12. fejezet

16 3 0
                                    

Dave kiválasztotta kapitányát.
- "Stormarmor, a királyi sereg kapitánya".
Letette a kártyát a bal kezéhez.
- Csak a vicc kedvéért, vagy amúgy is ő lenne az első lapod? - kérdezte Jack, belekortyolva a sörébe.
- Is-is - nevetett Dave. - Na, válassz te is! - vett maga elé egy korsót.
Jack maga mellé tette "Orvosz a Vadász" kártyáját.
- Most csak azért, mert egyszer le tudta győzni Stormarmort? - kérdezte nevetve Dave. Jack teli szájjal bólintott.
Duncan volt a következő.
- Hát, csak hogy esélyem is legyen, kapitányomnak hívom "Jack Reaper-t a farkas király-t"! - tette le az arany körvonalú lapot. Mindenki nevetett. A farkas is, ami miatt majdnem megfulladt, de túlélte.
Róbert következett.
- Semmi komplex, semmi extra, "Artorias, a holtak őre" - mondta, majd felkönyökölt az asztalra.
Lorenzó is kiválasztotta a vezért.
- Jöjjön akkor "Aranykezű Midász" - tette le a lapot.
- A parti el is kezdődhet, magyarázok közben, ha szükséges - mondta Jack.
Dave kezdett. A kezében lévő huszonhét kártya pontszám szerint volt sorba téve. A kardosok vonalában lehelyezte a tíz pontot érő Viharszem hőskártyát. A tetoválásai szabadon voltak, sőt a király egyáltalán nem viselt felsőt, csak a kesztyűit, nadrágját és csizmáját. Viharfelhők közt volt, kivont karddal.
Jack elmosolyodott, majd mivel ő következett, egy tünde íjász lapot tett le a hátulról második sorba. Csak hat pontot ért. Duncan a fehér hollók kártyát tette le az asztalra, a mágusok sorába. Három bekötött szemű nőt ábrázolt. A lap nyolc pontot ért, és a különlegessége az volt, hogy minden körben az asztalon maradt.
- Csak egy gyors kérdés - szakította őket félbe Szilvia. - A pakliban vannak egyszerű katonák is?
- Igen. Ők is Verszgott hősei, mert ők nyerték meg az adott csatákat, így ők is felbukkanak lapokon - bólintott Jack.
Folytatták a játékot.
Róbert Szkeliger kilenc pontot érő, ezüst szélű lapját tette le.
Erik elfintorodott.
- Szkeliger azt tudja, hogy az utána jövő játékos íjász lapjának a pontjait egyre csökkenti, ha nem legenda van a lapon - mondta.
Lorenzó felnézett, majd a lándzsások sorába letette a "Fekete Vész" néven ismert bandita kártyáját. Dave is kuncogott.
- Szóval úgy érzed, nem akarok kardosokat használni egy darabig, ám legyen - majd letette a Viharvég máguskártyát.
- Hé, Dave, bolondítsuk ezt meg annyival, hogy ha a második kört én nyertem, te csatak részegre iszod magad, és ugyanez fordítva - mondta Jack.
- Állom - nyújtott kezet a herceg. Róbert felnevetett.
Pár körrel később Jack következett ismét. Az asztal már tele volt lapokkal.
A paklijából egy isten kártyát vett elő.
- "Iveron, az erdő védelmezője"!
A kártya kétszer annyit ér, mint a csatatéren lévő legerősebb lap. Mellék-képessége, hogy két körig az összes alacsony szintű lap csak egy pontot ér.
- Nem rossz - tette le a korsóját meglepődve Róbert.
Nem volt már sok lap a kezükben. Dave, Jack és Róbert volt játékban.
A hercegnek volt még öt lapja, a farkasnak már csak három, Róbertnek pedig csak egy.
- Passzolok - mondta Róbert.
Jack és Dave egy pár percig szemezett, majd Dave is passzolt.
Az első meccset Dave nyerte. Nála volt a legtöbb pont. Lorenzó és Duncan kiesett pár körrel azelőtt. Ők ittak, míg a másik három játszott. A lapokat összeszedték, majd mindenki a nem használt lapok közé tette.
Jack kezdett a második körben. Az első lap, amit letett, a "Sokarcú herceg" volt. Ez minden játékban lévő játékosnak ad tíz lapot. Egy kis idővel később Róbert maradék nyolc lapja között sok cseles volt, de mivel Dave jött utána, nem nagyon akart kitolni vele. A mellette ülő Duncan a lapjai közé nézett. Jack és a herceg Róbertre nézett.
A Nightingale sóhajtott, majd az íjászai közé tette a "Fekete Vándor"-t.
A herceg szeme kigúvadt, ahogy az értékes lapra nézett.
- Bocsi - mondta Róbert, kínjában nevetve.
Dave a pakliba tette a három legerősebb lapját, és így a pontlista ajjára került. Jack felnevetett:
- Köszönöm. Le foglak itatni, hercegem.
Lorenzó majdnem kiköpte a sörét a nevetéstől. Dave kuncogott, majd passzolt. A maradék lapját meg akarta tartani a harmadik körre. Róbert és Jack játszott egy ideig. Miután mind a kettőnek csak öt-öt lapja maradt, és a farkas állt nyerésre, passzoltak. A lapok visszakerültek a paklikba, Dave elé pedig egy nagy korsó került.
- Addig fogsz inni, míg meg nem látszik rajtad - mondta a farkas.
A herceg nevetett, majd az első korsót lehúzta.
- Utolsó kör következik - könyökölt az asztalra Lorenzó.
Gyorsan lezavarták, és végül Dave nyert. A meccs végére nagyon részeg volt. Támasztotta a fejét a kezével.
Szilvi a pénzes erszényeket elétolta. A herceg visszaadta őket a tulajdonosaiknak.
- Fiúk, *hik* nem kell nekem a pénzetek. *hik* Inkább adnék valamit - benyúlt a tarsolyába, majd négy lapot vett elő. Egy kék, egy sárga és két zöld lapot. A sárga "Gold Watcher"-t takarta. A lap minden, a seregébe tartozó ember pontját megkétszerezi. A kék a "Holdkirály"-t takarta. A lap minden íjászt a saját oldalára állít.
A Duncan-nek adott lap a "Solymász"-t takarta. Ez az íjásznő minden mágus pontját egyre csökkenti, kivéve a legendás lapokét.
Az utolsó, Jack lapja egy igazi meglepetés volt. A farkas saját magát kapta. Az "Erdő hercege" lap egy legendás kapitány, aki minden lándzsás katonáját megerősítí három ponttal.
A társak csak pislogtak, majd megköszönték a lapokat és a paklijaikba tették.
Dave eltette a kártyáit és visszatámaszkodott az asztalra.
Pár szakadt ruhás, piszkos arcú ember jött be. Először a pulthoz léptek, majd mikor meglátták a herceget, felkiáltottak.
- Hé, téged keres a helyőrség parancsnoka, feketemellényes - fogta meg az egyik ember Dave vállát.
A részeg V átnézett a válla fölött, majd felkelt.
- Két opciótok van. Egy: most sarkon fordultok, és nem beszéltek senkinek rólam, kettő: ez a találkozó verekedésbe fordul, és titeket csak a temetőben fognak megtalálni darabokban - mondta, és megropogtatta az öklét. Szilvi megrémült.
Lorenzó felpattant, és a kezét a herceg mellére téve megpróbálta visszafogni.
- Kérem, uraim, ne legyenek vadállatok! - könyörgött a kocsmáros.
Jack is feltápászkodott, majd kivont karddal kikísérte az urakat. Dave vicsorgott, majd utánuk ment. Róbert és Erik összenézett. Duncan gondolkodás nélkül futott utánuk.
- Ebből jó dolog nem lesz - mondta Erik, majd Róbert vállára ugorva kiment ő is és a Nightingale is. Egy másik férfi is követte őket.
Az utcán a három ember körbeállt egy negyediket, aki Jack-et lefogta és a torkához egy tőrt szorított. A farkas vicsorgott és morgott.
- Grimor. Ne lepődjek meg ennél jobban - vonta ki a kardját a herceg. A társai követték. A velük jövő férfi Lorenzó és Róbert közé állt kivont karddal. Az aranykezű ezt nem értette.
- Szép csapat - Grimor ellökte a farkast magától, majd a hercegnek rontott. Ez persze csapda volt, aminek Lorenzó be is dőlt. A herceg és a holló közé ugrott, mire Grimor a jobb kezébe egy tőrt kapott, és a férfi vállát és combját megvágta. Lorenzó meghátrált, mire az újonnan csatlakozott férfi megvágta Grimor arcát és hátra lökte. A holló meghátrált és elmenekült. Az új férfi a herceg felé fordult:
- Nem az a cél, hogy Grimort elkapjam - nézett mélyen a herceg szemeibe. Egy fejjel volt nála magasabb. A bőre barna volt, a haja sötétbarna. A szemei aranyszínben ragyogtak. Az orrán volt egy vágás, ami szintén aranynak tűnt. A jobb keze aranyból volt. Egy vörös csuklya volt a fején. A felsőtestén egy vászoninget hordott.
A mellére és az oldalára bőrpáncél volt rávarrva, vörös cérnával. A jobb vállán egy különleges vállpáncél volt, ami az övéhez volt rögzítve egy barna pánttal. A karjain alkarvédő volt, a bal oldali rövidebb volt, mint a másik. Az alól kitűnt egy vörös vászon anyag. Íjászkesztyűt hordott, ami csak a mutató- és a hüvelykujját fedte el. Az övén bal oldalt egy fekete táska lógott, az öv vége, hogy ne himbálózzon, meg volt kötve. Sötétszürke nadrágot viselt. A bal combján két bőrszalag tartott egy hosszú tőrt.
Világosbarna csizmát viselt, szürke talppal és fekete orral, ami vörös cérnával volt a csizmára varrva. Egy sötétbarna bőr csizmaszárral védte a lábszárát, amit egy vas páncéldarab is fedett.
A herceg előtt féltérdre ereszkedett, majd kezet csókolt neki.
Dave kicsit elpirult tőle. Jack melléjük lépett. Látta az indulatot Lorenzó szemében, így meg akarta előzni a bajt. Lorenzó felpattant, és a kardját az új férfi torkához tette.
- Hé! - kiáltott Jack, majd a két aranykezű közé ugrott. - Ne tegyünk semmi olyat, amit megbánnánk! - a térdelő aranykezű felkelt, és megfogta a kard pengéjét.
- Célszerű lenne bemutatkozással kezdeni - mondta Róbert.
- Romeo az aranysivatagból. Sok néven ismernek másképp. Gold Watcher, az Arany királya, a Tolvajok hírhozója - Lorenzó még idegesebb lett.
- Hadd találjam ki - kezdte a herceg -, ismeritek egymást.
- Rosszabb, rokonok vagyunk - morgott Lorenzó.
Romeo hátralépett, majd elengedte a pengét és visszafordult a herceghez, de mielőtt megszólalhatott volna, Lorenzó közbeszólt:
- Nem kéne bízni benne, nem gyanús, hogy Grimorral együtt bukkant fel? Lehet, hogy követett minket Grimorral együtt, hogy beépülhessen közénk - gyanúsítgatta Romeot.
Duncan először a hercegre nézett, majd a jövevényre.
Romeo felnevetett:
- Nem követtelek titeket. Most érkeztem ide, pár napja ért be a hajóm az egyik közeli kikötővárosba. Itt szereztem szállást. Mikor játszottatok, akkor vettelek észre titeket - mondta.
- Dave, tudunk beszélni? - kérdezte Róbert. V bólintott, majd arrébb sétáltak.
- A továbbútról lenne szó. Enzo válla nem tud javulni, ha nem pihenhet - súgta Róbert.
- Tudom - bólintott Dave. - Így, hogy Grimor itt is felbukkant, nem kéne itt maradunk. Tovább kell állnunk, és lehetőleg nélküle. Csak hátráltatna. Meg nézz Romeora. Jó társ tud lenni. Ő az a bizonyos Gold Watcher. Jól tud jönni, ha harcra kerül a sor - mondta Dave a szakállát simogatva.
Róbert fintorgott.
- Igaz - sóhajtott. - Hogy mondjuk meg Enzonak, hogy itt hagyjuk? - kérdezte.
- Egyszerűen. Menjünk vissza - mondta a herceg.
Míg nem figyeltek, veszekedés alakult ki a két aranykezű közt.
Mind a kettő kezében kard volt. Erik egy nagy kört rajzolt köréjük, aminek az ívén mozogtak. Dave beugrott közéjük.
- Leállni. Lorenzó! Azzal a vállal te ne vívj!
Romeo eltette a kardját, de Lorenzó hajthatatlan volt.
- Elég volt! Irány befelé! - kiáltott V.
Lorenzó morgott, majd eltette a fegyverét és bemenve visszatértek az asztalukhoz.
Szilvi Lorenzóhoz futott.
- Mi történt odakint? - kérdezte aggódva.
- Hosszú - mondta Dave morogva. Beült a hátsó pad közepére. Romeo a jobb kezéhez ült, Róbert pedig a balhoz. Erik a vállára telepedett. Velük szemben Jack foglalt helyet középen, jobbjára Lorenzó, baljára Duncan.

A király három testőreDonde viven las historias. Descúbrelo ahora