Mikael Psychopath

11 1 0
                                    


Berjam - jam Mikael menunggu di pejabat, bayang Arluna Tak muncul - muncul jadi Mikael ambil keputusan untuk pulang awal untuk  berdepan dengan Arluna..

Mana Puan? Mikael bertanya pada Pembantu dimana Arluna waktu ini..

Puan di bilik..  dari tadi Puan Tak keluar - keluar lepas tuan hubungi dia ...Saya dah maklum pada Puan Tentang tuan..
takut - takut pembantu maklumkan pada Mikael, wajah Mikael yang masam terangkan Riak Perasaan marah lelaki itu sekarang..

Entah apa Puan Arluna dah buat...Tentu ada perkara yang Mikael tak puas hati...

Okay...! Mikael menunjukkan isyarat tangan untuk pembantu berhenti berikan penjelasan...perkara Utama dia mahukan penjelasan dari Arluna..

Pintu bilik dibuka oleh Mikael....Tubuh Arluna sedang terbaring di atas katil Masih dalam keadaan Lena...

Mikael mendapatkan duduk di ranjang Dan di tangannnya Masih terdapat perjanjian pembelian..

Arluna....Mikael mengejut Arluna yang Masih Lena.  Tiga Kali panggilan barulah Arluna terjaga..

Mikael! Arluna mengosokkan Mata Dan sedikit terperanjat dengan Kehadiran Mikael di situ memandangkan pada waktu - waktu itu sepatutnya Mikael berada di pejabat.....

Ada benda Saya nak Tanya?

Arluna mengosokkan Mata, badan dia dirasakan penat tadi..dia baring Dan tidak sedar bila masa dia terlena...
Awak nak Tanya apa? Arluna mengikat rambut yang dia Rasa serabai disebabkan tidur tadi..

Awak beli Rumah Tanpa pengetahuan Saya? Ada yang perlu awak jelaskan... ?

Oh pasal Rumah tu! Kawan Saya Mirinda, dia ada masalah Keluarga jadi dia Tak Ada tempat tinggal...Jadi saya belikan Rumah untuk dia...maksud Saya Rumah Saya tapi dia yang tinggal situ...

Terkebil - kebil Mata Arluna pandang Miakel...

Dapat dilihat Arluna Mikael mengangguk dengan jawapan Selamat dia tadi.. Kenapa setengah juta? Kenapa Tak Carikan sahaja  Rumah sewa untuk dia?

Oh Tentang Hal itu....Hmmm Mikael, awak  ada masalah ker dengan pembelian Rumah itu.  Kalau awak Tak setuju awak boleh cancelkan untuk Saya , Saya Tak halang. Arluna menarik kembali selimut dia malas untuk berdebat atau bercakap dengan Mikael...meluat...kalau boleh wajah Mikael yang hipokrik itu pun dia Tak nak pandang...

Perbuatan Arluna yang mengambil selimut menutupi tubuhnya buatkan Mikael berfikir yang  Arluna sedang melawan dirinya dalam senyap...Sejak semalam dia dapat rasakan sesuatu yang Tak kena dengan diri Arluna.. seperti Ada sesuatu yang disembunyikan daripada pengetahuan dia...

Perbualan ini Masih Belum tamat...? Selimut di tubuh Arluna ditarik..dia mahukan penjelasan dari Arluna...

Saya setuju apa sahaja keputusan yang awak nak buat Mikael...kalau awak nak batalkan pembelian Rumah itu, teruskan...jangan Ganggu Saya...?

Mikael semakin bengang tapi dia Cuba kawal Perasaan marah dia...Mikael dapat Rasa Hal ini berkaitan dengan penculikan Arluna semalam....selepas Selamat pulang, sikap Arluna berubah...

Awak Tak jelaskan apa - apa Tentang penculikan awak Malam tadi..Macam mana awak boleh Selamat dari Penculik itu..Saya mahu penjelasan awak Arluna...

Arluna terpaksa bukakan Mata luas - luas..Nak Tak nak dia terpaksa berhadapan dengan Mikael....

Bahagian Mana yang awak nak dengar Mikael? Bahagian yang saya dengar awak takkan Selamatkan  Saya...atau bahagian macamana Saya struggle untuk keluar dari tempat tu? Hmmmmm.... sekarang Mikael Saya cuma sampah di Mata awakkan...!

MIKAEL PSYCHOPATHWhere stories live. Discover now