Hej.
Är det seriöst så man börjar ett brev? Men ändå. Jag heter Felix, jag typ "fångade" ditt brev eller nåt. Det landade vid mina fötter. Jag läste det, kände "varför inte svara" och nu skriver jag till dig. Jag är 17 år. Ett år yngre än dig då eller? Jag sket i gymnasiet och nu är jag runt i stan och gör folk galna, som idag blev en man lack på mig för att jag bara gick förbi hans nya bil och råkade smutsa ner den lite. Han sprang efter mig några hundra meter innan han gav upp och skrek: "jag är inte klar med dig!"
Min mamma och pappa bryr sig typ inte om mig. De enda dem bryr sig om är min lillasyster Denise. Hon är femton och har nästan högsta betyg i alla ämnen så mina föräldrar har höga förväntningar på henne. Min familj har hyfsat mycket pengar så jag fick en egen lägenhet, flyttade och får ett sms i veckan av mamma där det står "hur mår du?". Jag har också haft problem med alkohol, droger, polisen och sånt. Jag låter som värsta badboyen nu men jag är faktiskt rätt schysst. Fråga min bästa vän Omar. Men han är i Spanien och kommer hem om två veckor så du får fråga när han kommer hem. Din historia var rätt rörande, jag har aldrig känt som du gör men ärr har jag. Dem första ärren gjorde jag när jag var femton. Mina föräldrar slutade bry sig om mig och för att dämpa sorgen rökte jag, skar mig och söp mig full. Väldigt dåligt för en femtonåring. Det förvånar mig att mina föräldrar inte kastade ut mig med en gång. Jag skulle gärna vilja höra mer av dig. Du verkar som en bra kille. Skicka gärna tillbaka./ Felix.
(Jag är faktiskt också homosexuell)Jag stirrade länge på brevet. Felix. Kanske var det bara Oliver eller någon som hade skickat ett fejkbrev för att se min reaktion. Men detta verkade äkta.
Den där Felix hade också skrivit någon adress där han nog ville att jag skulle lämna breven.
Han skrev att han också var homosexuell och att han hade ärr. Den killen skulle nog kunna hjälpa mig i svåra stunder.
Så jag skrev ett brev till honom.
Ett brev som skulle skickas till en person som jag älskade och älskar ännu.