"Yin, are you sure nak masuk pertandingan tu?" Ujar Wang risau. Wajahnya kelihatan tidak berapa setuju Yin menyertai pertandingan bertinju."Yup, I want some money baba." Jawabnya. Sapa tak nak kalau pemenang dapat 50k. Yin tersenyum kepada Wang yang kelihatan kebingungan.
"Haiyaa. Duit baba bagi 30k tak cukup ke? Takpe nanti baba up 50k sebulan. Enough?" Yin mengelengkan kepalanya berkali-kali. Hampir tersedak dengar nak up 50k sebulan.
"bu shi! (bukan), Yin nak duit dari titik peluh Yin sendiri. I don't want your money aishh. 30k enough." Yin memuncungkan mulunya tanda kesal. Orang bukan nak duit dia haih.
Wang menayangkan muka reda. "Ha yelah, baba support kamu." Ucapnya pelat. Yin tersenyum lebar. Ar menggelengkan kepalanya melihat Yin. Orang nak bagi 50k dia tak nak. Pelik, pelik.
Uncle Wang or baba adalah abang kepada ibu Yin dan Ar. Ibu Yin sebelum menghembus nafas, kata terakhir kepada Wang Ji "Jaga mereka." Wang Ji menangis histeris sambil memeluk tubuh adik perempuannya itu.
Ibu dan Ayah Yin di bunuh oleh musuh Wang Ji sendiri. Amat memeritkan baginya, ia terlambat menyelamatkan adik bongsunya itu. Ibu mereka mualaf ye kawan.
Di hari pertandingan tersebut walaupun Yin mempunyai kemampuan tinju mematikan, Yin cukup cedera parah di bahagian wajahnya. Dengan keadaan sebegitu She got her first title belt, dia juara pertama pada hari tersebut. Arjuna bersorak keras.
"AMAZING! you do great." Ar berlari memeluk Yin dengan rasa bangga. Wang datang bersama air, dan diberikan Yin minum. "Why baba?" Tanya Yin selepas melihat wajah baba murung. Wang menggelengkan kepalanya.
"Look at your face, bleeding! Your nose too. Baba risau." Ujarnya perhatian. Wang tenung wajah manis itu lama. Lambat-lambat Wang tersenyum. "Nothing serious baba, sikit je ni." Ujar Yin. Tangan menggosok bahu baba supaya tenang.
Yin di larikan ke hospital setelah beberapa minit berjalan menuju ke kereta dia pingsan. Wang terlihat gelisah. Tetapi Yin baik-baik sahaja hanya tulang hidungnya patah dan telah di rawat oleh dokter.
"Kenapa hidung anak saya berdarah?" Tanya Wang. "Nothing serious sir. She need some rest." Ujar dokter yang merawat Yin. Wang menghembus nafas lega.
Wang dan Ar menapak ke bilik yang di tempatkan Yin di dalamnya. Pintu tidak lupa di ketuk dahulu lalu Wang menapak ke arah katil Yin. Tangan Wang naik membelai lembut ubun-ubun Yin.
"Ba-" -Yin
"Hmm" -Wang
"I love you to the moon and back." -Yin
"I love you more. Like water that never stop flowing." -Wang
Yin tersenyum tipis. Air mata Wang menyentuh pipinya jua. " EEEIII kau nak strat drama apa ni Yin?" laju tangan Wang mengetuk kepala Ar. "Aduh! so-sorry ba, Ar gurau je. dah ok ke Yin?" Sedari tadi diam seribu bahasa, Ar mula bersuara. Yin menatap kearah Ar dan mengangkat ibu jari. Ar mengangguk faham.
"Baba keluar beli makanan kejap." Ujar Wang sempat Wang mencium ubun-ubun Yin sekejap. "Ar jaga Yin kejap." "Of course." Wang keluar dari situ. Ar mendekat.
"It hurt?" Tanya Ar.
"Nope." Ar tersenyum.
"Baba ada cakap yang dia tak akan setuju kalau kau masuk mana-mana tournament lepasni." Ujar Ar serba salah. "It's okay. Aku still boleh training-kan?" Yin tersenyum sebaris. Ar mengangguk.
"Oit. Lambat masuk asrama?" Tanya Lia di meja belajar. "Hehe" Yin menuju ke almari bajunya. Selesai dia mengemas semua pakaian dia. Dia mengambil alatan mandi. "Panas ah aku mandi jap." Lia menggelengkan kepalanya. Dah jam 12 malam nak mandi lagi. Tak takut ada momok intai ke?
Selesai mandi Yin keluar dari tandas menuju ke biliknya. Dia melihat Lia sudah terlena di katilnya mukanya di tutupi buku novel. Yin mencapai buku tersebut dah meletakkan di atas meja belajar milik Lia. Selimut di tarik ke paras dada. Lampu bilik tersebut di matikan, suasana sunyi sepi kerana jam sudah menunjukan 1:30 pagi.
"Asal dengan hidung kau?" Tanya Ika ke esokan harinya. "Takde apa lah." Yin bergegas memakai kasut sekolah. Mereka bertiga menuju ke kelas.
"Uish Lia and the geng dah sampai, eh asal hidung Yin tu." Tanya Iskandar. Mika yang sedang membaca buku mengangkat kepalanya melihat ke arah Yin. Yin mengambil tempat duduknya dia tidak menghiraukan pandangan aneh dari rakan sekelasnya.
"Asal?" Tanya Daniel kepada Lia. "Hidung dia patah. Dah jangan sebok." Jawab Lia ringkas. "Ehem!"Semua berlari kemeja masing-masing selepas cikgu berdehem di depan pintu kelas tidak lupa tangan bersilang di dada.
"Ok harini kita masuk bab 7." Sesi pembelajaran bermula dengan baik pada pagi itu.
Mika melihat Yin berada di meja makan berseorangan. Selepas memberi makanan dia duduk di hadapan Yin yang sendang termenung. "Asal duduk sini?" Ujar Yin. Dia menoleh kiri dan kanannya mencari Ika Dan Lia.
"Salah ke?"
"Ye."
"Takde pun tulisan dont sit here? So boleh la kan?" Yin menatap Mika lama. "Kenapa, handsome sangat ke aku?" Tanya Mika. "Lantak kau lah." Yin menyuap makanannya ke mulut lalu dikunyah.
"By the way, hidung kau kenapa?" Mika pula menatap Yin lama. Drama apa pulak, diorang ni kat kantin. "Kena tumbuk." Jawab Yin selamba. Mika mengerutkan keningnya. "Sapa buat kau?"
Yin memusing bola matanya. "Takde lah, aku jatuh tangga dekat rumah." Mika mebuat mulut O selepas mendengarkan itu. Yin bangun dari duduknya selepas makanannya habis di makan.
"Eh nak pergi mana? Duduk la teman aku kejap, tak baik tinggalkan orang makan sorang-sorang." Yin menayangkan muka 'JIJIK' tapi dia tetap duduk semula di tempat duduknya. Eh?
"Cepat la makan tu." Ujar Yin sambil melihat kearah pelajar lain. "Sabar la nak aku mati tercekik kat sini ke? jadi anak dara tua la kau nanti." Mika menyambung menyuapkan makanan kedalam mulutnya. "Ish kesah pulak aku. Cepat la!" "YEEEE!"
Sampai di kelas cikgu sudah duduk di meja guru di hadapan kelas. Yin mengetuk pintu dan Mika juga. Yin melihat kearah Lia dan Ika. Mereka memberi syarat 'Mati'
Cikgu tersebut berpaling dengan muka bengang. "KENAPA LAMBAT?" Tanyanya separa jerit. Yin menunduk. "Ma-maaf cikgu, saa-saya." "BERDIRI DEKAT LUAR SAMPAI KELAS SAYA HABIS." cikgu tersebut menutup pintu kelas rapat.
"Saya dah pesan, kalau masa saya tolong masuk kelas awal bukan saya pula yang kena tunggu awak semua masuk. Waktu rehat dah habiskan so masuk cepat-cepat, bukan pergi berdating dekat kantin sekolah." Panjang lebar membebel nyee.
Yin berpaling kearah Mika tajam. Tangan naik menumbuk bahu Mika kuat. "Kau la ni, makan pun lembab. Tak pasal-pasal aku kena sekali. Pluss kena cop berdating dengan ko pula." Yin berjalan berdiri di sebelah pintu kelas.
"Ala, sorry la. Mana aku tahu cikgu masuk awal. Harok la cikgu tu macam dia tak pernah makan semeja dengan cikgu lelaki." Mika melihat wajah Yin mendatar masam mencuka. Tangan Mika naik menggosok bahu. Sakit. Yin memusingkan biji bola matanya. "Sorry la." Ujar Mika lembut.
"Kau diam boleh tak!" Mika tersentak. Tidak pernah Yin bersuara begitu dengannya. Mika diam sehingga kelas cikgu tersebut habis. Kecil hati member.
"Forgive me please."
YOU ARE READING
Kita 'نحن'
Fantasy"Save her" (Emeldha) "Si awan mendung datang membawa hijan bukan petir." My ideas! Hope readers enjoy the story. Start- 28/11/22 End-