omegaverse

4.7K 257 38
                                    


Omegaverse nedir?

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Omegaverse nedir?

Öncelikle bir süredir fanfic okuyup da bunun ne olduğunu bilmeyen yoktur diye düşünüyorum. Yine de bilmeyenler olabileceğini düşünerekten kısaca omegaversei ve bu kurguda karşılaşacağınız kavramları açıklamak istiyorum.

Omegaverse, isminden de anlayacağınız üzere alternatif bir kurgu evreni. Bu evrende kahramanlar bizim alışık olduğumuz kadın ve erkek cinsiyetlerinin yanı sıra ikincil ve evren dolayısıyla temel olan bir cinsiyet daha taşır: alfa, omega ve beta.

Alfalar bizim alışık olduğumuz şekliyle "seme" karakterler. Elbette kurgudan kurguya farklılıklar gösterebilir ama kabaca bunu böyle tabir edebiliriz. Daha çok baskın ve fiziksel olarak güçlü bir yapıya sahiptirler. Kokuları genellikle daha sert, odunsundur ve doğurganlık özellikleri genel olarak bulunmaz. Elbette bu da kurgudan kurguya değişiklik gösterebilmekte.

Omegalar ise kurgularda genel olarak "uke" diye tabir ettiğimiz kesimi oluştururlar. Kokuları daha çiçeksi, yumuşak ve tatlı kokulardır. Daha ufak tefek, narin ve hassas olarak tasvir edilirler. Toplumun doğurgan kesimidirler  yani hamile kalabilirler.

Betalar ise kurt yönleri belirgin olmayan yani daha "insansı" olarak tabir edebileceğimiz kesimi oluştururlar. Alfalar ve omegalar gibi ayırt edici koku salgılamazlar, alfaların ya da omegaların salgıladıkları kokuları algılayamazlar.

Yani özetle omegaverse evreni mensuplarını kurt ruhuna sahip kahramanlar olarak görebiliriz. Esas cinsiyet kavramları kadınlığa veya erkekliğe göre değil alfalığa, omegalığa ve betalığa göre değişiyor diyebiliriz.

Kabaca bu evrendeki türleri açıkladığımıza göre gelelim benim evrenimdekilere;

Öncelikle ben bu evrende bu üç türü de kullandım. Bu üç türde temelde yukarıda bahsettiğim özelliklere sahip olacaklar.

Benim yazdığım bu kurguda alfalar ve omegalar, betalardan ayrı olarak kendilerine ayrılmış ve kendi içinde bölgelere ayrılmış bir yerde yaşıyorlar. Modern dünyadan ayrı olarak daha geleneksel bir hayat sürüyorlar. Betalar ise daha modern bir dünyada, daha bizimkine benzer bir hayata sahipler.

Bu evrende ben kurtları üç tür olarak belirledim. İlk olarak bunlara değineceğim.

İlk grubumuz için sıradan kurtlar diyebiliriz. Alfalar ve omegalar yukarı bahsettiğim bütün özellikleri taşımakla beraber nüfusun büyük çoğunluğunu oluşturuyorlar. Vücutlarında herhangi bir ayırt edici özelliğe sahip değiller.

İkinci grubumuz ise kara kurtlar. Kara kurtlar sıradan kurtlar gibi sık karşılaşılabilir olmasa da çok da nadir değillerdir. Herhangi bir yerde onlarla karşılaşabilirsiniz. Diğer kurtlara göre daha güçlü, daha kızgındırlar. Duyuları daha keskindir. Bedenlerinde büyük oranda sarmaşığa benzeyen kara bir iz bulunur. Bu iz farklı boyutlarda olabilmektedir. Karakterin kara bir kurt olduğunu bu iz ile anlayabilirsiniz. Kara alfa ya da kara omega olabilirler. Kara kurtların ebeveynleri kara kurt olmak zorunda değildir.

Bir de beyaz kurtlar bulunmakta. Beyaz kurtlar oldukça nadirdirler. Beyaz omegalar görü almak gibi bir yetenekleri bulunduğundan kutsal kabul edilirler. Bu sebeple toplumsal statü olarak en yukarıdadırlar. Beyaz kurtlar fiziksel özelliklerinden ayırt edilirler. Saçları beyaz, mavi gözlüdürler. Hem alfa hem omega olabilirler. Hayatta olan beyaz kurtlar büyük oranda omegadır. Beyaz alfalar çok daha nadirdir. Beyaz omegalar da normal omegalar gibi çocuk sahibi olabilirler. Bir beyaz kurdu dünyaya yalnızca bir beyaz omega getirebilir. Beyaz omegalar bağlanmaya çok yatkın değillerdir, genel olarak bir eş seçmezler, çok eşli bir yaşam sürmeye yatkındırlar. Beyaz kurtların diğer bütün kurtlar üzerinde çok büyük bir fiziksel etkileri de vardır. Örneğin bir beyaz omega kokusuyla bir alfanın kızgınlığını kolaylıkla tetikleyebilir. Beyaz omegalar yalnızca kendileri istedikleri vakit hamile kalabilirler, bu yüzden de beyaz kurtların sayıları gittikçe azalmaktadır. Beyaz kurtların feromonları diğer tüm kurtlara göre çok daha güçlüdür. Bu sebeple özellikle beyaz omegalar kızgınlıklarını geçirmek için yerleşim alanından bir uzakta bir yere giderler.

Şimdi de birazcık bu evrendeki diğer kavramlara değinip ve yaşadıkları coğrafyadan bahsedelim.

Alfa ve omegaların yaşadığı bölge yani Yeonhap birkaç mıntıkadan meydana gelmiştir. Esas hikayemizin geçeceği mıntıka Kulan mıntıkası, dağlık bir bölgedeki bir ovada kuruludur ve oraya en yakın mıntıka, Tagon, iki günlük bir yürüyüş mesafesindedir.

Yeonhap'ta taşıtlar gibi, aşinası olduğumuz pek çok ileri teknoloji ürünü kullanılmamakta. Yani çok çok ücra bir yerde kalmış bir köy gibi düşünebilirsiniz.

Kızgınlıktan birazcık bahsedecek olursak bir ya da bir buçuk aylık periyotlarla cinsel olarak büyük bir açlık besledikleri bir dönem olarak adlandırabiliriz. Regl döngüsü gibi olduğunu ama hem alfaların hem omegaların bunu yaşadığını düşünebilirsiniz. Betaların kızgınlık dönemleri olmaz.

Alfalar ve omegalar birbirlerini etkilemek için feromon salgılarlar. Ayrıca her bireyin kokusu kendisine hastır. Betalar feromonları algılayamazlar ve kendilerine ait kokuları yoktur.

Mühürlenme dediğimiz kavram ise bir çeşit evlilik ritüeli diye düşünebilirsiniz. Büyük oranda bu evrende yazılan hikayelerde bunu enseden/boynundan ısırma olarak görüyoruz. Alfa omegasını ısırarak aralarında kırılması mümkün olmayan bir bağ kurar, omegasını mühürler. Benim yazdığım bu hikayede de mühürlenme kavramı boynu ile ensesi arasında bir yeri ısırarak gerçekleştiriliyor.

Son olarak düğüm kavramına da değinmek istiyorum. Bu evrende cinsel ilişki esnasında alfaların omegalarını döllemek için cinsel organlarının ucunda beliren yumruya düğüm deniliyor. Bu da yine her ficte buluna da bilir bulunmaya da bilir, ben kullandım.

Şu an için unuttuğum bir şey var mı yok mu bilemiyorum. Hikaye boyunca aklınıza takılan bir yer olursa yorumlarda, özel mesaj yoluyla, panoma yazarak ya da twitter, cc gibi sosyal mecralardan bana ulaşarak sorabilirsiniz. Açıklamasını yapmam gereken başka bir şey kalmamıştır diye düşünüyorum, zaten hikaye boyunca da olabildiğince açıklayıcı olmaya özen gösterdim.

Şöyle hızlıca buralara da bir göz attıysanız sizi yavaş yavaş içeriye alabilirim efendim. Umarım keyifle okursunuz. İlginizi, alakanızı ve desteğinizi eksik etmeyiniz.

&&&

Bölümler aldığı etkileşimle orantılı olarak 2-5 gün aralığında yayınlanacaktır.

yin&yang | yoonmin ☯Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin