Hoofdstuk 18

248 11 0
                                    

-hij drukt z'n lippen op de mijne-

"NILS WAAROM DOE JE DAT?!" "Omdat ik van je hou! Ik had je meteen moeten geloven!" "Ja maar dat heb je niet gedaan!" Ik loop weer terug naar huis. "ROOS VERGEEF ME! Alsjeblieft!" Ik zie tranen in z'n ogen staan. "Jij denkt werkelijk dat ik ging liegen over onze relatie!" "Ja dat klopt, ik dacht dat Rein dat nooit zou doen! Maar dat is dus wel zo!" Ik draai me om en zie dat Nils heel dichtbij me staat... Ik kijk in z'n ogen. GA HEM NIET ZOENEN ROOS, FUCUS, DRAAI JE OM, DRAAI JE OM! Ik draai me langzaam om en zie dat daar Rein staat. Hij rent op mij af en Daan en Owen even later ook. Adem in adem uit.. Ik werd duizelig en toen werd alles zwart.

"Bro's ze moet echt naar binnen, ze is ijskoud!" Hoorde ik een bekende stem zeggen. "Nils geef haar je fucking vest dan!" Hoor ik een jongen met een zware stem zeggen. Dan zegt diezelfde jongen:"dit is anders wel jullie domme schuld!" "Roos! Wordt wakker!" Zegt een jongen. Hoeveel jongens zijn hier? Ik krijg m'n ogen een stukje open. Ik wrijf met m'n hand in m'n ogen. "ROOS!" Nils geef me een zoen maar ik duw hem weg. "Sorry!" Mompelt Nils. "Wat is er net gebeurd?" Vraag ik. "Je viel flauw!" Zegt Owen die een glas water aan mij geeft. "Dankje!" "Wat hebben jullie toch?" Vraag ik aan Nils, Daan en Rein. "Ik en Daan werden het gewoon zat al jullie geklef!" "HAD DAT DAN GEZEGT! Als je dat had vertelt was dit nooit gebeurd en was iedereen gelukkig..." Er rolt een traan over m'n wang.

"Ik geloofde je niet, ik en Rein zijn al lang bevriend, ik wist echt niet dat hij zoiets van plan was." "Ja oke, maar in een relatie zou je elkaar moeten vertrouwen!" "Ja, en het spijt me! Echt heel erg!" Het liefst zou ik nu in z'n armen springen maar ik kan het niet. Nu zie ik dat er ook een traan uit Nils z'n oog ontsnapt. "Roos, het spijt ons, vergeef je ons?" Ik knik. Ik ren weer naar boven en ren naar de badkamer barst in tranen uit. "Roos?" Hoor ik Nils zeggen. Ik durf hem niet aan te kijken, omdat ik dan zeker weet dat ik in z'n armen vlieg. "Roos, wat is er..." Oke ik je hoofd tot 10 tellen.. 1..2..3..4..5..6..7 Oke ik kan het niet meer. Ik spring in Nils z'n armen. Hij lacht zachtjes. "Is mis je zo erg!" Zeg ik. "Ik jou ook Roos! Ik jou ook!" Ik streel haar haren met m'n hand. Ik voel dat m'n schouder nat wordt. "Roos, misschien is dit een verkeerd moment maar... Wil je m'n meisje weer zijn?

"Ja!" Ik kijk hem aan en Nils zoent mij. Dit had ik gemist. Nils die me vast houdt en me een zoen geeft. Op dat moment komen Rein, Daan en Owen naar boven en gaan weer naar beneden. Ik moest zachtjes lachen, want dat was best mogolisch. Nils zoende me weer. "Ik hou van jou!" Zegt Nils. "Ik ook van jou!" We lopen weer naar beneden. Rein, Owen en Daan kijken ons aan. "Oke, we zullen minder klef doen in jullie buurt!" "Mooi zo!" Zegt Daan. "Maar, jullie gaan nooit meer zoiets belachelijks doen!" "Deal!" Zegt Rein. "Maar 1 kusje mag wel toch, please!" Rein knikt en loopt naar de tv. Ik kijk Nils aan en hij geeft me een zoen ik pak met mijn hand z'n gezicht. "Uhm Roos, je zei kusje." Ik trek terug en zeg:"sorry!"

Ik leun nu een beetje op Nils terwijl hij naar de tv kijkt. Rein zappt een beetje en zegt: "DIT IS EEN KAPOT VET PROGRAMMA!" Ik kijk naar de tv en zie Dora.. "Rein sirieus?" "Ja, dat is mijn vriendin. Dat zie je toch!" "Ja!" Zeg ik lachend. Ik ben echt super moe... Niet veel later val ik in slaap op Nils. Een uur later word ik wakker.. "Lekker geslapen?" Ik knik. Ik ga naar de keuken en neem een glas water. "Babe, kom je mee naar mijn huis?" "Is goed, ik ga ff m'n spullen pakken." Ik pak m'n spullen ik zeg nog gedag tegen de jongens. "Ik ben echt blij dat we morgen studiedag hebben!" "Jaa, ik heb trouwens heel goed nieuws!" "Nou..?" "WE WORDEN MISSCHIEN BUREN!" "OMG ZO LEUK!" Bij het station aangekomen lopen we de trein in. Nu Rein, Owen en Daan er niet bij zijn zitten we een beetje klef te doen. Hij pakt z'n telefoon en oordopjes. En geeft 1 oordopje aan mij. We luisteren 'you & I" van one direction. Ik leun op Nils z'n schouder en speel wat met z'n vingers.

"Roos, we zijn er bijna!" Zegt Nils die me wakker maakt. De trein stopt en we lopen richting Nils z'n huis. "Nils?" "Ja?" "Mag ik op je rug?" "Jij altijd!" Ik spring z'n rug op en 10 minuten later komen we bij z'n huis aan. Ik stap z'n rug af en geef hem een kus. "Ik hou van jou!" Zeg ik en ik geef hem een knuffel. Ik meer van jou!" Nils drukt op de bel. Een jongen doet open. "Heey ik ben Stijn!" Zegt de jongen. "Rosa!" Zeg ik terug. Nils pakt m'n hand en loopt naar binnen. "Pap, dit is Rosa mijn vriendin." Zucht hij. Zijn vader komt naar me toe en ik word best wel bang. Hij zegt dat ik een rondje moet draaien... Ik draaide een rondje. "Oke! Ik ben Bas!" Zegt de man. Nils en ik lopen naar de keuken hij pakt 2 glazen drinken en we lopen naar boven. "Wat is er?" "Niks!" "Nils er is wel wat!" "Nee hoor!" "Zeg maar, je weet dat ik dit langer volhou!"

Hij zucht.. "M'n pa mishandeld me en we gaan misschien in Waalre wonen omdat m'n moeder gaat scheiden." "Oh sorry!" "Nee, maakt niet uit!" Ik neem een slok cola en pak m'n telefoon. Er valt een akward stilte. Nils slaat een arm om me heen. "Wat doe je?" "Op insta kijken!" "Zo wie is die knapperd?" "Nils mogool, ik kijk elke dag op jou profiel!" Zeg ik lachend. "Echt?" Ik knik en bloos. "Doe ik ook bij jou!" Hij geef me een zoen en duwt me zacht naar achteren zodat ik op z'n bed lig. Hij komt boven mij hangen en zoent mij verder.

Friends... or just more?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu