Inleiding

30 1 0
                                    

《Dit is mijn eerste verhaal dus pls niet te snel oordelen》

***

Lena is een simpel meisje, ze haalt goede cijfers op school en lijkt op het eerste oog niet zo bijzonder, maar onder haar kleren zitten de littekens en blauwe plekken van wat haar vader haar aangedaan heeft. Aan het begin kreeg ze nog wel eens wat vragen over waarom ze haar gymkleding onder haar gewone kleding had of waarom ze nooit een korte broek of een t-shirt aan had als het warm was, maar nu was iedereen er wel aan gewend.

Lena's beste vriendin Zoë had net een vriendje en die twee trokken steeds meer met elkaar op. Lena had nog wel wat andere vriendinnen, maar die vertrouwde ze niet zo goed als Zoë. Ze kende Zoë tenslotte al vanaf de basisschool.

De ouders van Lena waren niet veel thuis, tenminste haar moeder niet. Haar vader was er elke avond, haar vader ze haat hem en hij haat haar. Hij mishandeld Lena sinds ze 14 was en ontmaagd werd terwijl ze dronken was. Hij noemt zijn manier van omgaan met haar de straf die ze verdient heeft.

Lena vindt school maar saai en heeft er nooit zin in. Toch vindt ze het fijn om langer op school te zijn dan de meeste kinderen. Op school heeft ze afleiding van haar thuissituatie en laat iedereen haar met rust.

LET OP! Er kunnen scheldwoorden en heftige situaties voorkomen in dit boek. Ik zal in het begin vooral vanuit Lena schrijven later ook nog vanuit Calvin.

The UnexpectedWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu