Dua jam dirasakan Arluna singkat Dan kotoran di tubuhnya Masih Belum lagi dapat dihilangkan..kesan- kesan gigitan tadi telah Merah di tubuh Arluna....Arluna dapat rasakan kesedihan dihatinya namun air Matanya tidak lagi mengalir...
Satu persatu Kejadian tadi tersingkap kembali dalam ingatan Arluna...Wajah Adnan, Angelo kembali membawa sejarah Hitam..
Susuk tubuh lelaki yang terbaring dengan darah berlinangan muncul di kotak fikiran Arluna...Dia dibawa pergi oleh Mikael yang mengendongnya tadi Dan melalui laluan jasad berdarah Anggelo yang telah mati...
Arluna hanya melihat wajah Mikael yang tegang sewaktu dia dibawa keluar dari situ...
Prakkkkkkk!
Mikael muncul di pintu mandian...Wajah yang tegang dalam fikiran Arluna sebentar tadi mulai tenang...Arluna membetulkan kembali tubuhnya dalam mandian...Dalam keadaan aib seperti ini dia tidak tahu bagaimana untuk berhadapan dengan Mikael...Semua yang berlaku tadi terlalu jelas untuk Mikael berfikir dengan waras untuk membuat kesimpulan...
Berapa lama awak nak mandi? Makanan telah disiapkan, awak perlu pulihkan kembali Tenaga. Selesaikan mandian, Dan keluar segera..
Mikael memandang Arluna yang hanya membatu di satu sudut....dia mempunyai soalan yang memerlukan penjelasan dari Arluna..Seakan faham dengan Arahan Arluna bersuara...
" Baik!"
Perlahan Arluna bertutur Dan suara Arluna tidak keluar hanya pergerakan mulut yang dapat dibaca oleh Mikael...Mikael berlalu pergi untuk memberikan ruang kepada Arluna sendiri, dia kembali ke birai katil Dan menunggu untuk Arluna selesai mandi..
Satu jubah mandian diambil Arluna Dan disarung ketubuhnya...Perlahan - lahan langkah diatur untuk keluar dari bilik mandian...
Disitu dia lihat Mikael, sudut Mata Mikael mengikuti setiap langkah Arluna...
Dengan Tenanh Dan wajah yang membengkak Arluna mendapatkan duduk di sebelah Mikael...Dia menarik nafas Panjang Dan melihat kearah Mikael untuk bicara..
Awak nak saya jelaskan apa yang berlaku? Arluna memandang kearah Mikael...Perwatakan Mikael yang diamkan diri dari tadi lebih membunuh diri Arluna dalam diri secara senyap..
Semuanya telah Selamat, awak Tak perlu jelaskan apa - apa! Mikael memandang kearah Arluna Dan secara bersahaja tubuh Arluna dibawa kearahnya dalam pelukan..persoalan tadi tidak dapat diutara, dia menunggu untuk Arluna berterus terang....Dia sendiri tidak pasti apa sebenarnya telah berlaku kepada Arluna....
Dia tidak mahu keadaan perhubungan mereka berdua lebih keruh...
Saya Tak perlukan simpati awak Mikael,....buat keputusan yang baik untuk awak Dan Keluarga awak...Saya Harap awak fikirkan kembali cadangan Saya sebelum ini!
Mikael kembali terdiam Dan kaku. Pegangan di tubuh Arluna dilepaskan..Awak maksudkan Tentang penceraian! Reaksi wajah Mikael berubah serious, tiada lagi wajah tenang sebentar tadi...Arluna tidak pasti...salahkah tindakan dia tadi untuk Mikael lebih Bahagia...Hidup Arluna sendiri penuh pergolakan, dia tidak mahu Mikael terlibat sama...
Awak salah faham Mikael.....Penceraian adalah perkara terbaik...Awak akan lebih Bahagia Tanpa Saya.
Mengarut! Saya dah bagi Amaran Arluna...Saya Tak mahu perkara ini dibangkitkan..Kenapa awak degil!
Mikael bertindak agresif, dia telah banyak bersabar Dan memberi Amaran kepada Arluna untuk perkara itu tidak dibangkitkan lagi...Wajah Arluna dipegang untuk Wanita itu faham....
Siapa lelaki - lelaki itu Arluna? Penculik yang culik awak.....Macamana hanya awak yang mereka Pilih untuk diculik Dan diaibkan....Apa ini rancangan awak untuk keluar dari hidup saya! Cakap!...
YOU ARE READING
MIKAEL PSYCHOPATH
RandomSeseorang yang dicintai menghilang dari hidupnya... Seseorang yang dibenci, mendekat Dan semakin sukar untuk berpisah... Mikayla Arluna terjerat dalam hubungan Percintaan diri Dan Perkahwinan tanpa Cinta.. Mikael lelaki yang dikahwini Arluna, namun...