Eunji POV
Aku terus berlari ke arah D.O,tetapi D.O hanya melarikan diri dari aku.Aku amat keliru dengan apa yang aku sedari tentang D.O kebelakangan ini.
"Yah!!D.O-yah!!" Jeritku sekuat hati,dengan harapan D.O berpaling.Tetapi D.O hanya mengendahkan jeritan ku!
"Yah...D.O-yah~ mianhae...aku tak dpt nak terima kau lebih dari seorang sahabt." Keluh ku.
Air mata aku mengalir sejurus sahaja melihat D.O,walaupun sekejap.Aku pun terus bangkit dari tempat tidurku!Aku terus mengusap air mataku!
"Apa maksud mimpi ni!!" Kata aku sendirian.***
"Alah....perut ni....time² macm ni lah kau nak buat hal pulak." Omel Jungkook sambil mengusal perutnya.
"Anyeonghaseyo Jungkook ya~" Tegur Eunji.
"Eo! Noona! Good Morning ^^" Jawab Jungkook lalu melempar senyuman ke arah Eunji.
"Jungkook....hyung kamu mana?" Soal Eunji.
"Taehyung hyung?Owh...dia masih kat atas...katanya nak bersiap pergi jumpa someone." Ujar Jungkook,sambil memusal musal perutnya.
"Owh....hurm....btw kenapa ni Jungkook sshi?Nampak mcm sakit sangat kamu ni?" Soal Eunji.
"Aniyo...Saya ok Noona hehehe cuma sakit sikit sbb minum air sejuk pagi tadi."Perbualan mereka berdua terhenti apabila melihat Taehyung menuruni anak tangga sambil bercakap seorang diri.
Taehyung pov
"D.O yah~ tinggal seminggu lagi hari jadi Eunji akan tiba...agak² apa yang dia suka?sbb aku nak belikan dia hadiah" Soal Taehyung.
"Ye...aku tahu birthday dia dh dekat..." Jawab D.O dengan keluhan.
"D.O?waeyo?" Soal ku sambil melihat muka D.O yg sayu.
Tetapi D.O hanya mengendahkan soalanku,lalu pergi menghilang.Aku terus menuruni anak tangga dengan perasaan yang tidak sabar untuk menemui seseorang.
"Yah!Kau nak pergi mana" Soal D.O
"Aku nak belikan Eunji hadiah...and nak jumpa seseorang." Ujarku.**Eunji dan Jungkook kehairanan.
"Yah hyung....hyung cakap dengan siapa?" Soal Jungkook.
"Cakap apa?!Orang nyanyilah tadi" Ujar Taehyung tipu.
"Yelahtu...entah² hyung ada masalh mental" Gurau Jungkook.
Taehyung memberi senyuman sinis ke muka Jungkook lalu melalui pintu hadapan.Eunji disebelahnya merasakn sesuatu yang berbeza,seolah² D.O dekat dgn nya.Eunji pov.
"Wae!wae! asal dengan aku nih!Kenapa aku rasa D.O dekat dengan aku??!Ataupun...dia.." Aku berbicara didalam hati dengan persaan yang ingin tahu.
"Yah....noona ya...." Kata Jungkook sambil melambai² tangannya untuk menyedari Eunji dari lamunan.
"Eo!waeyo??" Soal Eunji yang baru sedar dari lamunan.Taehyung yang Eunji tunggukan sudah berlalu pergi tanpa disedari."Noona...noona tak ada namja Chingu?" Soal Jungkook.
"Haha mwoya Jungkook sshi...." Jawab Eunji.
"Saya tak buat lawak noona..." Ujar Jungkook dengan wajah yang serius dan memandang tepat dimata Eunji.
Eunji terkelu lidahnya.'What are you doing Jungkook!Why you staring at me! Why!' Eunji beradu didalam hatinya.
Eunji terus mengalih pandangannya ke arah lain."Jungkook noona balik dulu" Kata Eunji lalu terus bangun dari sofa yang diletak diluar.
Eunji baru melangkah satu langkah,tangannya ditarik kasar oleh Jungkook.
"Apa ni Jungkook!!lepaslah!" Gertak Eunji, kerana dia tidak senang hati diperlakukan olh Jungkook sebegitu.
"Noona." Jungkook meleraikan genggaman tangannya dari tangan Eunji.D.O menggoyang pokok bunga yang berada disebelah Jungkook dengan alasan untuk membebaskan Eunji dari soalan Jungkook yang amat berbisa.
"Omo!! mwo...mwoya!!!!!!" Jungkook terkejut dan hairan, secara tiba² pokok bunga itu bergerak sedangkan tiada angin tiada ribut.
D.O hanya memtertawakn Jungkook .
***
Taehyung Pov."Eunji saengil~" Kata Taehyung sambil mencari sesuatu yang istimewa buat Eunji.
YOU ARE READING
Angel Love Control [Completed]
FanfictionKim Taehyung ___________________________ Kim Taehyung seorang jejaka yang disukai ramai dan agak pelik orangnya.Taehyung dipanggil sebagai Alien kerana sifat asingnya itu amat ketara.Walaupun wataknya sebegitu tetapi kacak orangnya. Eunji __________...