"Weh Yin jom la rehat." Ajak Lia. Melihat Yin masih tidak berganjak dari kerusinya, kalau tak dia yang beria nak rehat."Aku tertinggal dompet dekat dorm la." Ujarnya.
"Ish kau ni, otak kau ingat apa je ha? Meh aku nak tengok sikit otak kau ada apa." Geram Ika.
"Korang nak makan pergi jelaa aku makan dekat DM la nanti. Dah sana jangan nganggu aku nak tidur kejap." Ujarnya sambil melapik kepalanya menggunakan tangan.
"Ha yelah, kau nak apa-apa tak aku belanja?" Soal Ika.
"No tak nak, korang makan la." Ucapnya malas. Padahal perut dah minta makanan.
"Ha takpe lah kitaorang pergi dulu." Ujar Ika Dan Lia. Mereka mengambil langkah ke Koop (koperasi).
Dalam beberapa minit Lia dan Ika keluar, Mika memasuki kelas.
Dum!
Terkejut Yin dalam lenanya ada je ribut petir nak datang. Yin cuba untuk bersabar dan terus bersabar.
"Oi bendul." Panggil Mika dia berdiri betul-betul di depan meja Yin.
"Apa...?" Jawab Yin malas.
"Nah makanan Lia pesan tadi." Ujarnya sambil meletakkan sandwich itu di hadapan Yin.
"Diorang ni tak faham ke aku nak tidur, haih ok terima kasih...dah blaa laa buat apa kat sini lagi." Ucapnya melihat Mika tidak berganjak dari tempatnya. Ni lagi sorang tak sakitkan hati orang sehari tak boleh eh?
"Aku pandang je, tak payah marah-marah tahu lee bulan tengah merah." Ujar Mika lembut. Ciee lembut le kalau tak kene terajang dia nanti.
Yin menghadiahkan jelingan kepada Mika. 'Sibuk je.' Bisik hatinya.
Setelah Mika keluar Lia dan Ika memasuki bilik darjah tersebut lalu duduk di tempat mereka.
"Aik ada pulak duit, kau beli bila ni?" Soal Lia melihat bekas sandwich di atas meja Yin.
"Eyyy, buat-buat perli aku lak kau. Kan kau yang kirim dekat Mika suruh bagi dekat aku." Ujarnya sambil mengunyah sandwich tersebut. Membe kebulur sebenarnya tak breakfast pagi tadi.
"Aik."
Ika menyiku Lia.
"Ouhh haah la aku lupa...makan laa, tadi bukan main jual mahal, sekarang aku tengok macam orang tak makan seminggu kau ni." Ucapnya.
"Natey...but thank you hehehe aku lapar sebenarnya tak sempat breakfast tadi." Sambil mengunyah Yin melemparkan senyuman paling manis kepada Ika. Happy dapat makanan kata orang.
Mika hanya melihat Yin dari kejauhan.
Yin bangun dari duduknya. " kau nak pergi mana?" Tanya Lia.
"Basuh tangan la saeng(kawan)." Jelasnya lalu keluar menuju ke tandas.
"Kau asal siku aku tadi, sakit tahu tak." Tanya Lia tak puas hati.
"Yelaa, kalau dia tahu bukan kita yang bagi makanan tu dia tak akan makan tau lembab. Lagi-lagi makanan tu dari Mika tu lagi dia ANTI." Jelas Ika. Member macam ni yang kita nak.
Mika memasuki kelas.
"Weh Mika sini jap." Panggil Ika serta merta.
"Apa?"
"Kau ke bagi sandwich dengan air mineral tu dekat Yin." Soal Ika laju untuk memastikan.
"Tak lah ada budak kelas mana tah tadi dia suruh aku bagi dekat Yin." Ujarnya.
Tuk!
"Sakit gila, kau kenapa Lia?"
Lia memukul kepala Mika menggunakan botol mineral yang sudah kosong. Buat hal la kau Mika.
"Baik kau cakap betul-betul." Ancam Lia sambil mengangkat botol tersebut tanda-tanda untuk memukul Mika ke dua kali.
"Ye aku yang bagi." Jelasnya.
"Ouhh takpelah nak kepastian je." Ucap Lia.
"Korang cakap ke yang korang tak bagi pun sebenarnya?" Soal Mika pula. Kalau perempuan tu tahu habis laa.
"Haah dia pergi tandas muntahkan balik ko punya makanan." Tipu Lia.
"Bapak tak sekepala korang ni." Ujar Mika panik.
Panik gak tu Mika?"Habis la kau." Ujar Ika lagi memanaskan hati Mika yang gelisah.
"Diam."
'I may not be your permanent but let me be your best temporary.'
YOU ARE READING
Kita 'نحن'
Fantasy"Save her" (Emeldha) "Si awan mendung datang membawa hijan bukan petir." My ideas! Hope readers enjoy the story. Start- 28/11/22 End-