INTIM

11 1 0
                                    

Arluna

Aku tak salah dengar ker? Arluna dapat rasa tangan dia mengigil.  Tak tahu bahagian mana pada Mikael yang akan disentuh dulu..

  Mikael dalam persalinan baju tshirt jadi  bahagian bawah tshirt Mikael menjadi tempat tumpuan bagi Arluna...Belum sempat tangan Arluna sentuh baju Mikael, tangan Arluna dipegang...


Engkau buat apa? Mata buta Mikael tepat pandang mata aku. " Betul ker dia buta? Macamana tangan aku dalam gengaman dia."

Saya..Cuba Buka baju awak. Awak yang suruh tadi....

Aku Belum habis cakap .. mandian aku perlu disediakan sekarang!

....Awak nak mandian awak macamana?

Tanya pada pembantu...Aku bagi engkau 10 minit untuk tugasan itu...

Baik.....

Nanti........Aku dengar Mikael mengeluh...

Aku akan terangkan tugas engkau dekat sini !  Pertama engkau adalah penjaga aku memandangkan keadaan aku yang buta.. segala urusan peribadi Dan harian semua engkau uruskan...

Baik....

Aku buta....Engkau dah tahu pasal hal ini?

Saya dah tahu..

Jadi kenapa engkau terima aku kalau engkau tahu aku buta? ...tiada jawapan....Jawab soalan aku?

Saya Tak kisah siapa awak.... Keluar dari neraka Keluarga Adnan adalah jalan terbaik ... Mikael awak Batu bertuah Saya...Awak takkan faham situasi Saya disana....!

Jadi engkau terima aku sebab terpaksa.

Arluna hanya mengangguk..

Kelakuan Arluna dapat dilihat oleh Mikael dengan bayang - bayang yang samar.   Aku tak dengar engkau jawab soalan aku?

Saya akan jaga awak Mikael.. Saya takkan pergi selagi awak tak halau saya.. Dia takkan kembali kepada Keluarga Adnan.Arluna nekad...

Aku tahu apa yang jadi pada engkau sepanjang engkau tinggal dengan keluarga Adnan.  Aku tak kisah sebenarnya dengan apa yang jadi, cuma aku nak ingatkan  engkau jika silap langkah di sini, aku takkan teragak - agak untuk halau engkau dari rumah ini dan aku akan pastikan engkau hidup menderita lebih daripada apa yang engkau terima dari keluarga Adnan.

Kenapa awak Pilih Saya! Pada firasat  Arluna Mikael Juga ada sebab yang tersendiri Tentang perkara kenapa dia yang dipilih, Buat masa ini Arluna tiada jawapan, namun perkara itu akan disiasat nanti.

Kita masing - masing ada rahsia.  Kekalkan perkara itu.  Apa yang Utama Arluna mulai saat ini engkau akan jadi Mata dan telinga aku disini...

Awak boleh harapkan Saya Tentang Hal itu, Saya takkan kecewakan awak Mikael...

Aku Harap engkau pegang kata - kata engkau tu.

Aku akan terangkan satu persatu tugas engkau  dalam rumah ini.   Aku nak mulai saat ini engkau jangan rapat dan percaya sesiapa sahaja dalam rumah ini selain aku.  Aku yang akan bagi arahan dan tanpa arahan daripada  aku engkau tidak dibenarkan bertindak...Segala Arahan hanya datang dari aku....

MIKAEL PSYCHOPATHWhere stories live. Discover now