem.

-1251 woorden-

3 januari 2023

Nog gelukkig nieuwjaar😀🎉🎉. En eindelijk weer een hoofdstuk. Doei. Oh ik heb trouwens een cijfer van de toetsweek terug voor Ak een 4.7 nou I'm proud of myself.


papa RoelieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu