"Weet je dat zeker?" "Ja." Lynn krijgt een hoestbui. "Ben je oké?" "Zoiets." Lili kijkt naar de eetzaal. "We moeten bij de muur vandaan, de ramen kunnen ieder moment knappen. Kun je staan?" "Ik denk het niet, praten doet pijn. Net als ademen." Lili trekt Lynn overeind. "Kan je vliegen?" "Altijd." Lili neemt Lynn mee naar de andere kant van het gebouw. "Blijf hier. Ik ga de anderen helpen." En met die woorden vliegt Lilianna het gebouw weer in waar volledige paniek heerst door meerdere luchtfeeën die flauwgevallen zijn. Een aantal waterfeeën houden de deur van de eetzaal nat zodat het vuur zich niet kan verspreiden. Ze land naast het schoolhoofd en richt ook haar handen op de deur. Ze concentreert zich en legt een connectie met haar zussen zoals ze haar geleerd hebben dat te doen. Een meerlingen pact noemen ze dat. "Rose!? Lukt het een beetje?" "Niet echt, ik kom niet door haar schild heen. Is Lynn oké? En jij Demi?" Demi reageert niet. "Het komt wel goed met Lynn, ze is buiten, misschien ook een idee voor jou Demi?" "Ze is al weg." Zegt Sophia. De gedachten connectie wordt abrupt verbroken door een gigantische steekvlam die door de deur heen slaat. Het blaast iedereen naar achteren. "Aaah!" Rosetta staat in de deuropening, niets anders dan vlammen omhullen haar lichaam en haar haar is nu donkerblond. "Ik ben er zojuist achtergekomen dat ik niet goed ben in het troosten van mensen." Zegt ze terwijl haar haar weer in een knot draait. "Ik ga even een nieuwe jurk aantrekken." Ze draait zich om en loopt de trap op. "Oh dus nu moet ik het oplossen!" Schreeuwt Lili "Ik weet niet of je het door had maar ik heb geen kleren aan!" Lili rolt met haar ogen en loopt naar binnen waar ook haar jurk weer vlam vat. Met een draai van haar hand is hij van water. "Emma!?" De rook laat haar ogen branden en belemmerd haar zicht terwijl Lili zich een weg door de vlammen baant. "Emma! Stop!" Ze denkt na, Emma begon te huilen omdat ze iemand pijn had gedaan. "Als je blijft huilen raken er veel mensen gewond!" "Echt?" "Ja, luchtfeeën stikken in de rook!" Het gesnik wordt zachter en een hoofd met blauw haar komt omhoog en kijkt om zich heen. Ze slaat haar hand voor haar mond als ze ziet wat er over is van eetzaal. "Het spijt me." Fluistert Lili. Ze sluit de overblijfselen van de zware eikenhouten deuren met haar telekinese voordat ze een gigantische vloedgolf door de eetzaal laat vallen. Het meeste laat ze door de gesprongen ramen naar buiten spoelen. De muren zijn zwart, er hangen nog wat overblijfselen van wat eens rode fluwelen gordijnen waren en hier en daar liggen wat verkoolde meubels waar rook vanaf komt. Nog steeds op een tafel, hoewel half verbrand, ligt een bewusteloze Emma met enkel nog zwarte vlarden van wat ooit haar jurk moet zijn geweest. Met een knip van haar vingers heeft ze een deken in haar hand die ze voorzichtig om Emma heen bindt om haar vervolgens op te tillen en de ravage van vurige emotie achter haar te laten.
Zodra ze de eetzaal uitkomt beginnen de meeste feeën te juichen en te klappen. Alleen één stem onderbreekt alle opluchting en blijdschap. Sarcastisch langzaam klappend komt Fay uit de menigte gelopen. "Een applaus voor de enige echte Lilianna die weer zonodig de redder in nood moest spelen. Want dat is haar taak in het leven, toch?" Er klinkt wat instemmend gemompel. "Wat is daar mis mee?" Vraagt Lili rustig. "Dat ons kleine prinsesje weer alle aandacht op haarzelf moet vestigen door de held uit te hangen!" "Alsof jij genoeg lef hebt om te vechten tegen een heks of tovenaar!" Zegt Katy scherp. "Alsof jij het hebt, lerares!" Is Fay's weerwoord "Ik leer jullie te vechten tegen heksen." Zegt Katy, maar nu veel zachter. "Maar de prinsessen doen het gewoon voor de aandacht!" "Vechten tegen kwaad is voor ons geen teken van kracht of trots, het onze taak als koninklijke familie ons volk te beschermen tegen al wat hen kan schaden en het is aan hen de keus of zij ons willen volgen in die strijd." Zegt Sophia die naast Lili is komen staan. "Wij feeën zullen geen eer verwerven in het verwonden van onze vijanden, maar in het beschermen van onze naasten." Vervolgt Rosetta haar zus terwijl ze van de trap af loopt. "Het is niet het volk dat de koninklijke familie dient, maar de familie die het volk dient zoals de wijze ijskoningin het bedoeld heeft." Demi staat aan de andere kant van de gang en ondersteunt Lynn. "Onze kracht ligt in het beschermen van anderen." Maakt Lili het manifest af. De meesten staan wat schaapachtig te kijken. "En hoe precies past de koningin in dat plaatje? Hoe beschermt zij haar volk? Ik merk er in ieder geval vrij weinig van." Sophia zet een paar stappen naar voren zodat ze recht voor Fay staat. "Zij doet alles. Zonder haar zouden wij niet eens kunnen vechten, zonder haar waren jullie allemaal reddeloos verloren!" Als haar ogen vuur konden schieten zouden ze dat doen. Voordat Fay daar weer tegen in kan gaan stapt Florine tussen hen in. "Jullie hebben allebei een punt, de koningin is inderdaad niet meer actief in het bevechten van heksen, maar dat komt omdat ze druk bezig is andere oplossingen zoeken. En nu gaan jullie allemaal terug naar jullie slaapzalen." Iedereen verdwijnt naar de slaapzalen en alleen Lili blijft staan met de nog steeds bewusteloze Emma in haar armen. "Vind je dat niet zwaar, je hebt bijna een kwartier zo gestaan." Vraagt een lerares haar. "Valt wel mee, ze is erg licht. Maar waar kan ze heen, ze is onderkoeld door de vloedgolf, dat leek me de enige snelle oplossing." "Ik neem haar wel van je over dan kan jij ook naar bed." Layla strekt haar armen uit. Lili kijkt haar een beetje verbaasd aan. "Ik ben sterker dan ik lijk." Zegt ze en neemt Emma van Lili over.
Bam, hoofdstuk. Love you all♥♥♥
JE LEEST
Fairytale een sprong in het diepe
FantasyJennifer leid een normaal leven totdat ze op haar twaalfde verjaardag achter haar ware lot komt. Haar hele leven wordt op zijn kop gezet als ze de sprong durft te nemen.