4. BÖLÜM

829 32 0
                                    

MURATTAN:
Odaya girdiğimde Ayça yatakta oturuyor diğerleride bazıları oturuyor bazıları ayakta dikiliyodu. Ayça nın yanına gidip önünde diz çöküp ellerini tuttum.

" iyimisin Ayça?" Ayça yüzünün yarısını kaplayan oksijen maskesine rağmen tebessüm etti ama kırık Bi tebessüm.

" anılarım gitti ne kadar iyi olunursa kadar iyiyim" ellerini sıktım.

" böyle düşünme yangın çabuk söndü ağaçlarla mutfak hasar gördü sadece. Ayrıca anıların o evle sınırlı değil hepsi sende hatırladıkça seninle olucak" Ayça dolan gözlerini kırpıştıdı.

" biliyorum ama bazen bu yetersiz kalıyor. Hissetmek istiyorum onun dolaştığı dokunduğu bir zamanlar olduğu yerlerde onu arıyorum. Dokunduğu şeye dokunuyor oturduğu yerde oturuyorum bu bile azda olsa iyi geliyor. Şimdi mutfağa her girdiğimde yada bahçeye çıktığımda onun varlığını hissetmicem çünkü onun dokunduğu varlığının sindiği herşey kül oldu" üzünce Ayça ya bakerken yutkunup yüzünü buruşturdu.

"su verirmisin?"

" alıp geliyorum" Ali beni durdurup kantine gitti. Ayça askıya asılı çantasını görüp onu istedi. Alıp ona verdiğimde içini karıştırmaya başladı. Telefonunu bulup çıkardığında ne yapıcağını merak ettim.

" ne yapıyorsun?"

" evde kamera vardı yangının nasıl çıktığına bakıcam. Kamera zarar görse de bahçeye giriş anlarının görüntüleri duruyor olmalı kim olduklarını bulabilirim" Ayça nın elinden telefonu çekip aldım.

" sen bununla uğraşmıcaksın biz ne gerekiyorsa yapıcaz" Ayça sinirle bana baktı.

" Murat yangını biri başlattı bundan eminim. Yangın bahçede başlasa mutfağa mutfakta başlasa bahçeye sıçraması imkansız. Alevler yükseldi diyelim duvar ve kırılmaz cam var arada. Bunu biri yaptı ve ben bunu yapanı bulunca önce ben sonra adalet cezasını vericek"

" Ayça yapma böyle kurbanın olayım sen bize onun emanetisin bırak biz bulup yapılması gerekeni yapalım" Ayça bu konuda çok inatçıydı. Alinin getirdiği suyu maskeyi çıkarıp içti maskeyi tekrar taktığında bana baktı.

" Murat lütfen bu olaydan beni uzaklaştırmaya çalışma buna ihtiyacım var bunu kimin yaptığını bilmeye en azından neden yaptığını öğrenmeye ihtiyacım var. Bırak bulup konuşayım sizde yanımda olursunuz ama bu konuşmayı yapmalıyım. Anılarımı nasıl bir gerekçeyle yaktı kendim duymalıyım" selimler itiraz ederken Ayça'nın gözlerine baktım gerçektende ihtiyacı vardı.

" tamam ama sen hiçbir şeye karışmıcaksın biz bulucaz bunu yapanı adalete teslim etmeden öncede yanında biz varken konuşacaksın ne konuşacaksan" Ayça kabul etmemle sıkıca boynuma sarıldı. Gözleri kapanmaya başladığında yatağa yatırıp üstünü örttüm. Ayça kısa sürede uykuya dalınca dışarı çıktık. Ahmet sinirle konuştu.

" nasıl izin verirsin Murat kızın hali ortada ya dahada etkilenirse ne olucak o zaman" diğerleride Ahmet gibi sinirle bana bakıyordu.

" hala anlamadınız değilimmi Ayça içine Kapanmaya başladı herşeyi içine atıyor böyle giderse dahada kötü olucak. Bırakalım en azından bunu içine atmasın konuşmakmı istiyor konuşsun bağırıp dağıtmakmı istiyor yapsın ne istiyorsa nasıl istiyorsa öyle davransın. Cenazeden sonra aman senin ağladığını görürse üzülür aman böyle yapma o seni görse kahrolur biz Ayça yı bu hale getirdik. Bizde kaybettik onu ama biz arkadaşımızı kaybettik Ayça  herşeyim dediği kişiyi kaybetti. Anlamadığınız şey bu Ayça'nın bizim gibi acısını içinde yaşamasını istiyemeyiz onun dışa vurmaya ihtiyacı var özlemini acısını öfkesini içine atmasını bekliyemeyiz bu onu daha çok üzmekten başka Bi halta yaramaz. Ayça'nın en çok onu anlamamıza ihtiyacı var bırakın istediğini yapsın biz yine yanında olalım ama durdurmak için değil destek olmak için"
AYÇADAN:
Evin kapısına gelince kolumu tutup destek olan Murat'ın elininden kurtulup kapıyı açarak içeri girdim. Dumandan heryer is olmuştu bu görüntüyle gözlerim doldu. Arkamdaki Muratları umursamadan salona girdim gözümde anılarım kulağımda onun sesi yankılandı.

YARIM KALAN HAYATHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin