Flash Back

8 1 0
                                    

Ini Tentang hidup aku Arluna...

Aku Arluna dibesarkan dalam Keluarga sederhana mewah, Tak kaya Dan Tak Juga miskin. Keluarga aku hanya ada aku sebagai pewaris Keluarga, Ibu Dan Bapa aku  meninggal disebabkan kemalangan. Waktu tu aku cuma berumur 6 tahun. Masih lagi dalam alam prasekolahan, jadi aku Tak tahu Tentang hidup..Siapa Keluarga aku, sedara - mara..Aku Tak pernah ambil tahu. Apa yang aku tahu selepas kematian kedua orang tuaku, Pak Cik Adnan yang ambil aku Dan menjadi penjaga aku yang sah..

Detik itulah bermulanya episod derita dalam hidup aku..Sehingga Hari ini aku Tak pasti kenapa Pak Cik Adnan benci aku...

"Sundal!" Berapa Kali aku dah cakap jangan bersembang dengan lelaki yang Tak kenal...

Meluap - luap kemarahan Pak Cik Adnan pada aku..Tak cukup dengan penampar, tubuh aku dah jadi bantal yang dia sesuka hati untuk sepak..

Tubuh aku dah Kali dengan pukulan Pak Cik Dan telinga aku dah lali dengan hinaan dan cercaan..

Darah memercik di lantai bila hentakan kuat kaki Pak Cik menhentak bahagian perut aku dengan kuat..

" Ampunkan Arluna!" Perlahan aku merayu...Tenaga aku dah sekuat dulu..Tubuh yang sebelum ini lali pun turut terkesan dengan penangan sepakan Malam ini..

Terlampau sakit!

" Apa Kita nak buat dengan Budak Arluna ini! Tak habis - habis lagi  bagi masalah pada Kita dengan isu jantan! Memang dasar Perempuan murah"

Itu suara makian Marlina, Isteri tercinta Pak Cik Adnan..

" Apa susah Kita kahwinkan jer Arluna!" Suzana, Anak tinggal kepada Pak Cik Adnan Dan Marlina..

" Dia Belum cukup Umur! Huh!"

Puas dihentam Dan disepak bertalu - talu, aku jadi bahan tatapan tiga sekeluarga. Tiada Rasa simpati dihati mereka dengan keadaan aku yang tenat Dan nazak..

Bila bayangan mulai gelap, aku tutupkan Mata...Sayup ! Sayup aku mendengar suara aku dipanggil..

Arluna!

Arluna

Sial!

" Apa Kita nak buat ini Abang? Abang pun pukul Budak ini beringatlah, ini tengok apa dah jadi...Mati Budak ini Kita nak jawab apa?"

" Dia takkan matilah....cepat tolong Saya angkat dia ke Kereta! Kita pergi hospital!"

" Hospital?... Kalau orang hospital Tanya Kita nak jawab apa?" Marlina menjegilkan Mata kepada Adnan suaminya..

" Arghhhhhh! Serabut!" Pegangan tangan yang memegang tubuh Arluna dilepaskan..

" Letak jer dia dalam bilik, kejap lagi dia sedarlah!" Suzana memberikan idea!

Mata Marlina melihat kearah suaminya, jika cadangan Suzana dipersetujui oleh Adnan.

" Angkat dia atas katil !"
Adnan Dan Marlina mengangkat tubuh Arluna sambil Suzana memerhati..

*****

Splashhh!

Satu baldi air disiram ke wajah Arluna yang menyebabkan Arluna tersedar dalam Lena yang Panjang!

Uhhk! Uhhukkk! Uhuk!
Arluna mengusap dada yang dirasakan sakit...Pernafasannya laju Dan payah..

Sedar pun engkau!...
Suzana memandang sinis sambil membaling baldi yang telah kosong..

Arluna memerhati kawasan sekeliling.. Dia   kini berada di dalam bilik..Bilik yang dihuni selama dia tinggal di Rumah ini..Baru disedari oleh Arluna katil Dan pakaian di tubuhnya basah kerana perbuatan Suzana.

Apa engkau tengok  Arluna, engkau nak salahkan aku sebab sedarkan engkau tadi!

Arluna hanya mengelengkan kepala, dia tidak mahu meninbulkan lagi masalah dengan Suzana.

Suzana yang geram dengan Arluna mencengkam rambut Arluna didepannya Dan wajah Arluna yang menghadap kearahnya didonggakan..

" Suzana!" Air Mata Arluna memohon simpati...tubuh Arluna Masih Belum pulih dengan pukulan Pak Cik Adnan tadi...Kesakitan di tubuh Arluna parah bila Suzana meneruskan seksaan.

" Aku dah bagi Amaran Arluna , tapi engkau Tak hiraukan ancaman aku! Engkau memang sial!"

Arghhhhhh! Arluna menjerit Kesakitan bila wajah Arluna sengaja dihentak di kepala katil..

" Aku Tak buat semua itu Suzana.Haris yang muncul tiba - tiba.Aku dah cuba mengelak!"

" Mengelak! Huh engkau kata mengelak? Apa bukti engkau yang engkau mengelak ..Engkau dengan haris main cinta belakang aku. Engkau memang sial Arluna!
Tak puas dengan sekali ,berapa siri tamparan dihadiahkan Suzana kepada Arluna, bila diri Suzana puas barulah diri Arluna yang nyawa - nyawa ikan dilepaskan..

" Su apa jadi dengan Arluna?"

" Biar dia mati!" Bersahaja Suzana menjawab persoalan Marlina.

Huh! Kalau dia mati habis Kita nanti!"
Marlina segera melangkah kearah Arluna, Hujung jadi diletakkan di hidung Arluna.Bila dirasakan ada pernafasan Marlina mengucap Panjang..

" Ke sini, ada perkara mama nak cakapkan dengan Su!" Marlina menutup kembali pintu bilik Arluna...Tubuh Arluna yang terbaring dilantai tidak dihiraukan, cukup untuk dia mendapat jawapan yang Arluna Masih hidup.

" Apa Dia Ma!" Suzana Masih menunjukkan sikap tidak puas hati..

Mama dengan Daddy dah bincang pasal Hal Arluna. Arluna takkan lagi jadi beban Keluarga Kita..Anak mama yang Cantik ini takkan lagi marah - marah Tak tentu pasal!"
Marlina memberikan senyum pada satu - satunya Anak tunggal dia Dan Adnan.

" Maksud mama?"

Minggu depan Arluna cukup 18 tahun, jadi Daddy setuju untuk carikan calon suami untuk Arluna!

" Kahwinkan Arluna? Semudah itu.! Su Tak setuju..Su belum puas seksa dia!"

'Ssshhhhh! Jangan kuat sangat nanti dia dengar..Mama Dan Daddy dah ada perancangan Dan Bakal suami Arluna, Mikael." Marlina menganggukkan wajah untuk Suzana mengerti maksud yang disampaikan olehnya..

" Maksud Mama! Mikael...Mikael Psychopath!" Suzana tidak dapat bayangkan kegembiraan di hatinya... Dia tidak menyangka  jika nasib Arluna akan terseksa sedemikian rupa.. Dia amat puas hati...

Selayaknya Arluna dipasangkan dengan Mikael Psychopath..Bukan sahaja lelaki itu lumpuh malah lelaki itu dikenali sebagai lelaki miang, panas baran Dan buta dalam masa yang sama..

Perkahwinan Arluna dengan Mikael hanya wayang untuk Arluna menghabiskan masanya menjaga Suami yang sakit Sehingga ke akhir hayatnya..

" Ma berapa Daddy dapat jual Arluna pada Mikael Psychopath?"

" Seratus Ribu!"

" Warghhhhh! Perempuan sial tu pun harga demand!"

" Yup! Kita untung dengan ada dia. Selepas ini Arluna akan tinggal dengan Mikael, Seminggu ini Daddy dah pesan untuk Kita Tak kacau Arluna, untuk Luka Dan kecedaraan Arluna sembuh!"

" Ma.. Su Tak boleh tengok muka Arluna tu, Menyampah Su!"

" Alah Seminggu ini jer lagi Su..Su elaklah kalau jumpa dia. Su buat Tak nampak!"

" Su Tak boleh ! Arluna tu hipokrik. Su Tak Kira Seminggu ini su Tak nak lihat wajah Arluna depan Su..Kalau Su jumpa Arluna, Su Tak Janji dengan apa tindakan Su pada Arluna nanti!"

" Aisyyyh! Yerlah kalau Macam itu Kita kurung Arluna Seminggu..Sampai tarikh perkahwinan dia Baru Kita keluarkan!"

Kedua - Dua Anak beranak tersennyum sinis dengan rancangan mereka untuk membuat hidup Arluna lebih terseksa

MIKAEL PSYCHOPATHWhere stories live. Discover now