Osa 3

93 4 4
                                    

Minä ja Aaron oltiin seurusteltu kuukausi ja se oli ollut minun unelmieni kuukausi. Aaron halusi viettää joka päivä aikaa kanssani ja kaikki meidän koulustamme tiesivät meidän seurustelevan. Pikkusiskoni oli kertonut äidille ja isälle minun seurustelevan, mutta heitä ei näyttänyt kiinnostavan. Aaron halusi viedä minut taas tänä lauantaina treffeille ja totta kai minä suostuin.

Näen Aaronin jo kaukaa ja juoksen hänen luokseen. Olemme sopineet tapaavamme kahvilan edessä. Menemme sinne sisään ja suoraan tiskille. Minä ostan palan suklaakakkua ja Aaron kahvin. Istumme ikkunan vieressä olevalle pöydälle. 

"Mulla olis sulle yks asia. Tai oikeestaan kysymys", Aaron sanoo.

"Okei, no kysy vaan", sanon.

"No siis mietin vaan ku en oo koskaan saanu tavata sun vanhempia tai sitä sun pikkusiskoa, Eerikako se oli? Niin että millon saisin nähä ne?" Aaron kysyy.

Kakunpala jää hetkeksi kiinni kurkkuuni, mutta huuhdon sen vedellä alas

"No kun siinä on yks ongelma. Tai niin...", soperran.

"Haluutko kertoo että mikä se on?" Aaron kysyy.

"No mun vanhemmat ei ehkä oikein välittäis nähdä sua", sanon.

"Ai mitä? Ootko puhunu musta jotain paskaa niille?" Aaron kysyy puoliksi leikillään, puoliksi vakavissaan.

"No en tietenkään. Kerron sulle nyt salaisuuden niin ethän kerro sitä kenellekään", vannotan.

"Miksi ihmeessä kertoisin?"

"Mun vanhemmat ei oikein välitä musta. Ne jumaloi mun pikkusiskoa, mutta mua ne kohtelee ku rottaa", selitän hiljaa.

"Mitä? Hirveetä! No en kyllä välittäiskään tavata niitä", Aaron sanoo ja jatkaa "Mutta miks ihmeessä? Sähän oot aivan ihana ihminen."

"No mä en oo ehkä ihan vielä valmis puhumaan siitä. Tai ei se sillee oo mitenkään kauhee tapahtuma mulle, mutta kuitenki."

"Okei, no kerrot sitte ku oot valmis."

Sitten olemme hetken hiljaa ja Aaron hämmentää kahviaan.

"Älä nyt ota tätä pahalla, mutta ootko miettiny kuinka paljon tossa kakussa on kaloreita. Ku ei varmaan oo hyvä tossa iässä lihoo kauheesti", Aaron sanoo yhtäkkiä.

Mitä? Vihjaileeko Aaron jotain minun kehostani. Minua on aina sanottu hoikaksi, mutta kyllä minä varmaan sain pari kiloa murrosiän myötä. Kun alan ajatella tarkemmin, minun ei enää tee mieli syödä kakkua. Vedän hieman vatsaani sisäänpäin ja työnnän loput kakkupalastani pois. Ehkä Aaron on oikeassa. Ei kai hän nyt ilkeyttään minulle tuollaista  sanoisi.

"Siis ihan tosi. En tarkottanu pahalla", Aaron sanoo ja kumartuu pöydän yli suutelemaan minua.

                                                                                          ***

Minä, Sinna ja Lotta istumme ruokalassa ja pidättelemme nauruamme Lucan Sinnaan kohdistamien hurmausyritysten takia. Minua hiukan säälittää Luca, sillä vaikuttaa siltä, että Sinnalla ei ole minkäänlaisia tunteita tätä kohtaan.

"Hei Emma. Sun hottispoikaystävä tulee tänne", Lotta sanoo ja vilkuttaa Aaronille. Aaron vilkuttaa takaisin ja minua ärsyttää hiukan. Nuo kaksi näyttävät tulevan hyvin toimeen keskenään ja Lotalla on aivan selvästi tunteita Aaronia kohtaan. Mutta Aaron pitää minusta. Tiedän sen aivan hyvin.

"Moi, rakas", Aaron sanoo minulle ja istuu viereeni. Sitten hän moikkaa kaikkia muitakin.

Juttelemme hetken kaikki ja sitten Lotta sanoo:

EmptyWhere stories live. Discover now