Розділ 5. Причини

6 1 1
                                    

Другий закон термодинаміки: тепло не може переходити від холоднішого до теплішого тіла, без якихось інших змін, або неможливо перетворити тепло від одного джерела в корисну роботу, не викликаючи інших наслідків, або при незворотному чи спонтанному переході з одного стану рівноваги в інший – ентропії завжди більша за нуль.

Роланд ретельно записав цей закон на папір, користуючись письмом цього світу. На перший погляд, текст нагадував сліди дощового черв'яка, він справді не розумів, як місцеві можуть вивчити таку складну систему письма.

Якби його спитали, який із фізичних законів найбільш гнітючий, Роланд неодмінно вибрав би другий закон термодинаміки. У ньому зазначено, що тепло завжди буде переходити від високих до низьких температур, додаючи хаосу до порядку і збільшуючи ентропію. Врешті-решт все закінчиться нічим, і Всесвіт загине.

А цей світ вільний від проблеми постійного зростання ентропії. Магія створює щось з нічого, це навіть приголомшливіше, ніж винайдення вічного двигуна! «Сила диявола? – Роланд сміявся з цих слів. – Люди взагалі не усвідомлюють суті цієї сили. У більшому масштабі це та сила, що здатна змінити весь Всесвіт».

Звичайно, прямо зараз він може почати зі зміни Прикордонного Міста.

Наспівуючи мелодію, Роланд порвав списаний папір і кинув його в камін. Побачивши, як нотатка перетворилася на попіл у вогні, він відчув задоволення від знищення клітки.

Помічник міністра спостерігав за незрозумілими діями четвертого принца, але, на щастя, попередник завжди так поводився. Принц робив все спокійно, як завжди, чоловік бачив, що Роланд перебуває у доброму гуморі.

– Зроблено. Опівдні «відьму» повісили, – повідомив Баров.

– Що ж, ніхто не бачив її обличчя, чи не так? – Роланд постукав пером. – У будь-якому випадку, у всіх засуджених закриті обличчя.

Щоб уникнути проблем зі Святим Престолом і Союзом Співпраці Відьом, Роланд наказав наглядачеві знайти в темниці людину, засуджену до смертної кари, невисокого зросту і худорлявої статури, щоб замінити Анну. Всі, крім головного лицаря і помічника міністра, отримали двадцять золотих драконів, як плату за мовчання. Для них це величезний дохід.

Баров навіть запропонував зробити так, щоб свідки замовкнули назавжди, але Роланд відхилив цю ідею. Він знав, що не зможе запобігти поширенню цієї таємниці, але це не важливо, бо принц насправді хотів, щоб хтось поділився інформацією, тільки не зараз. Роланд все одно рано чи пізно посвариться з церквою, з тими ідіотами, які сприяють нетерпимості, що призводить до втрати таких цінних ресурсів! З іншого боку, якби відьми почули, що в королівстві є місто, де вони можуть жити вільно і до них би ставились по-особливому, що вони б подумали?

Звільнити цю відьмуWhere stories live. Discover now