Emergency

209 21 0
                                    

Bunyi ambulans masih kedengaran walaupun jarak Eunji sudah jauh dari ambulans yang terkejar ke hospital.

Didalam ambulans Jiyeon tidak berhenti menangis dan risau akan keadaan Taehyung.

"Oppa ya..ireona....kuatkan semangt oppa ya..." Jiyeon memberi kata semangat kepada Taehyung yang separuh sedar.

"Cik..cik...jangan pejam mata,cik tahan cik !" Kata Doktor yang berada dalam ambulans tersebut.

Taehyung tidak mampu berbuat apa².

Taehyung POV

Aku mendengar suara Jiyeon terasa berada didalam gua, badan aku lemah tidak bermaya.Sakit nya bergitu amat.

***

Taehyung pun terus dibawa masuk ke wad emergency untuk rawatan seterusnya.

Jiyeon yang menemani Taehyung ke hospital terus menelefon Eomma Taehyung.

"Yeoboseyo....Untie.." Jiyeon menelefon Eomma Taehyung dengan keadaan yang menangis.

"Wae?waeyo Jiyeon?" Soal Eomma Taehyung.

"Taehyung...oppa...Taehyung oppa kat hospital now..." Ujar Jiyeon.

"Hospital??!Oh god what happen Jiyeon????!" Soal Eomma Taehyung yang kerisaun.

"Untie datang sini...Jiyeon akan cerita kan apa yang terjadi."

Jiyeon pun menunggu kedatangan Eomma Taehyung.

"Tak guna kau Eunji!" Dengus Jiyeon seorang diri sambil memeluk tubuh.

***

"Untie!!!!!" Jerit Eunji.

"Ye eunji???Eunji auntie busy ni...Taehyung masuk hospital.." Kata Eomma Taehyung.

"Saya tahu untie..." Jawab Eunji,menunduk kepalanya dan menangis semula.

"Kenapa ni??Eunji dah dah jom ikut Auntie..." Eomma Taehyung menarik tangan Eunji masuk ke dalam kereta.

***

"Untie keep calm untie don't cry please.... " Jiyeon cuba untuk memujuk Eomma Taehyung.

"I can't Jiyeon..." Jawab eomma Taehyung.

Jiyeon pun meninggalkan Eomma Taehyung keseorangan sebentar,Jiyeon mendekati Eunji yang duduk dihujung tempat duduk menunggu.

"Oi!Perempuan.." Panggil Jiyeon sambil memeluk tubuh.

Eunji menoleh dan menitiskan air matanta sekali lagi

"Kalau tak sebab kau!Oppa takkan jadi macam ni!" Gertak Jiyeon.

"Aku tak tahu yang dia pun ada dekat situ!Aku pun tak tahu semua ni boleh terjadi!" Jawab Eunji sambil teresak² menangis.

"Kau tak payah nangis! Jijik aku tengok!" Dengus Jiyeon lalu meninggalkan Eunji.

D.O POV

"Eunji jangan nangis..." D.O merayu didepan Eunji,tetapi Eunji tidak dapat melihat dirinya.

Lalu D.O memberhentikan masa

Semua pergerakan berhenti .

D.O pun pergi ke dalam wad Taehyung dan mendekati Taehyung yang masih berlumuran darah.

"Kau dah cuba semampu kau Taehyung,aku salah sebab aku mengharap sangat kau untuk jagakan Eunji." D.O terus memejam matanya dan menyerap semua kelemahan didalam badan Taehyung dan memasuki ke dalam badan nya sendiri,dia tidak mampu melihat Eunji menangis lagi.

"Tae..taehyung...aa...ku akan muncul...bilaa...bilaa aku diberikan..peluang kedua untuk bantu kau" Kata D.O masuk ke dalam fikiran Taehyung.

Separuh badan D.O hilang sedikit demi sedikit akibat penyerapan sakit Taehyung kedalam badannya.

***

Semua kembali ke asal. Eunji masih menangis .Operation masih dijalankan tetapi selepas beberapa minit Doktor keluar daru bilik operation.

"Puan?Ibu kepada Taehyung kan?"soal Doktor.

"Ye saya..."

"Anak puan selamat,"

"Jinjja?!! Oh thanks god" Kata eomma Taehyung.

Eunji pun berasa bersyukur setelah apa yang didengarinya dari Doktor tadi.

Jiyeon yang masih tidak berpuas hati dengan Eunji.Jiyeon melimpasi Eunji dengan memberi senyuman sinis.

***

Di dalam wad Taehyung.

Taehyung masih lagi dalam keadaan belum sedarkan diri.

"Untie...untie balik lah rehat kat rumah biar Eunji jagakan Oppa ni. " Ujar Eunji kepada Eomma Taehyung.

"Okeylah...Eunji auntie balik k" Akur Eomma Taehyung.

"D.O yah!!mianhae!!" Jerit Taehyung secara tiba² mengejutkan Eunji yang tidur ditepinya.

"Oppa yah waeyoo??" Eunji bangun kerana terkejut dan terus mengusap rambut Taehyung yang separuh sedar.

" Er..aaaa oppa. Oppa kat mana ni?" Soal Taehyung.

"Oppa oppa kat hospital ni.. oppa rehat" Eunji.

Jiyeon yang memerhati Eunji dari luar wad,Jiyeon berpeluk tubuh dan memberi senyuman sinis kepada Eunji.Eunji hanya tidak memperdulikan Jiyeon.

Angel Love Control [Completed]Where stories live. Discover now