Wajah Nareesha Exora ditenung. Mereka beradu pandangan. Awan gelap mula berarak berada di atas mereka. Nareesha Exora tersenyum sinis.
"Akhirnya kau kembali serahkan diri pada aku" Ujar Nareesha. Qiandra Ixuna tersenyum.
"Aku bukan pulang untuk serah diri, tapi untuk dapatkan semula hak aku" Qiandra membalas. Adika yang memerhati hanya mampu diam tak bicara. Dia rasa lega apabila melihat wanita yang tak pernah dilihatnya itu. Satu perasaan di mana hanya pada wanita itu saja dia rasa.
"Hahahaha! Jangan harap Qiandra Ixuna. Aku akan bunuh kau jadi aku lah paling berkuasa di bumi ini"Nareesha teriak. Qiandra Ixuna memandang wajah Nareesha. Anak matanya penuh dengan dendam serta kebencian.
"Apa yang buatkan kau benci sekali pada ku, Nareesha?" Tanya Qiandra. Dia memandang Nareesha yang menghampiri dirinya.
"Kau pemusnah hidup aku" Bisik Nareesha di telinga Qiandra Ixuna. Ixuna memandang tajam ke arah Nareesha.
"Apa yang sudah aku lakukan? " Soalan Qiandra membuatkan Nareesha marah. Angin bertiup kencang. Adika resah. Dia ingin lindungi wanita. Tetapi bimbang Nareesha marah. Qiandra Ixuna masih berdiri tegak. Jika dulu dia lemah, kini dia sudah berubah.
"Disebabkan kau! Dia mati! " Teriak Nareesha. Angin dihalakan tepat pada Qiandra. Qiandra hanya memejamkan mata apabila melihat angin yang laju ingin menyambar dirinya. Namun dia tak rasa apa apa. Perlahan dia membuka mata. Dilihat Nareesha yang terjelepuk ke tanah. Dia bingung.
"Nareesha, kenapa ni? " Tanya Qiandra resah. Meskipun Nareesha membencinya namun dia tidak pernah benci pada kakaknya. Nareesha memandang ke hadapan. Qiandra turut menoleh ingin melihat apa yang menarik perhatian Nareesha. Namun yang dilihat hanya angin dan daun yang berterbangan. Tiada sesiapa di situ. Nareesha masih dengan wajah terkejutnya.
"Nareesha, kenapa ni? " Tanya Qiandra sekali lagi Risau apabila melihat Nareesha yang tiada respon.
"Pergi sana! " Nareesha menolak keras tubuh Qiandra.hingga dia terduduk ke tanah. Nareesha menghilangkan diri sekelip mata. Adika segera menghampiri Qiandra. Tangannya dihulurkan.
"Sambut lah" Ujar Adika. Qiandra mendongak. Dia memandang wajah jejaka yang dirinduinya itu. Perlahan dia menyambut huluran tangan itu. Bagai ada satu renjatan, Adika tersentak apabila tangan mereka bersatu.
"Siapa kau?" Adika bertanya. Qiandra mengerut wajahnya. Tangan mereka masih bertaut. Perlahan Qiandra mendekati Adika. Dia merenung jauh ke dalam mata Adika. Adika membalas.
"Adika Enrique, Saya Qiandra Ixuna. Pemilik hati awak" Suara Qiandra menerobos masuk ke dalam tubuh Adika. Genggaman tangan dieratkan. Kepalanya bagai dicucuk. Qiandra resah.
"Adika, kenapa ni? Awak okay tak? " Qiandra memangku kepala Adika yang rebah. Mata Adika mula terbuka perlahan lahan.
"Qiandra? " Suara lemah Adika kedengaran. Menitis air mata Qiandra. Kini, Adika sudah memgingatinya. Tanpa disedari, ada yang sedang memerhati mereka. Bukan seorang malah dua orang. Masing masing tidak tahu kewujudan masing masing. Apa yang akan berlaku pada Qiandra dan Adika? Bagaimana pula dengan Nareesha? Siapa pula yang memerhati mereka? Nantikan.
YOU ARE READING
Wait For You
Fantasy"Ada sesuatu yang buat aku rasa nak lindungi dia. Walaupun aku benci dia" -Adika Enrique- "Kenapa dia mesti muncul menambahkan derita dalam hidup aku? Bonda. Apakah pengakhiran jalan cerita, Ixuna?" -Qiandra Ixuna Hubungan keluarga yang selama ini...