Prom Night

208 21 0
                                    

Prom Night akan diadakan di Seoul pada jam 8 malam hingga 12malam.
Bawa pasangan yang padan dan sempurna dimata anda.Gamsahabnida.

Taehyung POV

"Apa pulak ni?Prom night?"

Taehyung blur~ Dia langsung tidak mengetahui tentang prom night.

"Aaaa...nanti lah suruh Eunji explain. "

***

"Hello?Kau Taehyungkan?aku nak cakap dengan kau,jangan kau berani dekat dengan Jiyeon lagi!kalau aku tengok kau dengan dia keluar bersama lagi nahas kau!!" Dengus lelaki di dalam panggilan.

"Kau ni siapa?apa kene mengena kau dengan Jiyeon?"

"Eyh...kau tak perlu kenal aku siapalah...yang paling penting kau jangan dekati Jiyeon lagi, kalau tak Eunji kau jadi mangsa!!" Lelaki di dalam panggilan tersebut terus memutuskan perbualan.

"Tak guna lah! Asal nak libatkan Eunji!!" Gertak Taehyung.

***

Taehyung pergi ke rumah Eunji dengan keadaan yang serabut dan tidak senang hati.Tapi didalam fikirannya dia hendak Eunji explain kan pasal Prom night tersebut.

"Ding!dong!" Bell dirumah Eunji ditekan.

Eunji terus berlari turun ke tingkat bawah.

Eunji membuka pintu .

"Eo?oppa?buat apa kat sini?"

Tanya Eunji kehairanan.

"Eunji yah...Oppa ada benda nak cakap nih"

"Apa oppa?"

"Nah..." Taehyung menghulurkan sekeping kertas yang bertajuk Prom Night.

"Eunji...Prom night tu apa?"

"HahahahahahahahahahH" Eunji ketawa terbahak -bahak.

"Wae??asal ketawa??"

"Yah oppa! Prom night tu, malam pasangan bersuka ria,like couple and yang paling best dance dengan pasangan" Eunji tersenyum dan berangan.

"Yah...Eo jinjja?" Jawab Taehyung seperti budak yang baru belajar.

"So oppa nak ajak siapa ni?" Soal Eunji.

"Nae?Nak ajak Ji.." Kata -kata Taehyung tergantung dia teringat akan Lelaki yang tidal dikenali yang menelefonnya tadi.

"Jiyeon lah kan?" Jawab Eunji sambil mencebik bibirnya.

"Alah...mana ade...nanti aaaa oppa fikirkan,k lah Eunji oppa nak balik..pintu kuncikan ok...kalau ada apa² Call oppa" Nasihat Taehyung kepada Eunji dan terus hilang dari radar mata Eunji.

***

Lampu bilik Taehyung terpadam secara tiba².

"Alah pulak dengan lampu nih!!" Leter Taehyung.

"Yah!ni akulah..." D .O

"Aaaa kamchagieya!!!!" Taehyung melompat ke atas katilnya apa bila melihat D.O berdiri dihadapannya.

"Kau ni tak boleh muncul dengan cara baik ea?Tak payah lah tutup lampu!ergh!" Gertak Taehyung.

"Kalau aku muncul cara baik pun,kau terkejut jugak" Jawab D.O

Taehyung tidak melayan D.O selama beberapa minit kerana hendak menyelesaikan kerjanya yang melombok.

"So?Kau nak ajak siapa?" Soal D.O yang memulakan perbualan.

"Ape?pilih ape?" Soal Taehyung balik.

"Kau jangan mainkan hati Eunji...aku nak kau pilih Eunji!"

"Alah tepilah kau!aku nak tido buat penat mulut cakap dengan kau" Taehyung menjeling D.O

D.O hanya memberi senyuman sinis kepada Taehyung dan terus menghilang.


#agak²Taehyung pilih siapa?

Angel Love Control [Completed]Where stories live. Discover now