BAB 3 🥂

639 30 0
                                    

Tekak yang terasa haus memaksa Maisara bangun juga dari duduknya. Novel yang di bacanya tadi di tutup seketika. Memang beginilah rutin harian pada waktu malam. Dia lebih suka menghabiskan waktunya dengan membaca novel. Memang dia seorang pengemar novel. Bagilah dia sebanyak novel pun, dia tak kisah.

Selendang hitam yang tergantung itu di ambil sebelum di lilit ala kadar saja. Peristiwa malam itu membuatkan dia lebih berhati-hati. Takut sangat terserempak dengan 'abang angkatnya ' itu. Harapnya dia tidak akan berjumpa dengan Daniel. Lagi pun sekarang jam sudah menunjukkan pukul 1 pagi.

Dengan yakin Maisara keluar dari biliknya. Mujur juga jarak bilik dan dapur tidak terlalu juga. Dia bukannya seorang yang berani tapi dek tidak tahan dengan tekak yang terasa kering itu membuatkan Maisara meletakkan ke tepi dahulu perasaan takutnya. Buat milo ping malam-malam begini nyaman juga.

Sesampainya di dapur, Maisara mengambil bekas milo yang terletak di dalam almari. Cawan turut di ambil tidak di lupakkan juga susu pekat di dalam peti ais. Serbuk milo tersebut diletakkan sebanyak 3 sudu setengah sebelum di tuang sedikit susu. Lagi satu, Maisara ni tidak terlalu suka benda manis.

Dia ingat lagi sewaktu kecil, dia sering mengalami sakit gigi. Dan bila di bawa ke klinik, bukan satu giginya di cabut malah tiga sekali gus di sebabkan giginya sudah buruk. Itu pun sebab dia selalu makan gula-gula. Dan sejak itu dia tidak lagi suka makan makanan yang manis. Itu pun pesan si Doktor dang mengugut-ugutnya bahawa giginya akan di cabut semua jika dia makan gula-gula dan sampai sekarang dia trauma sakit gigi lagi.

Mengenang zaman kanak-kanaknya membuatkan Maisara mengeleng kecil. Begitu naif dirinya dahulu. Biasalah budak-budak hingusan sepertinya dahulu mana tahu apa-apa. Percaya saja apa yang di katakan.

Setelah siap membacuh milonya, Maisara menuju sekali lagi ke peti ais dan mengambil bekas ais dan di bawa masuk satu persatu ke dalam milonya. Rasa tidak sabar-sabar lagi tekaknya merasa kenikmatan milo tersebut.

Baru saja Maisara mahu bergerak meletakkan ais tersebut kembali, tiba-tiba saja tubuhnya di peluk dari belakang membuatkan Maisara diam tidak terkutik. Degupan jantung semakin kuat berdegup. Bibirnya mula tergetar-getar. Dari bau haruman itu dia sudah mengenali siapa embun badannya. Daniel!

Daniel tersengih. Tidak sangkah yang dia akan berjumpa dengan Maisara di dapur ini. Niatnya yang juga mahu minum air terbatal dek melihat tubub seksi Maisara sedang membelakanginya. Dia tidak dapat menahan diri daripada memeluk gadis tersebut. Sungguh aura Maisara sangat kuat. Buat dia tidak tertahan-tahan.

"a-abang.. " Maisara menolak lembut tubuh Daniel. Dia bernasib baik bila Daniel melepaskan pelukannya. Maisara memusingkan badannya. Dia menunduk tidak berani memandang wajah jejaka itu.

Daniel tersengih melihat Maisara seperti takut akan dirinya. Sengaja dia mengepung tubuh kecil yang maha mengoda itu. Tubuhnya yang tinggi lampai di tundukkan sedikit menyamakan parasa ketinggian mereka. Maisara jauh lebih rendah berbanding dirinya. Comel saja dia melihat mata yang terkebil-kebil itu. Tahu Maisara tidak selesa.

"buat apa?" serak basah suara Daniel bertanya. Maisara mengigit bibir cuba mengawal dirinya yang dalam ketakutan dan gementar. Arh, dia tidak suka situasi ini.

"s-sara buat a-air.. " hampir tidak kedengaran suara Maisara berkata. Seperti berbisik sekali gus menaikkan nafsu Daniel. Suara itu seolah mahu mengodanya. Adakah Maisara benar-benar mengodanya? Atau dia yang tergoda sendiri?

"buatkan abang, boleh?" pinta Daniel manja. Dia tunduk lagi sehingga kali ink hidung bertemu dengan hidung Maisara. Sengaja di gesel-geselkan. Alahai, lembutnya hidung dia. Rasa nak gigit.

"erkk.. Okay!" dengan pantas Maisara menolak tubuh Daniel menjauhi. Hampir menangis dia di lakukan seperti itu. Tolonglah jangan buat dia seakan perempuan murahan. Dia tidak semurah itu. Yang senang-senang di sentuh.

MRS.DANIELWhere stories live. Discover now