لن تموت اذا خسرت من تحب لكنك ستعيش كالميت إن خسرت كرامتك
أكرمك الله بالعَقـل ، فلا تُهين نفسك بأفعَالك...!
ليرحل من يشاء فالله لا يبعد إلا السيئين
صلو على رسول الله ♥
يلا نبدا
.............شعرها اسود مثل والدها يصل الي منتصف ظهرها عينيها حدتان مثل والدتها وتمتلك نفس لون بشره امها بيضاء مائله للوردي جسدها ممشوق طولها مناسب تمتلك ملامح امها كثيرا ولاكن تمتلك طغاء شخصيه والدها انها مكس بين الاثنين قالت في ساحه المحكمه الكبيره بكل ذكاء وهي ترتدي ذالك البلطو الاسود / سياده الرئيس حضرات الساده المستشارين ان موكلي كان ليس بوعيه عندما مر من امام العربيه وهنا لن نقول بانه كان يشرب كحول او اي شيء يغيب عقله لا بل لانه فقير نعم فقير كان يفكر ويسرح بفكره علي كيفيه كيف يصرف وياتي بالماكل والمشرب لاهل بايته وكيف يسدد ديونه انه كان تائه في المعيشه الصعبه ثم ياتي شخص بلا قيمه بلا حضاره بلا انسانيه يصدمه بالسياره ويجعله طريح الفراش في المشفي هل فكر احدكم كيف اطفاله الان سوف يعيشون او كيف سياكلون نحن نطلب من عداله المحكمه بحق هذا الرجل المسكين والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته.
صرخ بعض العائلات من. الخلف والباقون كانو صامتين نظرت الي الخلف بستغراب وقالت الي الرجل الكبير الزي وكلها محاميه القضيه والذي يطلق عليه ابو فتحي قالت له المحاميه باستغراب/ في اي ياحج بجبلك حق ابنك وبدل متدعمني بتصرخ.
صرخ ابو فتحي بولوله / حسبي الله ونعمه الوكيل فيكي يابعيده انتي هتودي ابني في ستين داهيه.
رفعت المحاميه حاجبها وقالت باستغراب/ في اي يعم الحج انت بتحسبن عليا لي والله احطك في دماغي واخليك انت المجرم وانا محاميه شاطره وهوديك وري الشمس.
ام فتحي بسخط/ انت جيبلنا المصيبه السوده دي منين دي الي قعدت تقول هي الي هتجيب للواد برائه اهي ودت ابنك وري الشمس وهتوديك انت كمان.
قالت المحاميه بعصبيه ووجه احمر قد ورثته من امها / الوليه الحيزبونه دي تبع مين هاه وبعدين ابنك اوديه وري الشمس لي دانا لسه قايله مرافعه افحمت الكل والله وتعرفي يوليه انتي بوشك ده لو ابنك اخد مؤبد يبقي بسبب نبرك.
ام فتحي بغضب / انتي يابت انتي حماره ولا شكلك كده انتي مش مذاكره القضيه ولا اي.
المحاميه بسخط / طيب اي رايك علشان انتي ست مستفزه انا هوريكي و هودي ابنك الي ماشي يعدي الطريق ويرمي نفسه قدام كل العربيات ده كويس.
ضرب القاضي بمترقطه وقال بصوت رخيم / سكوت بلاش دوشه وانتي ياست انتي والراجل الي قاعد جمبك كلمه كمان وهدخلكو الحجز سامعين....كملي يا استاذه.
أنت تقرأ
معا الي الابد ﴿الوجه الاخر ﴾الجزء الاخير
Actionالجزء التالت والاخير فيه احداث كتير وصادمه ومدمره هل سيموت الشر وينتصر الخير اما ينتصر الشر ويحقق مبتغاه لنري مسيحدث ♡