Iedereen heeft zich voorgesteld en de les is voorbij. "Dankje!" Zegt Tom. "Waarvoor?" Vraag ik lachend. "Nu hadden we geen Nederlands!" "Haha." Hij loopt naar Rein toe en zegt:"ik mag haar wel!" "Oke!" Zegt hij lachend. We zijn eindelijk klaar met school we kunnen naar huis! We hebben net namelijk nog GS, AK en LO gehad maar ik kon niet meedoen 'wat jammer'! "Rein mag ik bij je achterop?" "Ja, ik laat je niet zomaar lopen!" Ik lach en stap bij hem achterop.
10 minuten later zijn we thuis. Het is donker. "Moet ik bang worden?" Vraag ik. "Weet ik niet!" Zegt Rein heel sirieus. Ik ga naar de bank maar struikel over iets heen. "KUT!" "Roos wat is er?" "Roos?" Hoor ik Rein roepen. "Op de grond sukkel." Rein tilt me omhoog en doet de gordijnen open. Nu zie ik dat Nils op de grond ligt. "NILS?!!! OOH FUCK!" Ik draai Nils om ik hoor z'n hart langzaam kloppen. "Wat moet ik doen?!" "Geef hem mond-op-mond weet ik veel wat je moet doen. "Bel 112!" Dwing ik Rein bijna. Ik geef mond-op-mond aan Nils. Hij doet z'n ogen langzaam open. En ik hoor de ambulance aanrijden. Ze komen naar binnen en leggen Nils op de brancard. "Gaan jullie mee?" Vraagt de ambulance broeder. We knikken en lopen hem achterna. Ik loop bijna maar toch zet ik druk op m'n krukken. Als we bij het ziekenhuis zijn aangekomen wordt Nils onderzocht. Een uur later komt de dokter naar ons toe en zegt:"ik heb slecht nieuws, Nils is blijkbaar getrapt in z'n maag, maar zo hard dat hij... Leukemie heeft gekregen." "WAATT!" Roep ik zo hard dat het hele ziekenhuis me aankijkt. We weten nog niet hoe groot z'n overlevingskans kans is die weten we pas vanavond." Ik begin te huilen en vraag of we naar hem toe mogen. Ik ren naar Nils toe met een gebroken been. "Nils?" Vraag ik. Hij draait z'n hoofd. "Wat is er babe?" "Je-je hebt L-leukemie!" Zeg ik huilend. "W-weet ik babe!"
Ik geef Nils een knuffel en kwartier laterkomt de dokter naar me toe en zegt:"z'n overlevingskans is 41%!" "Dat is toch best wel goed?" "Ja, dit is een zeer goed resultaat, maar ik wil wel even naar jou been kijken. Waarschijnlijk hoeft er alleen nog maar een drukverbandje op." Niet veel later ren ik weer naar Nils toe. Hij vraagt:"waar is je gips?" "Eraf, ik heb nu drukverband. "Dat is goed nieuws!" "Ik heb ook goed nieuws voor jou! je overlevingskans is 41%!" "Is dat goed!" "Jaaa!"
"Maar ik moet nu echt gaan, anders gaat Rein zeiken." "Wacht!" "Wat is er?" "Mag ik geen afscheidskusje?" Ik geef hem een zoen en zeg:"tot morgen!" Ik ren naar Rein toe die buitenstaat. "Waar is je gips?" "Eraf, nu heb ik drukverband!" Zeg ik blij. "Goed! En wat is z'n overlevingskans?" "41%!" "Omg dat is echt super goed!" "Ja, he! Maar moeten we niet gaan?" "Ja, eigenlijk wel!" Ik spring achterop en hij fietst naar huis. "We zijn er!" Ik loop naar de woonkamer en zie een briefje op tafel liggen.
'Ik heb Nils net getrapt,
Maar ja je weet niet wie ik ben
Hahaha, bitch!'"Wat? REIN KOM IS!!" Hij leest het briefje wel 5 keer over. "Ik weet wie dit is.!
WHAHAHAHA CLIFFHANGER!😂 wat vinden jullie van het verhaal?"
JE LEEST
Friends... or just more?
RandomHet gaat over een meisje ze heet Rosa, haar ouders vinden haar een stuk ongeluk. Ze wordt bij een pleeggezin gezet omdat haar ouders van haar af willen. Maar ze wordt verliefd op Nils de beste vriend van Rein... Het is moeilijk, dilemma's spartelen...