"Nils moet je echt weg?!" "Ja, sorry, ik heb morgen ook school.." Ik geef Nils een dikke knuffel. We kijken elkaar lang in de ogen aan. Z'n gezicht kwam dichterbij en hij zoende mij. Alles om me heen verdween en ik zag alleen maar Nils. Te magisch moment! "Doei!" "Doeii ik zie je snel weer! App me als je thuis bent!" 2 uur later kreeg ik een bericht dat hij thuis was. Ook de rest ging weg. Ik geef Rein een knuffel en zeg:"hoe lang fietsten is het naar school?" "10 minuten hoezo?" "Dat wou ik gewoon weten!"
"Zitten er nog slechte mensen in je klas?" "Niet dat ik weet..." Na het avondeten ga ik naar boven. 10 minuten later was in eindelijk op m'n kamer door m'n been... Ik ga op bed liggen en app met Nils.
R- eyy Nilsjee💕
N- heey Roosiee❤️
R- wat doee je?
N- appen met m'n babe!
R- Ahh!
N- ben wel lieff he?!
R- jaa!
N- ik wil je weer zien!
R- volgende week is het vakantie misschien kan ik bij jou logeren?
N- jaa!
R- maar ik ga nu echt val zo in slaap denk ik😂❤️
N- sleepwell princess❤️
R- you to prince❤️
N- doeii x
R- byee xIk zet m'n wekker op 7:00 en val niet veel later in slaap.
die volgende dag
M'n wekker gaat af, en ik krijg koppijn. Snel druk in m'n wekker uit en kleed ik me aan. Als ik beneden aan kom zie ik Rein. "Heeyy Reintjee!" "Jo!" Ik maak wat eten en stop ook wat eten in m'n tas voor school. Als ik klaar ben met eten en m'n tas probeer ik naar boven te lopen en poets ik m'n tanden. Ook borstel ik m'n haar en ik kom weer terug. "Nou, ik ben klaar!" "Zo zo nu al?" Vraagt Rein die al 10 minuten klaar is. "Oke we gaan!" Zegt Rein en zegt als we buiten zijn. "Kom je achterop?" Ik knik en 10 minuten later komen we op school aan.
"Zo Rein, nieuw chickie?" "Nee! Een goede vriendin!" "Jaja.. Ik hou jou in de gaten!" Zegt de jongen. Nu komen er meisjes op me af en vragen wie ik ben. Ze zeggen ook hoe hun heten, ze zitten in dezelfde klas. De meisjes stellen zich voor als:" Lisa, Fleur en Nina. Als Rein naar z'n vrienden toe loopt zeggen ze tegen mij:"ben jij de vriendin van Rein?" "Nee! Ik ben de vriendin van Nils, dit is de vriendin van Rein. Ik laat een foto van Julia zien. "Maar wat heb je met je been gedaan?" "Aangereden." "Ah, beterschap!" "Dankje, maar zitten jullie ook in de klas van Rein?" Vraag ik. "Ja, klopt hoezo?" "Dan zit ik bij jullie in de klas."
Even later gaat de schoolbel, en dan precies ik laat me boeken vallen. Maar ik kamer niet bij. Er komt een jongen aangelopen. Als ik z'n stem hoor weet ik precies wie het is. "NILS!" "Hey babe, heb je me gemist?" "Jaa! Maar kan je me helpen?" "Tuurlijk!" Nils tilt me op en geeft m'n boeken. "Ik moet nu echt gaan anders kom ik te laat!" Nils geeft me een zoen en ik probeer zo snel mogelijk weg te gaan, voordat ik te laat ben. Ik wankel net het klaslokaal binnen als de bel gaat. De docent zat aan de telefoon. Dus ik had geluk. Ik ga naast Lisa zitten. En als de docent klaar is ziet ze mij pas. Ze loopt naar me toe en stelt zich voor. "Ik ben mevrouw Beckers je Nederlands docent en tevens je mentor!" "Ik ben Rosa!" Zeg ik terug. "Maar meisje, wat is er met je been gebeurd?" Vraagt Mevrouw Beckers. "Ik ben aangereden." "Oh, sterkte meisje!"
'Wist jij dat Nils hier was?!' App ik naar Rein. 'Nee, is hij er dan?' 'Ja! Ik zag hem net nog!' 'Raar!' 'Ja idd, maar ik stop ff we praten zo wel verder!' App ik als laatste. "Mevrouw Monté kunt u even komen?" Ik schrik op en loop met m'n krukken naar haar toe. "Stelt u zich maar voor!" "Nou, ik ben Rosa, ik ben 16, ik zit op klimmen en volleybal en dat was het wel zo'n beetje." "WTF is er met je been gebeurd?!" Hoor ik iemand in de klas vragen. "Aangereden!" Ik loop met m'n krukken weer terug naar m'n plek en ga zitten. Ik voel de ogen van iedereen in m'n rug branden.
Ik ga weer in de hoek achterin naast Lisa zitten en app Nils. 'Wat kom je hier eigenlijk doen?' 'Verrassing voor jou❤️' appt hij terug. Ik doe m'n telefoon weg en dan zegt mevrouw Beckers:"we gaan even een voorstel rondje doen. Wie van deze klas kent Rosa al een beetje?" Lisa, Nina, Fleur en Rein steken hun hand op. "Uhm Rein waar ken je haar van?" "Het is mn pleegzusje en een goede vriendin." "En Lisa?" "Ik raakte met haar in gesprek op het schoolplein met Nina en Fleur."
JE LEEST
Friends... or just more?
RastgeleHet gaat over een meisje ze heet Rosa, haar ouders vinden haar een stuk ongeluk. Ze wordt bij een pleeggezin gezet omdat haar ouders van haar af willen. Maar ze wordt verliefd op Nils de beste vriend van Rein... Het is moeilijk, dilemma's spartelen...