E L E V E N

11 0 0
                                    

Jieun

Drttt Drttt

"Jieun! Phone kamu ni! Ada orang call!!!" Jerit halmeoni yang sedang mengemas tilam.

Dengan pantas aku berlari dari dapur ke ruang tamu. Baru nak breakfast, ada orang call pagi-pagi ni

"Hello...?" Aku mengangkat panggilan itu lalu membalas dengan rasa curiga.

Tiada sahutan. Hanya diam. Aku tengok pada screen phone dan tenung dengan agak lama. Orang yang buat panggilan ni... 

Jihoon?

Mimpi ke, tiba call aku pagi-pagi ni? Setahu aku dia tak pernah lah call aku time-time macam ni. Sebab selalunya gi jogging mamat ni.

"Jihoon... Kau ok?" Tanyaku perlahan. Diam buat seketika lagi.

"Ji-jieun..." Balas Jihoon. Nada suara seperti menggigil, dan kedengaran bunyi esakkan pelahan dari dia.

Aku mula risau dengan apa yang dia mahu sampaikan dan cuba untuk dengar apa yang dia nak beritahu aku.

"Wae? kenapa Jihoon? Kau ok?" Banyak soalan aku tanya tapi tiada tanda balas dari dia.

"Jihoon... Bagitau aku" pujukku. Aku mula duduk di sofa sebab kaki aku dah mula rasa lenguh.

"Aku minta maaf-  aku minta maaf Jieun, tapi kau jangan-" kata-kata dia gagap kerana menangis.

Jihoon? Nangis?

"Kenapa kau nangis, Jihoon?" Tanyaku lagi. Rasa tak sedap hati untuk dengar kata-kata dia tapi aku risau jugak.

"Kau jangan nangis bila aku cakap ni tau, jangan panic atau apa. Ok?" Aku mula rasa pelik. Panic?

"Kenapa kau cakap macam tu?"

"Jaehyuk dah takde, Jieun-" keadaan mula diam. Aku mahupun Jihoon, dua-dua tak bersuara.

Aku dengar esakkan Jihoon. Manakala aku masih kaku. Maksud Jihoon? Jaehyuk dah takde? Kenapa dia takde?

"Jihoon... Kau cakap apa ni? Maksud kau?" Aku Tanya dia balik untuk kepastian. Takut-takut aku yang tak paham situasi.

"Kau balik lah Seoul... Lihat dia untuk kali terakhir-"

"Dia nak fly ke overseas? Maksud kau macam tu kan, Jihoon?" Kata aku lagi.

"Bukan Jieun..."

"Lepastu? Kenapa? Kenapa aku kena lihat dia buat kali terakhir? Kenapa aku kena balik Seoul dan jangan panic? Apa jadi dengan Jae-"

"DIA DAH TAK ADA JIEUN.... Jieun, dia dah takde... Dia dah pergi..." Aku diam. Apa Jihoon cakap tadi...?

Takkan lah.

Eyy semalam aku baru belanja makan kot. Mungkin bukan.

"Tolong balik Seoul. Tapi kalau kau tak nak...takpe. Aku tak paksa. Cuma Eomma Jae nak...kau ada sekali-"

"ANIYA! Jihoon, jangan main-main please. Takkan lah- takkan Jae akan-"

"Jieun...? Kenapa kamu menangis-" halmeoni datang menghampiri aku.

"Hal-halmeoni... Jae-jaehyuk" air jernih mula jatuh dipipi putih aku.

Kenapa...? Bende ni semua real atau ni hanya mimpi aku? Takkan Yoon Jaehyuk, sahabat aku, seseorang yang penting dan aku sayang dah tinggalkan aku?

"Jihoon-"

"Aku... Kena detak dulu. Kau pikirkan lah. Kalau betul kau nak balik sini... bagitau aku" pesan Jihoon.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 16 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

LeaveWhere stories live. Discover now