Langzaam komt ze overeind en ze stapt uit het bed. "Roos, toe maar." "Eindelijk!" Haar hand begint te branden en ze slaat in op de machine die ontploft. Sophia helpt Lilianna met het ondersteunen van hun moeder. Voorzichtig zetten ze haar neer op een matras. "Wil je wat te eten?" "Ja graag Sophia." Ze rommelt in een kastje en haalt er een brood uit dat ze doormidden breekt. "Alsjeblieft mam." Ze geeft een helft aan haar moeder en de andere helft aan Lili. "Je hebt vast nog niet ontbeten." "Nee, nog niet." Dankbaar pakt ze het stuk brood aan. "We moeten naar huis." "Maar mam je bent nog niet sterk genoeg!" "Weet ik maar we moeten hier weg." "Waarom?" Lilianna kijkt haar moeder vragend aan. "Het is de eerste dag van de maand, dan geeft een heks mij normaal een nieuw drankje." "Waar is dat drankje goed voor?" "Dat is nodig om de machine te laten werken." "Oh oké. Hoe heet je eigenlijk?" "Aquella." Ze knipt in haar vingers en er verschijnt een portaal. Ze probeert op te staan en Sophia schiet meteen naar voren om haar te helpen. "Rustig maar. Er gebeurt me niks, ik ben veel sterker dan je denkt." "Dat weet ik maar wees gewoon voorzichtig." Ze laat haar moeder los. "Rosetta, Demi! We gaan!" Aquella stapt als eerste door het portaal en haar dochters komen achter haar aan. "Wie is daar! OH sorry majesteit, welkom terug." "Het is ook fijn jou weer te zien." "Wie is dat precies?" "Het hoofd van beveiliging. Jullie hebben ieder een eigen dienstmeisje en jullie hebben samen één hofdame. Jullie zullen me vandaag waarschijnlijk vrij weinig zien want ik moet alles wat er gebeurt is in 12 jaar gaan verwerken en heel veel dingen regelen maar ik zal vanavond wat tijd maken om bij jullie te zijn." "Is goed wij vermaken ons wel." Ze omhelsen elkaar even. "Jullie hofdame zal jullie wel rond leiden, ik moet naar de ministers en dat is buiten de kasteelmuren. Blijven jullie alsjeblieft vandaag op het terrein." "Oké." Aquella loopt snel het terrein af. "Nou daar gaan we dan. Ons nieuwe leven tegemoet." Ze lopen naar de grote deur die verbazing wekkend makkelijk open gaat. "Hallo dames, welkom thuis. Ik ben Susan (Engelse uitspraak) jullie hofdame." Susan is een vrij jonge vrouw, veel jonger dan de meisjes verwacht hadden ze heeft kort bruin haar, luchtfeeën stijl en ze heeft lichte grijsblauwe ogen. "Ik ben hier voor jullie, ik ben 20 en dat is vrij jong maar jullie hebben veel meer aan mij als een soort oudere zus dan aan een oude vrouw die niks weet van hoe het tegenwoordig gaat." "Oké, ik ben Rosetta, dit is Sophia, dat is Demi en zij is dus Lilianna." Ze knikt. "Ik zal jullie rondleiden." Ze loopt verder de hal in. Er zijn drie deuren, een links, een rechts en een recht voor ze. Ze opent de linker deur waarachter zich de eetkamer bevindt. "Hier eten jullie elke dag, soms met ministers of belangrijke personen en ik en de hofdame van jullie moeder eten ook vaak mee. Het personeel eet ook hier om 6 uur stipt, jullie moeder vergezeld hen vaak maar eet pas als zei klaar zijn." Ze opent een deur aan de andere kant van de ruimte. "Hier zijn de personeelsverblijven maar jullie komen hier waarschijnlijk niet zo heel vaak meer." Ze sluit de deur weer en opent een deur vlak naast de ingang. Ze komen in een grote keuken waar alles er spik en span uitziet. Ze kijken verwonderd om zich heen. "We hoeven nooit meer zelf te koken." Fluistert Rosetta. Susan glimlacht als ze de volgende deur opent die aan de andere kant van de ruimte is. Hun monden vallen open van verbazing, ze staan in een gigantische balzaal met kristallen kroonluchters aan het ongelooflijk hoge plafond, langs de muren staan tafels en stoelen en er is een klein podium waar twee tronen op staan. "Kom mee." Susan staat al bij de volgende deur. Ze gaan door de deur en staan weer in de hal. Susan leidt ze door het hele kasteel, langs de schilderijenhal en kroningszaal en alle andere ruimtes tot ze bij de toren komen. "Hier wil jullie moeder jullie zelf rondleiden. Jullie kunnen nu gaan doen wat jullie willen. Jullie mogen niet naar de zolder en nog niet in de toren, verder mogen jullie vandaag de binnenplaats niet af. Roep maar als jullie me nodig hebben. Jullie dienstmeisjes zijn waarschijnlijk in hun kamer ik zal ze naar de eetkamer brengen. We lunchen om half een." En Susan verdwijnt. "Wat nu?" "Dit is volgens mij de andere deur van de balzaal, via hier kunnen we naar de eetkamer komen." Lilianna opent de deur en ze komen inderdaad in de balzaal uit, ze lopen door de keuken, waar nu koks bezig zijn met de lunch, naar de eetkamer waar vier meisjes klaarstaan. Ze willen zich net voorstellen als er geschreeuwd wordt.
Heey, sorry voor het weinige updaten maar school begon weer. Ik wil jullie vragen om een fee te creëren die een klasgenoot of lerares wordt van de prinsessen. Ik heb nodig:
Naam:
Geslacht=Vrouw
Uiterlijk:
Innerlijk:
Kracht: (elementen)
Leeftijd=12 of 25+
Achtergrond: optie
JE LEEST
Fairytale een sprong in het diepe
FantasyJennifer leid een normaal leven totdat ze op haar twaalfde verjaardag achter haar ware lot komt. Haar hele leven wordt op zijn kop gezet als ze de sprong durft te nemen.