"Wat gebeurt er?" "Een aanval. Een dagelijkse gebeurtenis." "Een aanval? Van wie?" "Heksen wie anders?" "Blijf binnen." "En het volk dan?" Bellen beginnen te luiden. "Daar hebben we het alarm voor." Een stroom van feeën komt naar binnen. De vier prinsessen kijken elkaar even aan als ze iedereen horen schreeuwen. Alsof het afgesproken was rennen ze met zijn vieren naar buiten waar heksen van alle kanten naar het paleis toe komen. Overal zijn feeën die rennen en gillen, ze struikelen over de al ingestorte huizen. "Ieder zijn eigen element?" "Ja." Lilianna rent het water gedeelte in, een schild van water om haarzelf creërend. Feeën rennen naar haar toe en Lili brengt ze naar het kasteel net als haar zussen. "Ik ga nog terug." "Er is niemand meer." "En toch ga ik terug." Lili rent weer naar buiten. Ze kijkt om zich heen en ziet iets bewegen onder het puin. De heksen zijn dichtbij, gevaarlijk dichtbij. Een blauw schild valt te veel op. Ze sluipt verder naar het puin toe. "Hallo?" Ze duwt wat hout opzij, er ligt een zwangere vrouw, bewusteloos. Snel trekt Lili haar omhoog en tilt haar op. Ze maakt weer een schild om haarzelf heen. Zo snel als ze kan rent ze terug naar het veilige kasteel maar de heksen zien haar lopen. "Kijk daar loopt er nog eentje!" Ze rennen op haar af alsof ze een prooi is. Lilianna weet dat door rennen hopeloos is dus stopt ze. Voorzichtig legt ze de vrouw neer, ze laat het transparante schild van zich afvallen. Iets in haar onderbewuste vertelt haar om niet te laten weten dat ze dé Lilianna is. "Haha! Ze wil vechten, dom klein waterfeetje." "Ze is binnen een minuut onze slaaf!" "Oh ja? Probeer het maar." Twee heksen stormen op haar af, ze vuren zwarte magie op haar af. Een straal water draait om Lili heen en de zwarte magie ketst af op het oppervlak. Twee harde stralen water schieten op de heksen af, de ene heks ontwijkt de straal maar de ander bezwijkt onder het water. Lili kijkt naar haar ogen, ze lijken erg donkerrood, de andere heks lijkt donkergroene ogen te hebben. "Dom wicht, je kan me niet verslaan, ik ben een voormalige aardefee." Lili kijkt haar verbaasd aan als ze achter zich het geschreeuw van een man hoort en draait zich naar het geluid toe, zwarte magie komt op haar af en de heks achter haar schiet ook op haar, zonder dat Lili het door heeft. Ze slaat de aanval voor haar met gemak af en voelt achter zich ineens iets bewegen. "Een beetje opletten meisje!" Een eenhoorn kijkt haar aan. Hij heeft een donkerblauwe vacht en paarsachtige manen, zijn hoorn is zilver. De heks ligt op de grond, bewusteloos. Met een korte beweging van zijn hoofd haalt hij de tovenaar ook neer dan buigt hij voor haar. "Sorry ik had u niet herkend Lilianna." "Dat is niet erg, ik zie er niet geheel koninklijk uit in deze jurk." "U heeft de gevechts stijl van uw moeder, die vergat ook altijd haar rug in de gaten te houden voordat ze getraind was." Hij lacht en Lilianna lacht met hem mee. De heks die Lili uit had geschakeld kijkt Lili aan met een vreemde blik. "Waarom kijkt ze zo naar me?" "Zij is een voormalige vuurfee, zij kan niet met dieren praten zoals waterfeeën dat kunnen." "Oh." Ze beweegt met haar hand en wat water schiet op de heks af. Lili pakt de vrouw, die nog steeds op de grond ligt, op. "Kunt u haar naar binnen brengen, ik zal deze keer mijn rug in de gaten houden." Heksen en tovenaars komen van alle kanten op haar afgerend. "Natuurlijk, maar wees voorzichtig, ze kunnen maar beter niet weten wie je bent." Lili knikt en zet de vrouw snel op de rug van de eenhoorn. Hij draaft naar de kasteel poort, zij zijn veilig nu. Lili is omsingeld nu, ze weet dat ze zich nooit tegen al deze vijanden kan verzetten zonder al haar krachten te gebruiken. Ze krabt aan haar hand en ze voelt iets, op haar armen groeit in een rap tempo oranja haar, het groeit over haar hele lichaam. Lili springt op haar belagers af. In haar sprong veranderd ze volledig in een tijger, ze landt op een heks en grauwt. Bang stapt iedereen naar achteren. Lilianna slaat haar klauwen uit en iedereen rent gillend weg. Ze loopt tevreden terug naar het kasteel, weer in een mens terug veranderend.
Er zijn nog steeds karakters nodig!
Naam:
Geslacht=Vrouw
Uiterlijk:
Innerlijk:
Kracht: (elementen)
Leeftijd=12 of 25+
Achtergrond: optie
JE LEEST
Fairytale een sprong in het diepe
FantasíaJennifer leid een normaal leven totdat ze op haar twaalfde verjaardag achter haar ware lot komt. Haar hele leven wordt op zijn kop gezet als ze de sprong durft te nemen.