"Rosalie mitä sinulla on päälläsi?" Kuulin äitini Susanin äänen yrittäessäni hiipiä portaikkoa ylös huoneeseeni.
Äiti käveli keittiöstä kädet puuskassa ison eteishallimme läpi katse tiukasti minussa.
"Ööh vaatteeni sotkeutuivat ja lainasin puhtaita vaatteita.." Änkytin vastaukseksi. Olin surkea valehtelija. Varsinkin äidille.
"Mistä lähtien Chrissy on käyttänyt tuollaisia vaatteita?" Äitini ihmetteli kulmat hieman kurtussa.
"Nämä ovat Jasonin, olivat jääneet Chrissylle." Huikkasin nopeasti ja karkasin tilanteesta juosten äkkiä portaat ylös.
"Ja missä sinun kenkäsi ovat?" Kuulin äitini vielä huutavan perääni, mutta olin kuin en olisi kuullutkaan.
Kipitin nopeasti käytävän päähän huoneeseeni ja painoin oven perässäni kiinni. Tuo oli liian lähellä vaikka varmasti jätin vielä epäilyksiä äidilleni.
Istahdin pedatulle sängylleni ja katsoin itseäni edessäni olevasta suuresta peilistä. Näin itseni ensikertaa kunnollisesta peilistä sitten eilisen
Pitkät ruskeat hiukseni olivat kuivuneet muistuttamaan lähes harakanpesää. Eilinen ripsiväri ei ollut kunnolla peseytynyt pois vaan levinnyt alaluomilleni.
Ai kauhia miltä näytin. Puna levisi poskilleni kun tajusin miltä olin Eddien edessä näyttänyt.
Katselin vielä itseäni Eddien Hellfire clubin paidassa. Ainut asia mikä sai tällähetkellä hymyn nousemaan kasvoilleni.
Seuraavana maanantaina...
Astelin yksin pitkin koulun käytävää ja yritin änkeytyä ihmismassojen läpi. Yritin samalla kurotella ihmisten päiden yli etsien Chrissyä, mutta näin juuri ja juuri 156cm pitkänä se jäi vain yritykseksi.
"Anteeksi.." Ähkäisin yrittäessäni kulkea pienestä raosta ihmisten läpi.
Reppuuni oli pakattuna myös Eddien lainaamat vaatteet. Minun täytyisi löytää joku sopiva tilanne palauttaa ne hänelle. En halua että ketään näkisi meitä yhdessä. Varsinkaan minun palauttamassa hänelle hänen vaatteitaan. Juorut alkaisivat liikkua heti.
Näin silmissäni jo Jasonin tiukan kuulustelun, mitä helvettiä päässäni oikein liikkui hengatessani Eddie Munsonin kanssa. Jason oli välillä liiankin ylisuojelevainen myös minua kohtaan.
Tosin olisi pitänyt kuunnella silloin aikanaan Jasonia hänen varoittaessaan minua Billystä. Mutta minä olin silloin korviani myöden ihastunut Billyyn ja paskaakaan välitin Jasonin isoveljellisistä puheista. Päin vastoin, Jasonin puheet saivat minut silloin vain entistä enemmän kapinoimaan ja hakeutumaan Billyn seuraan.
Naurahdin muistolle. Käyttäydyimme oikeasti välillä kuin oikeat sisarukset. Chrissy joutui yleensä vaan seisomaan puun ja kuoren välissä seuratessaan meidän vääntöjämme.
Olin kääntymässä käytävältä toiselle ja keskittyessäni etsimään katseellani Chrissyä törmäsin kulman takana seisovaan poikaan.
"A-anteeksi." Änkytin ottaen askeleen taaemmas hänen rinnastaan johon olin pamauttanut pääni. Miten edes onnistuin.
Ennenkuin nostin edes katseettani pojan kasvoihin tunnistin hänen paidastaan keneen olin törmännyt. Rinnuksissa oli Hellfire clubin logo.
Varovasti nostin katseeni ylös pitkin hänen tummia suortuviian. Eddie.. Henkäisin ajatuksissani.
Eddien kasvoilla oli naurava virne ja hän pyöritti pienesti päätään.
"Tapaamme taas.." Hän sanoi ja tuijotti minua syvälle silmiin.
Katselin hätääntyneenä ympärilleni. Kellot olivat juuri soineet ja ihmiset alkoivat kerääntyä luokkiinsa.
"Seuraa minua.." Henkäisin ja lähdin kävelemään eteenpäin. En katsonut taakseni, mutta kuulin kuinka Eddie lähti seuraamaan minua kävellen parin metrin päässä takanani.
Käännyin hiljaiselle käytävälle jossa ei ollut muuta kuin siivouskomeron ja parin muun varaston ovi. Aloin kaivaa repustani Eddien vaatteita.
"Tässä. Niitä ei ole valitettavasti pesty." Ojensin vaatteet Eddielle hänen katsoessaan minua ihmeissään.
"Tämäkö oli asiasi?" Hän kohotti kulmakarvojaan. Hänen äänessään oli vieno sävy pettymystä.
Nyökkäsin päätäni hämmentyneenä ja ojensin vaatteita vielä lähemmäs Eddietä. Eddie otti ne käsistäni, mutta ojensi paidan takaisin minulle.
"Tämän saat pitää.. Muistona.." Eddie virnisti ja vinkkasi nopeasti silmäänsä. Hänen sormensa hipaisivat minun sormiani hänen irrottaessa otettaan ojentamastaan paidasta. Tunsin käsieni menevän kananlihalle tämän pienen kosketuksen johdosta.
"Täytyy mennä.. Nähdään taas Cooper.." En saanut sanaakaan suustani vastaukseksi kun Eddie kääntyi luoden minulle vielä nopean hymyn ja lähti harppomaan pois luotani kädet tummien farkkujensa taskussa.
Seisoin vain hetken hämmentyneenä paikallani tuijottaen Hellfire clubin logoa.
Tungin paidan äkkiä takaisin reppuuni ja lähdin etsimään luokkaani.
YOU ARE READING
YOU and Rose
FanfictionRosalie Cooper on Cheeleader joukkueen kapteeni. Hän on juuri eronnut poikaystävästään Billy Hargrovesta tajuttuaan ettei suhde ole hänelle hyväksi. Hän alkaa etsiä kauan kadoksissa ollutta itseään ja haluaa tietää millainen ihminen hän oikeasti onk...