"Wat was dat?!" "Het kwam uit het scheikundelokaal." Lili trekt Sophia mee. Ze trekt de deur open. De lerares heeft iets in haar gezicht zitten dat eruit wordt gespoeld door een leerling. Het spul laat dampende brandwonden achter. De lerares kermt van de pijn. "Wat is er gebeurt?" "Het vuur laaide ineens op en het experiment ontplofte omdat het te snel verwarmd werd." "Hoe kan dat?" "Geen idee." Sophia loopt naar het raam. "Ik denk dat ik weet wat er gebeurt is." "Wat?" "Emma. Het obstakelparcours loopt langs de muren. En onder dit raam zit het uitrustpunt. Het raam staat open. Ze kon het gewoon niet laten." "Klinkt wel als iets wat Emma zou doen." Emma zit hijgend op het platform aan de overkant. Ze knipoogt en vliegt verder. "Wat een kreng is zij zeg." "Ze doet alleen wat haar wordt opgedragen." "Maar ze doet het met plezier.""Rosetta, jou beurt." "Mooi zo. Ik ben er helemaal klaar voor." Ze zet zich schrap. "Drie, twee, één, GO!" Ze schiet naar voren en maakt een snelle slalom waarna ze met gemak door de ringen vliegt en pakt de stalen stang voor haar, slingert naar voren en landt met een koprol op het platform. Ze blijft even zitten en kijkt kort naar de bewegende obstakels voor haar. Dan gaat ze verder. Ze draait zich behendig om alle obstakels heen, maar het laatste obstakel is niet te zien en ze knalt ertegenaan. Even blijft ze versuft in de lucht hangen, maar ze hersteld zich snel en vliegt een buis in die schuin omhoog gaat. Er zit bocht in, die uitkomt in een smalle buis die recht naar beneden gaat. De buis zo smal dat je je amper kan bewegen en je vleugels ingeklapt moet. Met een gigantische snelheid valt Rosetta naar beneden, het einde van de buis komt steeds dichterbij net zoals het water daar vlak onder. Als ze daarin valt kan ze het komende half uur niet vliegen. Haar hoofd is uit de buis, ze gooit haar bovenlichaam omhoog en ze slaat haar vleugels open. Ze landt op het platform aan de muur, tegenover het andere platform. Nog een slalom maar nu horizontaal. Met gemak beweegt ze zich tussen stokken door en finisht. "'Hijg' 'hijg' En 'hijg' wat is m'n 'hijg' 'hijg' tijd?" "Drie minuten en 28 seconden, je staat in de top vijf." Rosetta juicht. "Woehoe!!!"
"Een leeuw is een leider. Ze zijn heel rustig maar als ze aanvallen doen ze het goed. Een zwarte panter is geluidloos, onzichtbaar, mysterieus maar fel. Een cheetah is heel snel maar kan dat niet te lang volhouden, de aanval wordt zorgvuldig gepland en uitgevoerd. Als ze jong zijn werken ze samen maar hoe ouder ze worden hoe zelfstandiger. Tijgers gaan op in hun omgeving, zijn snel en slim, maar zeldzaam. Dat is de mening van de katachtigen waarin de prinsessen veranderen. Het vertelt veel over persoonlijkheden en hun element." "Wat vertelt een slang?" Vraagt Fay. "Slangen zijn giftig, stiekem en gemeen maar vallen alleen aan als ze zich bedreigd voelen." "En spinnen?" Een rilling loopt over Katy's rug. "Ik zal moeten toegeven dat ik geen onderzoek heb gedaan naar spinnen omdat ik de bibbers krijg van die beesten." "Jij bent bang voor een stom insect?!" "Technisch gezien zijn spinnen geen insecten, ze hebben acht poten. Zover kwam ik nog wel. En iedereen is ergens bang voor." "Ik niet." "O ja?" "Wat betekent het als je eerste transformatie haarkleur veranderen is?" Zegt Emma snel om een discussie te voorkomen. "Dat je je verschuilt achter je uiterlijk, onzeker bent over jezelf, liever iemand anders wilt zijn. Maar dat komt heel weinig voor. Was dat jou eerste transformatie?" Een pluk van haar vuurrode haar wordt geel een oranje en een paars. "N-nee natuurlijk niet mijn eerste gedaanteverwisseling was in een uh... wolf." "Wolven leven in roedels met een leider die iedereen volgt. Ze kunnen door hun dikke vacht goed tegen kou. Opmerkelijk voor een vuurfee." "Ja vond ik ook."
Aan het einde van de dag zijn de prinsessen even alleen. De anderen zijn niet buiten. "Zagen jullie wat er vanmiddag met Emma's haar gebeurde?" "Nee. Wat dan?" "Er kwamen gekleurde plukken in. Vreemd toch?" Lynn komt paniekerig naar buiten rennen. "Dat zal ik je uitleggen Sophia. Emma werd boos op Fay om dat scheikunde ding. Het bleek dat die lerares nu voor de rest van haar leven littekens op haar gezicht gaat hebben en dat was niet wat ze verwacht had dat er zou gebeuren. Fay had haar verteld dat de vloeistof niet schadelijk zou zijn. En ja Lili, haar haar werd bordauxrood." "Het blijft me verbazen dat je in onze gedachten kan kijken." "Ik kan ze alleen lezen, m'n vader kan ook het verleden van mensen zien en mijn moeder is helderziend." "Wauw jou familie klinkt echt geweldig." "Jullie moeder is koningin." "Dat is waar, maar ze is eigenlijk gewoon een waterfee die de troon heeft over heeft genomen van haar ouders." "Als je het zo zegt klinkt het inderdaad veel minder cool Rose." De deuren slaan weer open en een meisje met donkerblonde haren stormt huilend naar buiten. Ze heeft een zwarte jurk aan zoals die Emma. De blauwe strepen in haar haar verraden haar. "Emma!"
Heey! Long time no see. Zoals jullie waarschijnlijk al doorhadden is school ook voor mij weer begonnen deze week. Derde klas woehoe. Sarcasme be like. Maar hier is een hoofdstuk met veel Emma er komen er ook nog met Lynn en Florine. Love you all ♥♥♥
P.s. Als Emma boos wordt word haar haar dus bordauxrood. En ze kan haar haar ook in normale kleuren (blond enzo) veranderen maar die hebben geen mening.
JE LEEST
Fairytale een sprong in het diepe
FantastikJennifer leid een normaal leven totdat ze op haar twaalfde verjaardag achter haar ware lot komt. Haar hele leven wordt op zijn kop gezet als ze de sprong durft te nemen.