BUKK
Jaehyuk ditumbuk kuat hingga dia hilang keseimbangan. Lalu dia jatuh terduduk.
Bibir dia mula berdarah. Kepalanya rasa sedikit pening.
"CUKUP!" Eomma menjerit setelah putra kesayangannya jatuh ke lantai.
"cukup Jung seok... Ingat, itu anak awak.." air jernih mula membasahi pipi eomma.
Keadaan mula senyap.
Dengan cepat Eomma mendekati Jaehyuk yang masih lagi terduduk.
"Jaehyuk sayang, aigoo anak Eomma. Kamu tak apa-apa?? Sakit kat mana?" Cemas Eomma bertanya.
"Jaehyuk ok eomma.." balas Jaehyuk sedikit lemah.
Tumbukan tadi sesuai diberi pada abang-abang sado yang kat luar tu. Abang bomba contohnya. Bukan dekat si Jaehyuk yang kurus ni.
"Aku tak pernah ada anak selemah dia" tiba-tiba lelaki itu bersuara.
"Apa awak cakap-"
"Eomma. Takpe, biar Jaehyuk je" dengan baki tenaga yang Jaehyuk masih ada, dia cuba untuk bangun semula untuk menghadap ayahnya itu.
"Jaehyuk.."Eomma memanggil dengan nada yang lembut
"Kalau aku bukan anak kau, jadi kau pon...bukan ayah aku!" dua-dua beri pandangan tak puas hati.
"Baik kau keluar dari rumah ni, dan jangan jejak lagi disini. Rumah ni tak terima setan macam kau-"
"JAGA MULUT KAU TU YOON JAEHYUK!!"
"JAEHYUK-AH!!!"
Jieun
"Halmeoniiii! Jieun balik nii" panggil aku dengan riang. Sekarang dah pukul 10pm.
"Halmeoni? Halmeoni ada kat rumah tak-"
"Jieun?"
"?? Eh! Halmeoni!!!" Dengan pantas aku lari dan memeluk halmeoni erat.
"Aigoo cucu bertuah! Bila kamu sampai?" Tanya halmeoni lalu dia membalas pelukkan aku.
"Baru je halmeoni"
"Kenapa tak bagitau halmeoni? Kalau tak, boleh halmeoni sediakan makan malam untuk kamu" halmeoni mula memutuskan pelukkan itu.
"Alahh Jieun taknak susahkan halmeoni. Lagipon Jieun dah kenyang dah pon" kataku. Saje nak menyedapkan hati halmeoni.
"Halmeoni pergi mana tadi? Jalan sorang-sorang" tanyaku.
"Halmeoni ada mesyuarat kampung tadi. Nak buat gotong royong" kata halmeoni. Aku hanya meng'o'kan aja.
"Jom lah masuk, nyamuk banyak kat luar ni" dengan itu aku dan halmeoni masuk kedalam rumah.
Rasa rindu dengan udara dan langit dikampung ni, tapi kenapa aku rasa tak sedap hati??
Jaehyuk
"Tahan sikit sayang" kata Eomma dengan cemas.
"JAEHYUK!"
"Jihoon..." Panggilku, lemah.
"Perut kau-"
"Aku tau... Ji, polis dah sampai kan?"
"Kau jangan risau, ayah kau dah ditangkap. Sekarang kita tunggu ambulance je sampai" jelas Jihoon, panjang.
"Terima kasih, Ji..."
"Jaehyuk-ahh, kamu ni degil tahu! Eomma dah pesan jangan masuk campur!" Nangis Eomma sambil membebel.
"Maafkan... Jaehyuk eomma"
"Jangan banyak cakap, kau kehilangan banyak darah ni"
"Aku penat,Ji..."
"Tahan lah wehy,. Kejap, aku call Jieun suruh bagi semang-"
"Jangan!... Jangan bagitau dia apa apa... Aku taknak kacau dia dengan nenek dia.." kataku. Penat tahan sakit.
"Tapi..."
"Tolong Ji..."
YOU ARE READING
Leave
Short Storykau terlalu baik untuk pergi - Jieun - aku dah kata kan? move on - Jihoon - aku sayang kau... - Jaehyuk - Start: - 18.05.2022 End: - 13.03.2023