END

246 24 0
                                    

Taehyung pun teruskan niatnya untuk berjumpa Jimin di Cafe tersebut.Jimin pula sudah menanti Taehyung tepat pada masanya.

"Tsk..tsk..Huh,So kau nak ape nak bincang ape?" Jimin.

"Kau Jimin?Haha!Oi aku tak takutah dengan kau!Aku bagi amaran dekat Kau jangan kacau Eunji and Jngan sesekali kau sentuh Jiyeon...Sbb Jiyeon dah macam adik bagi aku.

"Aku tak kisahlah kau nak cakap ape Taehyung,aku kalau boleh bunuh kau,mcm aku bunuh semut je tau tak tsk." Senyum Jimin sinis.

"Kau nak bunuh aku?Eh kau ingat bunuh-bunuh ni main -main ke?" Soal Taehyung dengan nada tinggi membuatkan orang disekelingingnya memerhati.

"Aku tak cakap pun aku main-main" Bisik Jimin ke telinga Taehyung lalu pergi begitu sahaja.

Taehyung cuba mengawal amarahnya.

D.O POV

"Aku rasa tidak sedap hati dan risau,seolah-olah sesuatu buruk akan berlaku"
D.O tiba-tiba merasa sakit dibahagian dadanya,terasa seolah tertusuk batang buluh.

"Ahh..manhi apeuda.." Keluh Aku.

Tiba-tiba suara Leader Angel kedengaran difikiran D.O

"D.O sshi...itu adalah petanda yang tenaga kamu semakin lemah,pada suatu saat kamu hampir mati,Semua manusia akan dapat melihat kamu, bukan Taehyung sahaja namun Eunji juga boleh melihat kamu pada saat itu ."

Dan serta-merta suara itu hilang.

(*)

Taehyung balik pada jam 12 malam,ketika perjalanan dia merasa seolah seseorang mengikutinya,namun dia hanya mengendahkannya.Taehyung terus memasuki rumahnya setelah sahaja tiba.

Pada minggu ahad D.O menjumpai Taehyung untuk mengatakan hal mustahak.

"Taehyung,aku ade benda nak cakap dengan kau" Ujar D.O dengan wajah yang pucat dan sedih.

"Waeyo D.O?" Taehyung.

"Kalau nanti aku hilang and kau tak dapat jumpa aku lagi,Aku nak kau jaga Eunji sepenuh cinta kau pada dia.Jangan lukakan hati dia dan cakap dekat dia 'I love her forever' " D.O terus hilang dari pandangan Taehyung.

"Eo?D..D...O sshi?" Taehyung mengeluh.

Petang Isnin,Taehyung mengajak Eunji berjalan-jalan di taman sambil bercerita tentang kisah zaman kanak-kanak mereka dahulu.

"Oppa...Ingat tak mase oppa pakai costum badut and oppa jatuh dekat longkang masa tuh? Hahahaha kelakarlah mase tuh" Eunji tergelak.

"Yah...asal cerita pasal tuh...malulah hahaha" Taehyung.

Taehyung melihat kegembiraan di wajah Eunji.Taehyung mengeluarkan sebentuk cincin dan melutut di hadapan Eunji.

"Eunji...Awak nak tak jadi isteri saya?" Soal Taehyung.

Eunji terkjut dan terkelu dengan keadan yang berlaku dihadapannya.

"Aa....Yes" Eunji.

"Jeongmal?!?!?!" Taehyung menarik tangan Eunji dan berlari dengan kegembiraan.

Tiba-tiba Jimin menghampiri Eunji dan menarik Eunji ke dakapannya sambil memegang pisau keleher Eunji.

"Woi! Kau lepaskan dia!" Taehyung.

"Tsk..tsk..." Jimin

Taehyung mendekati Jimin dan cuba menyelamatkan Eunji.Tetapi tindakannya malah menaik amarah JImin.

"Kalau Selangkah lagi kau dekati aku!!! Aku bunuh kau!!" Jimin.

"Apa masalah kau?!Kau nak apa dekat aku!!!?" Taehyung.

"Kau nak persoalkan lagi?Kau dah ubah perasaan Jiyeon terhadap aku and kau ambil Eunji dari aku?!?!Aku nak Eunji kau!" Jimin.

"Ini masalah kau aku dengan Jiyeon!Kenapa kau nak libatkan Eunji?" Taehyung.

"Kau tak payah nak berdalihlah Taehyung,sekrang ni aku nak Eunji mati dengan kau sekali mati kau faham!?!?" Jimin.

Taehyung terus mengambil tindakan.Taehyung menarik tangan Eunji kearah kanannya dan Jimin bertindak kasar dan hampir tertikam Taehyung.

Keadaan disekitar itu bergerak perlahan apabila D O tiba.D.O menukar posisi Taehyung dan menggantikan Taehyung yang hampir terbunuh oleh Jimin.

Masa pun berlalu seperti biasa.

Taehyung terduduk selepas ditolak oleh D.O.Manakala D.O berlumuran darah setelah pisau yang Jimin penggang tertikam kearah jantung D.O.

Seperti yang diperkatakan semua orang boleh melihat D.O ketika D.O hampir mati.

Eunji terkejut dan menitiskan air mata apabila melihat D.O terbaring dengan keadaan yang penuh dengan kesakitan.

"D.O sshi????" Eunji mendekati D.O dan menyentuh badan D.O dengan tangan yang bergetar.

"D.O!!!!!!" Jerit Taehyung lalu terus berlari kearahnya.

Jimin pula hanya terkaku akibat terkejut,dengan melihat dirinya dipenuhi darah milik D.O.

Taehyung dengan hati yang marah terus menumbuk muka Jimin dengan sepuas hati setelah apa yang dia lakukan terhadap D.O.

"WHAT HAVE YOU DONE!!! YOU KILLED HIM!!" Taehyung menangis.

"Eun...e..eunji sshi..." Hanya nama Eunji yang sempat D.O luahkan.

Seluruh badan D.O menghilang perlahan-lahan.Eunji memegang ketat tangan D.O.Namun setelah berapa minit D.O hilang dengan sepenuhnya.Air mata Eunji mengalir dengan penuh penyesalan.

"Do Kyung Soo..." Eunji.

Polis menangkap Jimin dan dibawa ke hospital sakit mental, kerana masih trauma dengan kejadian yang berlaku .

After 5 months.

Eunji sangat cantik berpakain puteri pada hari perkahwinannya bersama Taehyung.Taehyung pula segak mengenakan baju serba hitam.

Semua yang hadir sungguh tidak percaya apabila melihat sepasang pengantin yang sangat berseri dan seolah ada cahaya mengelilingi mereka berdua.

Akhirnya Taehyung berjaya menawan hati Eunji.Dia sangat menghargai dengan apa yang D.O lakukan untuk percintaan mereka berdua.
Eunji telah menceritakan semuanya tentang dia dan D.O.

Jiyeon pula sudah lupa akan perasaan sukanya terhadap Taehyung,Kerana dia jatuh hati pada jejaka yang campuran darah korea dan Australia.
Bernama Hansol.

Malam selepas bersanding.

"Jagiya...D.O ade pesan dekat saya yang dia akan sayang awak sampai bila-bila" Taehyung.

"Hmm...I miss him," Keluh Eunji.

"Its okay jagiya...You're mine right now" Taehyung memeluk Eunji dengan penuh rasa cinta.


















Thanks kepada siapa yang vote cerita ni,Saya harap korang suka dengan fanfic yang saya buat nih.So,After fanfic nih, Saya ada buat Fanfic baharu bertajuk The Greatest Love hero adalah Jinhwan[iKON] manakala heroin ialah Irene[redvelvet] basiran watak yang lain korang akan tahulah nanti heheh^^ Komen if korang nak Fanfic tuh di publish secepat mungkin.

Angel Love Control [Completed]Where stories live. Discover now