15. Herfst

12 1 0
                                    

"Weet je het zeker?" "Ja, ik zal wel moeten." De klas staat buiten in een kring met Lilianna in het midden. "Drie, twee, een, VUUR!" Vanuit alle richtingen worden elementen op haar afgeschoten. Binnen een seconde zit ze laag bij de grond en weert de eerste golf met alleen aarde en vuur best gemakkelijk af. Ze staat langzaam op. "Ik begin hier beter in te worden!" "Ja, ja, bereidt je nou maar voor op de volgende ronde."

"Dat heb je toch maar mooi even gedaan!" "En dan te bedenken dat ik amper drie maanden van mijn krachten afweet." "Je leert snel, een familietrekje denk ik." Rosetta haakt haar arm met die van Lili. "Ik moet toch m'n vliegkunsten nog wat bijschaven voor ik op jullie niveau zit." "Ach dat komt allemaal wel goed, de meeste feeën ongeveer twee jaar over om op een normaal niveau te kunnen vliegen en dan moeten ze nog naar school. Dus je doet het best goed." Lachend lopen de meiden verder naar elementkunde. "Wat moesten we voor vandaag kunnen?" Vraagt Lili. "Ehh, vuurbal en vuurspiraal. Lukt dat je?" "Ja, het is alleen lastig om vier soorten elementkunde huiswerk te onthouden."

"Zo, volgens mij is iedereen er, dan kunnen we nu beginnen. Wie wil als eerste de oefeningen voordoen?" Iedereen blijft stil. "Emma, ga jij maar eerst." Besluit de lerares. "Steek je de hal niet in de fik?" Fluistert Tess, een van Fays andere vriendinnen. Emma recht haar rug en loopt naar de rozen. Ze wrijft haar handen over elkaar en beweegt ze langzaam van elkaar af, een bol creërend. Als de bol groot genoeg is laat Emma hem los en duwt hem richting de roos die onmiddellijk in de fik vliegt. Ze zet een paar stappen opzij zodat ze voor de volgende roos staat. Steeds sneller draait haar hand rondjes waardoor een spiraal ontstaat, die na even draaien de roos raakt. Snel laat Emma de spiraal los waardoor hij hard tegen de roos aan knalt. "Heel goed gedaan Emma." Ze knikt lichtjes en gaat weer bij de rest staan. Emma is veel stiller dan eerst, haar rode haar is zwart nu. Ze blijft achter in de groep, Fays groep. Waar haar make-up eerst de kleuren van vuur had is het nu zwart. Nadat de anderen ook zijn geweest leert de lerares iedereen een nieuwe truc. "Ugh dit is zo lastig." Klaagt Lili. Rosetta laat de zoveelste vuurregen vallen. "Ja, wel als ook een waterfee bent." "I guess I got to set fire to the rain." Rosetta kijkt haar jongere zusje vragend aan. "Dat is mensen muziek." "Hoe klinkt muziek op aarde eigenlijk?" "Heel anders dan hier, alle muziek hier is vrolijk, op aarde is er ook droevige muziek met heel veel gevoel en diepgang over allerlei onderwerpen. En de meeste liedjes gaan over liefde." "Kun je het me laten horen?" "Ja maar niet nu." Een vuurregen schiet uit haar hand. "Yes!"

"Soph waar is het?" Vraagt Lili. "Hier naar links, dacht ik." Voorzichtig lopen de vijf meiden in de kelder van de school opzoek naar het oude muziek lokaal. "Dit moet het zijn." Sophia wijst naar een deur die verlicht wordt door het zwakke schijnsel van de vlammen op de handen van Rosetta en Lilianna. Voorzichtig opent Demi de deur en gaat naar binnen. "Ik kan wel een lichtje gebruiken!" Rosetta en Lili volgen haar naar binnen en steken de toortsen aan de muur aan. Een paar vleermuizen vliegen verschrikt op. "Het is hier best creepy, weet je zeker dat we hier mogen komen Lynn?" "Deze lokalen worden soms nog gebruikt dus ik denk van wel." Rosetta loopt door het lokaal en zet alle toortsen aan. "Ga je gang Lili, niemand zal het horen." Lili loopt naar de piano en trekt het laken er in een ruk van af. "Weet je zeker dat er hier nog mensen komen?" Vraagt Lili hoestend. "Speel nou maar!" "Oké, oké!" Lili gaat achter de piano zitten en begint all of me te spelen.

My head is under water but I'm breathing fine. You're crazy and I'm out of my mind...
Layla hoort zachte piano klanken door de hal galmen. "Hoor jij dat ook Katy?" "Wat?" "Die muziek." "Ja, die hoor ik ook. Wat is daarmee dan?" "Volgens mij komt hij uit de kelder." "Dan moeten we maar even gaan kijken." Katy neemt Layla mee de kelder in waar de klanken steeds helderder worden. "Wat is dit voor muziek, het is niet van hier." "Het is prachtig!" Zucht Layla. Bij het wegsterven van de laatste klanken zien Katy en Layla de meiden rond de piano staan. "Wat is dat voor muziek?" Vraagt Layla. "Muziek van Aarde." "Ik heb nog nooit zoiets moois gehoord!" "Jullie weten hopelijk dat jullie hier niet mogen komen?" "Eh nee..." "Ach kom op nou Katy het is toch zonde als deze instrumenten nooit meer worden gebruikt, laat Lili spelen." "Nee, het is verboden terrein hier." "Alsjeblieft! Weet je het niet meer? Hoe mama ons hier stiekem naartoe meenam om ons te leren spelen." "Oké dan, maar niemand mag het weten!" "Jeeih!" Layla vliegt haar zus om haar nek. "Speel nog eens wat Lili." Dringt Sophia aan. "Spelen jullie eerst maar eens wat voor mij!"

En zo gaan de feeën iedere middag na schooltijd de kelder in waar ze zingen, dansen, muziek maken en praten. Langzaam maar zeker veranderen de bomen in een zee van rode, gele en bruine bladeren.
Laten we dansen onder de sterren Laten we dansen onder de maan
Daar waar we veilig en vrij zijn
Laten we dansen onder de zon Waarmee het leven ooit begon

Als de bloemen weer beginnen te bloeien
Dan bloeien wij met ze mee
Als zon weer begint te schijnen
Dan stralen wij met hem mee
Als de bladeren vallen
Dan vang je ze op
Als de kou je weer pakt
Dan heb in ieder geval de warmte van familie om je heen

Kijk een hoofdstuk, ik ga nu snel verder met m'n andere verhaal. Love you all ♥♥♥

Ps. Sorry voor lang geen updates ik heb het nogal druk.

Fairytale een sprong in het diepeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu