"Weten jullie wel hoe je je bed op moet maken?" "Ik weet niet onder welke steen jij hebt gelegen, maar we hebben twaalf jaar lang in een hut hebben geleefd, dus ja dat weten we." Is Rosetta's weerwoord. Sophia pakt haar zusjes pols. "Gedraag je." Sist ze. "Natúúrlijk mam!" Rosetta rolt met haar ogen. Lilianna stapt tussen ze in en trekt ze uit elkaar. "Laten we gaan eten." "Ja goed idee!" Lynn stuitert voor ze uit naar de eetzaal.
"Welkom klas 1a. Ik ben Katy en ik ben jullie mentrix dit jaar, jullie hebben allemaal hetzelfde rooster op elementkunde na." Demi steekt haar hand op. "Ja Demi?" "Het schoolhoofd zei dat we ieder aparte roosters zouden hebben." "Dat klopt ook voor jullie vier." "Oh oké." Katy legt haar hand even op haar slaap. "Waar was ik?" "De roosters." "Oh ja. Vandaag zullen jullie vrij weing doen maar morgen beginnen de lessen echt, het laatste uur krijgen jullie gedaanteverwisseling van mij dan gaan we wat leuks doen. Ik wens jullie veel succes en plezier dit schooljaar." Ze geeft iedereen zijn rooster, vertelt dingen over het komende schooljaar en haar zelf. "Nog vragen?" "Hoe oud ben je en hoe oud zijn je zusje en nichtje?" "Goede vraag, ik ben 26, Florine 28 en Layla 19." "Negentien!? Wow ik wist dat ze jong is maar zo jong? Dat had ik echt niet verwacht." Zegt Emma ongelovig. "De rest moet je maar aan haar vragen." De bel gaat. "Ik zie jullie vanmiddag."
"Dit is jullie een na laatste uur dus ga ik jullie een verhaal vertellen." Layla gaat op haar bureau zitten. "Lang geleden leefden feeën op de aarde en hadden ze geen vleugels, alleen krachten. Een prinses met ijskrachten had haar hele leven opgesloten gezeten, in angst. De dag dat ze gekroond werd ging het fout, de mensen zagen haar krachten. Ze vluchtte, bevroor het land en haar zusjes hart, haar zusje redde haar van de dood en smolt daardoor haar hart weer. De ijskoningin besefte dat, hoewel haar volk, vrienden en familie haar krachten accepteerde, zij en haar man, die ook de kracht van ijs bezat, nooit een veilig leven zouden kunnen leiden op aarde. Ze reisden de hele wereld rond om een veilige plek te vinden en kwamen overal meer mensen tegen met speciale krachten. Tenslotte kwamen ze weer thuis met iedere persoon die krachten had en het koninkrijk was te klein voor al die mensen. Dus toen zochten ze verder naar een plek waar niemand ze zou vinden en vonden deze plek, tussen de aarde en de maan. Ze bouwden een nieuw koninkrijk met de ijskoningin en haar ijskoning als vorst en vorstin. Ze namen alle mythes en mysterieuze wezens mee omdat ze wisten dat er een eind zou komen aan het tijdperk van magie. Dat is waarom de goden, draken, eenhoorns, elven, pixies en nog veel meer andere wezens hier wonen. Ze deelden alle mensen op in vijf categorieën die het meest voorkwamen; vuur-, water-, aarde-, lucht- en zwarte magie. Ze verdeelde het rijk in vier groepen, de creatieven, de snellen, de genezenden en de dierenbeschermers. Ook de mensen met zwarte magie bezaten een van deze specialiteiten. Ijs-, nacht- en weer magie werden tot speciaal uitgeroepen.
Maar er was een groot probleem, waar in de lichte magie altijd een kleine donkere kant is, is in de zwarte magie een kleine lichte kant. De mensen haden met hun magie vleugels gecreëerd en zich uitgeroepen tot feeën omdat dat een veelvoorkomende mythe was in alle aardse legendes. Maar de feeën met zwarte magie voelden zich beter dan de anderen, zij vonden dat zwarte magie machtiger was dan alle anderen. De ijskoningin was tegen die tijd oud en niet in staat hen te stoppen. Haar nakomelingen deden hun best maar ze haden niet de sterke ijsmagie van hun ouders meegekregen. Ze sloten zich af van de rest en benoemden zich tot heksen zoals ze al zo vaak genoemd waren op aarde. Hun vleugels verdwenen net als het licht in hun harten wat uitgedoofd werd toen ze hun koninkrijk bouwden onder het onze. Sinds die tijd is er altijd oorlog geweest tussen feeën en heksen en de vier groepen werden vuur, water, aarde en lucht omdat de verdeling al zo was. En de tweede koningin kreeg toen een vierling en zoals bij elke volgende koninklijke vierling was de jongste een Lilianna. Zij beschermen het land al sinds die tijd maar de meesten stierven jammer genoeg vroegtijdig."
Aan het einde van de les laat ze iedereen vragen stellen. "Hoe kan het dat je lerares bent? En dan in een vak als feeologie, die studie duurt toch heel lang?" "Ik kom uit een familie van leraren en leraressen. En een feeologie studie is inderdaad moeilijk maar prima te doen in twee jaar als goed je best doet." "Hoe kan het dat Florine genezende krachten heeft?" "Haar ouders zijn allebei van het element vuur." "Van welk element zijn jou ouders?" "Mijn moeder is van het element aarde dus daar komt mijn kracht vandaan." "En je vader?" De bel gaat. "Ik zie jullie woensdag weer." Ze springt van het bureau en raapt haar boeken bij elkaar.
"Dús laten we gewoon een beetje lol maken." Horen ze van het plafond zodra ze binnenkomen. Fay en haar meidengroep gillen als een vleermuis zich in Fay's gezicht laat vallen. Lachend veranderd de vleermuis terug in Katy. "We gaan allemaal veranderen in een zo groot, klein, bijzonder of mooi mogelijk dier en kijken wat dat dier vertelt over iemands persoonlijkheid." "Mag ik eerst?!" Gilt Lynn hyper. "Tuulijk Lynn." "Oké hier komt ie!" Met een flits veranderd ze in een ijsvogel. "Heel mooi Lynn, kan iemand mij vertellen wat dit over Lynns persoonlijkheid zegt?" Katy leunt op haar bureau en legt haar hand op haar buik. "Ze is snel, zoals alle luchtfeeën, mooi en heeft iets bijzonders, iets waardoor je naar haar gaat zoeken." "Geweldig gedaan Sophia. Wil jij nu?" Ze werpt een blik op haar zussen die knikken. Ze staan alle vier op en transformeren. Sophia wordt een leeuwin, Rosetta een zwarte panter, Demi een luipaard en Lilianna een tijger. "P prachtig gedaan meis..." Ze geeft over en valt nog geen seconde later flauw, haar hoofd aan haar bureau stotend. "Oh mijn god Katy!?"
Cliffhanger!!! Sooooorry ik heb het heel druk deze week! (toetsweek... jwz) Na deze week meer updates hoop ik. Love you all♥♥♥
JE LEEST
Fairytale een sprong in het diepe
FantasyJennifer leid een normaal leven totdat ze op haar twaalfde verjaardag achter haar ware lot komt. Haar hele leven wordt op zijn kop gezet als ze de sprong durft te nemen.