XIII.

350 22 6
                                    

,,A neboj, rozhodně ho NEBUDU utvrzovat v tom, že si to celé jen vymýšlíš

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

,,A neboj, rozhodně ho NEBUDU utvrzovat v tom, že si to celé jen vymýšlíš."

💙✳️💙

Cesta z Port Angeles probíhala z Hayleyny strany v tichosti. Jake s Angelou však zapáleně diskutovali po celou dobu jízdy a ani jednomu z nich nepřišla divná, Hayleyna náhlá změna nálady. Za to Paul si toho všiml.

Od chvíle, co se Hayley vrátila po telefonátu s matkou, se chovala jinak. Na cestě tam se usmívala a laškovala s ním, ale teď jen seděla a plně se soustředila na řízení. I když to tak úplně nemusela být pravda. Paulovi přišlo, že klidně může vidět, jak jí v hlavě šrotují kolečka. Něco bylo jinak. Něco se stalo. 

,,Chcete svézt domů?" Promluvila Hayley poprvé za celou zpáteční jízdu. ,,Když mě necháš řídit." Zkoušel to Jacob a k jeho překvapení, ale také Paulovu, Hayley sjela z cesty, zastavila na nejbližším odpočívadle a vystoupila. Přešla ke dveřím na druhé straně auta, které otevřela a hlavou Jacobovi pokynula, aby si vystoupil.

Jacob na Hayley vykulil oči a nevěřícně na ni zíral. Nesnášela jen pomyšlení na to, že by se on nebo Seth jen přiblížili k volantu jejího auta a teď mu dovolí řídit?!

,,Tak dělej, nemáme na to celý den." Popoháněla ho. Jacob si vystoupil s tím, že si z něj Hayley jen utahuje, ale když se posadila na zadní sedadlo a zavřela za sebou dveře došlo mu, že už to asi není jen pokus o vtip. Chvíli váhal, ale pak mu došlo, že se mu takové příležitosti nedostane každý den, a tak rychle oběhl auto a nasedl si na místo řidiče. 

Dřív, než si to Hayley mohla rozmyslet, nastartoval a vyjel z odpočívadla. Cesta do La Push byla v jeho režii.

Paul se zmateně podíval na Jacoba, který měl na tváři široký úsměv a pak se otočil na Hayley. Muselo se stát něco opravdu závažného, když Jakeovi dovolila řídit.

Hayley se nijak nevyjadřovala ke svému náhlému rozhodnutí. Opřela se a pozorovala míhající se krajinu za oknem. Netrvalo dlouho a v kapse u kalhot jí zavibroval telefon. 

Změnilas směr.

Stálo ve zprávě, která Hayley přišla jen chvilinku před další.

Nevím, o co se snažíš, ale vychází ti to.

Hayley se sama pro sebe lehce pousmála. Alice jí varovala samu před sebou. O jiném řidiči však nebyla zmínka. Líbil se jí ten pocit, že oklamala vlastní budoucnost. Nebo spíš směr, kterým se její budoucnost měla ubírat. Bylo to jako hrát si s modelínou, kterou jen žmouláte v ruce. Neměla určitý tvar, ale všichni kolem předpokládali, že z toho vznikne placka. Zatím co vy jste jí dali úplně jiný tvar a překvapili tak obecenstvo.

Dali jste tvar něčemu, co ho mít nemělo.

Ještě před rokem by Hayley Alicina vize vyvedla z míry a rozhodně by ji vyděsila, ale teď ji jen zajímalo, jak onu vizi obejít. Strach ze smrti jí opustil už dávno a všechno to jen zakončila její vlastní klinická smrt, kterou si prošla.

Hayley z přemýšlení vytrhlo až zastavení auta, které hlásalo, že jsou na místě.

Hayley si nevzpomínala na to, kdy se Paul domluvil s Jacobem na tom, že vystoupí až u Blackových, ale zřejmě to tak bylo.

,,Embry mi asi nebude věřit, když mu řeknu, žes mi dovolila řídit?" Zeptal se pobaveně Jake, když vystoupili. ,,To si piš, že ne. A neboj, rozhodně ho NEBUDU utvrzovat v tom, že si to celé jen vymýšlíš." Řekla Hayley s úsměvem a laškovně na Jacoba mrkla jedním okem, když otvírala dveře řidiče. ,,Někdy si to zopáknem." Zavolal na ní ještě Jake a pak už jen mával pomalu odjíždějícímu autu.

Paul se vytratil hned po tom, co vystoupil a Hayley došlo, že ho volá smečka. Angela si zase přesedla ze zadního sedadla na místo spolujezdce. Alice říkala, že Hayley viděla na cestě DO rezervace. Ta zpáteční by tudíž měla být bezpečná.

,,Co s tebou je?" Prolomila ticho Angela. ,,Co by se mnou mělo bejt?" ,,Od té doby, co ti volala máma, se chováš dost divně." Hayley si povzdechla. Bylo jasné, že si dřív nebo později někdo všimne, že se Hayley chová divně. A jestli se chtěla někomu svěřit, tak proč ne zrovna Angele? Vždyť je to jedna z jejích nejlepších kamarádek. 

Hayley si znovu povzdechla. Poznatek o jejích nejlepších přátelích jí zabolel. Už má v podstatě jen Angelu a Jacoba. Seth se s ní nebaví, stejně jako Leah. Alice, Toby a Rosalie ji opustili. Cítila se sama i když se to snažila nedávat najevo. 

,,Nemluvila jsem s mámou." Přiznala se Hayley. ,,To Alice mi volala." ,,Takže ti to řekla, co? Já... promiň. Jsi na mě naštvaná, viď? To proto se chováš tak divně." Hayley zaparkovala na příjezdové cestě u domu jejího otce. Vytáhla klíčky ze zapalování a otočila se na Angelu. ,,O čem to sakra mluvíš?" Angela na ni vyvalila oči. ,,Ty... ty nevíš... Alice ti neřekla..." ,,Co mi Alice neřekla, Angelo?!" V Hayley se začínala vařit krev. O čem to Angela mluvila? Co jí Alice neřekla? Co se to tu zatraceně děje?!

,,Tak jo, ale musíš mi slíbit, že nebudeš naštvaná. I když to už vlastně jsi, takže-" ,,Angelo, co víš a já ne?" Hayley opouštěla veškerá trpělivost. ,,Alice mi nejmíň jednou do týdne volá, aby se ujistila, že ty a Bella jste v pořádku." Hayley nemohla uvěřit vlastním uším. Angela a Alice byly neustále v kontaktu a vůbec se o tom zřejmě nehodlaly zmínit sestrám Swanovým. 

,,Ley..." Angela natáhla ruku k Hayley, ale ta se rychle otočila ke dveřím, které otevřela a vystoupila z auta. ,,Ley, počkej!" Zavolala na ni Angela, když i ona otevřela dveře od auta. Hayley se na Angelu prudce otočila. V očích jí štípaly slzy. Nevěděla, proč se jí chce brečet, ale z nějakého důvodu to na ní prostě přišlo. Stejně jako přišel vztek na Angelu.

,,Ne, Ang! Ty to nechápeš co?!" Zařvala po ní Hayley a až pak toho litovala. ,,Nejsem nic, vzali s sebou všechno, co ze mě dělalo MĚ!" Hayley už se po tvářích kutálely horké slzy. ,,Bez nich nejsem nic, Angelo!" Hayley cítila, jak jí Angela vtáhla do drtivého objetí. Neutěšovala jí. Vlastně neříkala vůbec nic. Jen tam tak stála a objímala Hayley, která nedokázala zastavit proud slz. 

,,Promiň." Omlouvala se Hayley. Byla to omluva za její předchozí chování, za ten náhlý pláč, a i za to, že Angele smáčela svetr od slz. ,,To je dobrý. Každý občas potřebuje upustit páru. Prostě jen nezapomeň," Angela se od Hayley trochu odtáhla, ale ani přesto ji nepustila, "že jsem tu pro tebe, Ley. Ať se bude dít cokoliv." Hayley se na Angelu trošičku usmála a několikrát souhlasně zakývala hlavou. 

Aliece, Toby, Rosalie a Jasper s ostatními ji možná opustili. Seth s Leou se s ní nebavili, ale Angela ji právě ujistila, že s ní zůstane. A to bylo v té chvíli to jediné, co potřebovala slyšet. Potřebovala ujistit, že na to není sama.

The Lost Major Whitlock (Twilight sága/Nový Měsíc)Kde žijí příběhy. Začni objevovat